صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

شمارش معکوس برای مبارزه ملی پوشان کاراته در آسیایی مالزی

محک در ملاکا برای مدال‌آوری در هانگژو

رضاعباسپور
روزنامه نگار

طبق اعلام کنفدراسیون کاراته آسیا و طبق زمانبندی انجام شده قرار است، ورزشکاران ۳۰ کشورآسیایی درنوزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا و دومین دوره رقابت‌های پاراکاراته قاره کهن به مصاف هم رفته و عیار خود را در آسیایی ملاکای مالزی برای کسب افتخاری بزرگ‌تر در بازی‌های آسیایی 2023 هانگژوی چین خیلی جدی محک زده و بسنجند. این دوره از رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا، خصوصاً برای ملی‌پوشان کاراته کشورمان در بخش مردان بسیار حایز اهمیت و ارزشمند است. زیرا شاگردان سید شهرام هروی بعد از مدت‌ها نتیجه نگرفتن در رویدادهای مختلف بین‌المللی و حواشی که اطراف این تیم وجود داشت، حالا مصمم‌تراز گذشته مهیای درخشش در رقابت‌های قهرمانی آسیا و ایستادن روی سکوی قهرمانی قاره‌کهن هستند. البته قطعاً کسب سکوی قهرمانی و بدست آوردن مدال‌های خوشرنگ در این رویداد قاره‌ای با توجه به حضور ستاره‌های آسیایی از کشورهای مدعی و رقیب کاراته کشورمان کار و مسیر بسیار سختی است. مسیری دشوار که رسیدن به آن قطعاً نیاز به تلاش بیشتر و پیاده کردن برنامه‌های کادرفنی روی تاتامی مسابقات دارد.

چشم انتظار برای درخشش ستاره ها
نوزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا  و دومین دوره رقابت‌های پاراکاراته قرار است از ابتدای هفته آینده یعنی طی روزهای 30 تیر لغایت یک مرداد به میزبانی شهر ملاکا درکشور مالزی برگزارشود. در این رقابت‌ها نزدیک به 400 کاراته‌کا از 30 کشورآسیایی در بخش کاتا،  کومیته انفرادی و تیمی و پاراکاراته (نابینایان، ناتوان ذهنی و افراد استفاده کننده از ویلچر)‌ حضور دارند و در این چند روز برای کسب عنوان آسیایی به مصاف هم می‌روند. تیم ملی کاراته کشورمان در دو بخش مردان و زنان خصوصاً در بخش کومیته(مبارزه رودررو) امید زیادی به درخشش ستاره‌های نامدار، همینطور برخی چهره‌های جوان و جویای نام خود دارد. ستاره‌های نامداری همچون سجاد گنج زاده،  ذبیح‌الله پورشیب، امیر مهدی زاده و...، همینطوردر بخش بانوان به یکه تازی و افتخارآفرینی چهره‌های شاخصی همچون، سارابهمنیار، لیلابرجعلی و تنی چند از چهره‌های جوان خود دارد. هرچند این دوره از رقابت‌ها باتوجه به اینکه تیم‌های آسیایی خود را برای حضوری درخشان در بازی‌های المپیک آسیایی در هانگژوی چین محک می‌زنند، جدالی سخت و تعیین کننده خواهد بود. رقابتی که قطعاً کسب موفقیت و سکوی‌های قهرمانی می‌تواند برای کاراته کاهای کشورمان حکم تثبیت مدال‌های خوشرنگ در هانگژوی چین را سند بزند.

کاتاروها به دنبال اثبات توانمندی خود در ملاکا
سوای اینکه کادرفنی کاراته کشورمان چشم امید زیادی به درخشش کاراته کاهای ملی پوش کشورمان در بخش کومیته دارند، امسال تیم ملی کاتا نیز با استفاده از تعدادی ستاره‌های خوش نام و با انگیزه خود در دو بخش مردان و زنان عازم مالزی شده تا همپای بچه‌های نامدار کومیته،  توانمندی و قدرت خود را به رخ رقبا کشیده و آن‌ را درقاره آسیا به اثبات برسانند. فاطمه صادقی در بخش کاتای انفرادی،  همینطور ملیکا عزتی، زینب السادات حسینی، سپیده امینی در بخش تیمی، با هدایت فاطمه بغلانی پور، همچنین ابوالفضل شهرجردی، میلاد فرازمهر و علی زند در بخش کاتای انفرادی و تیمی مردان باهدایت قاسم شهرجردی نماینده‌های شایسته کاروان کشورمان در بخش کاتا هستند که امید زیادی برای درخشش و بدست آوردن عناوین ارزشمند آسیایی در مالزی دارند. البته در کنار کاروان کاراته،  کاروان پاراکاراته نیز با ترکیب، معصومه ایجی، رحیم گل‌محمدی، ابوالفضل چهرقانی، حافظ حافظی‌کیا، محمدرضا بقائی،  فرزاد صفوی و هدایت مجید صافی نفراتی هستند که قرار است در رقابت‌های آسیایی این بخش به مبارزه با رقبای آسیایی خود رفته و برای کسب مدال‌های خوشرنگ تلاش کنند.
تیم ملی کاراته کشورمان در بخش کومیته بانوان با ترکیب، سارابهمنیار در وزن 50- کیلوگرم،  فاطمه سعادتی در وزن 55- کیلوگرم، آتوساگلشادنژاد دروزن 61- کیلوگرم، مبینا حیدری در وزن 68- کیلوگرم ولیلا برجعلی در وزن 68+ کیلوگرم، همینطوردربخش کومیته تیمی با حضور آتوساگلشادنژاد،  لیلا برجعلی، مبینا حیدری ومبینا کاویانی قرار است با هدایت فرحناز ارباب درمالزی به مصاف رقبای خود بروند و برای سکوی انفرادی و تیمی آسیا مبارزه کنند.
اما در بخش مردان و کومیته انفرادی نیزبه ترتیب قرار است در رقابت‌های قهرمانی آسیا در وزن 55- کیلوگرم بهنام دهقان زاده، در وزن 60- کیلوگرم پوریا اقدسی، در وزن 67- کیلوگرم امیر مهدی زاده،  در وزن 75- کیلوگرم بهمن عسگری، در وزن 84- کیلوگرم ذبیح‌الله پورشیب و نهایتاً در وزن 84+ کیلوگرم سجاد گنج زاده رودرروی رقبای آسیایی خود برای تصاحب سکو و مدال آسیایی بایستند. در بخش کومیته تیمی نیز مهدی خدابخشی، صالح اباذری، محمود نعمتی، امیرحسین فداکار،  مهدی شهگل،  مهدی عاشوری و سامان عدالتی ملی پوشان کشورمان هستند که همگی با هدایت سرمربی نامدار و خوش فکر خود یعنی سید شهرام هروی به مصاف رقبای آسیایی قراربگیرند و شانس خود را برای گرفتن عناوین ارزشمند آسیایی امتحان کنند.

ZOOM

کاروان کاراته ایران روز گذشته تهران را به مقصد ملاکا مالزی میزبان نوزدهمین دوره رقابت‌های آسیایی کاراته ترک کرد. کاروانی که روی کسب افتخار و درخشش در این رویداد حساب ویژه‌ای باز شده است. قطعاً کسب موفقیت ملی پوشان کاراته کشورمان می‌تواند نویدبخش درخشش آنها در بازی‌های آسیایی هانگژو باشد. اتفاقی مهم برای کاروان ورزش کشورمان در چین که می‌تواند باعث ارتقای رنکینگ نهایی ایران در این دوره از بازی‌ها باشد. رقابت‌های قهرمانی آسیا در ملاکا قرار است از روز جمعه 30 تیرماه رسماً در مالزی کلید بخورد و نهایتاً تا روز یکشنبه اول مرداد 1402 در این کشور ادامه داشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی