صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

خبر

سهیل مهدی:
تا فیفا‌دی شهریور ۴ یا ۵ هفته از لیگ برگزار می‌شود
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد تا فیفا‌دی شهریور چهار یا پنج هفته از مسابقات لیگ برتر برگزار خواهد شد. سهیل مهدی در حاشیه برگزاری سمینار پیش‌فصل داوران لیگ برتر گفت: «اعلام آمار خطای 21 درصدی داوران یک شجاعت بود. امیدواریم که کیفیت داوری بهتر شود و وقتی عدد اعلام شد می‌توانیم به سمت بهبود حرکت کنیم.» او درباره اعلام برنامه‌های لیگ هم گفت: «قرعه‌کشی لیگ قهرمانان دوم شهریور برگزار می‌شود و این شرایط در فصل پیش روی ما اثرگذار است. سعی می‌کنیم تا قبل از فیفادی شهریور برنامه چهار یا پنج هفته از لیگ را اعلام کنیم و تا آن زمان نیز قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا انجام شده است و پس از آن برنامه هفته‌های بعدی را اعلام می‌کنیم.»


ورزشگاه قزوین
و آبادان
هنوز آماده نیست
در فاصله حدود دو هفته تا شروع لیگ بعضی از ورزشگاه‌ها مثل قزوین و آبادان هنوز آماده نشده است. سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: «برای ورزشگاه قزوین هیچ کاری صورت نگرفته و ورزشگاه تختی آبادان هم که شنیده‌ایم بازسازی‌ را در بخش رختکن‌ها شروع کردند. در نامه‌ای که به ما ارسال کردند ورزشگاه غدیر اهواز را به‌عنوان ورزشگاه جایگزین اعلام کردند و با توجه به میزبانی استقلال خوزستان در هفته اول، اگر ورزشگاه تختی آبادان آماده نشود باید بازی صنعت نفت را با یک یا دو روز فاصله برگزار کنیم.» صنعت نفت در هفته اول میزبان استقلال است. مهدی راجع به شرایط ورزشگاه آزادی یادآور شد: «ورزشگاه آزادی همچنان شرایط فصل گذشته را دارد و پیمانکار ورزشگاه فضا را طوری آماده می‌کند که ما پذیرای هواداران هم باشیم. ورزشگاه‌های تختی تهران و شهدای شهر قدس متأسفانه هنوز وارد سیکل برگزاری مسابقات نشده‌اند.»


برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی لیگ برتر در فصل جدید
در نشست هم‌اندیشی و آسیب‌شناسی معاونان فرهنگی و کانون‌های هواداری باشگاه‌های لیگ برتر، استراتژی فرهنگی و اجتماعی فوتبال در فصل جدید فوتبال ایران تبیین شد. احسان محمدی، رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی فدراسیون گفت: «کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت جدی در دو حوزه مراقبت از کودکان و محیط زیست از کشورهای عضو خواسته است که اقدام نمایند و عملکرد خود را گزارش دهند. فوتبال ایران هم امسال این دو محور را باید در حوزه اجتماعی و فرهنگی عملیاتی کند.» محمدی گفت: «طبق آمار، سکته‌های قلبی، سرطان و تصادفات رانندگی سه عامل اصلی مرگ و میر در ایران هستند و فوتبال با توجه به تأثیر اجتماعی خود در دو حوزه ایمنی و سلامت نقش‌آفرینی خواهد کرد. در دو دهه گذشته نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر در تصادفات رانندگی جان باخته‌اند. امسال با همکاری راهنمایی و رانندگی و همه خانواده فوتبال در این خصوص اطلاع‌رسانی‌ خواهیم‌‌ کرد.» محمدی اضافه کرد: «تغذیه ناسالم به ویژه در میان کودکان و مصرف مواد دخانی در بین جوانان هم دو موضوع کلیدی هستند که فوتبال وظیفه خود می‌داند به عنوان معضلات اجتماعی در خصوص‌ آنها با کمک باشگاه‌ها و رسانه‌ها اقدام کند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی