صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و چهار - ۲۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و چهار - ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

امباپه امروز تکلیف را روشن می‌کند

روز سرنوشت‌ساز پاریس،‌ مادرید و کیلیان!


کیلیان امباپه یک سال پیش به بازیکنی تبدیل شد که بالاترین دستمزد را در دنیای فوتبال دریافت می‌کند. امباپه با امضای قراردادی دو ساله با پاری‌سن‌ژرمن خنجری به بلندپروازی‌های رئال مادرید زد؛ قراردادی که بند تمدید تا 2025 داشت ولی حالا مشخص شده که ستاره فرانسوی آن را فعال نخواهد کرد. پی‌اس‌جی به قدری از فعال شدن این بند اطمینان داشت که در مراسم تمدید قرارداد کیلیان پیراهنی با شماره 2025 را به او داد و حالا حق دارد که از تصمیم بهترین بازیکنش بهت‌زده باشد.
 پرز سال گذشته پس از تمدید امباپه در برنامه ال‌چیرینگیتو حاضر شد و حرف‌های تندی زد.
«رؤیای امباپه بازی در رئال بود و این را علناً ابراز کرد و بر اساس آن می‌خواستیم در مردادماه گذشته (آگوست 2021) او را بخریم که نشد و اجازه ندادند. پس از گذشت یک سال، رؤیای او همچنان بازی در مادرید بود اما از ۱۵ روز قبل همه چیز تغییر کرد. شاید دلیل این تغییر، فشار سیاسی و اقتصادی به او بود که باعث شد امباپه ساده‌ترین کار را برای خارج‌ شدن از فشار انجام دهد.
اقدام دوباره برای خرید او؟ کیلیان به من پیام می‌دهد پاسخ او را می‌دهم اما او دیگر امباپه موردنظر من نیست. هیچ بازیکنی در تاریخ رئال‌مادرید بالاتر از بقیه نبوده و این یک بازی جمعی است، ما قرار نیست هرگونه انتقالی را انجام دهیم که جامعه را در معرض خطر قرار دهد.»
اما رئیس با خونسردی و کنار گذاشتن خلق و خوی قدیمی خود تصمیم گرفته امسال کار انتقال را نهایی کند در حالی که امباپه یک سال دیگر بازیکن آزاد خواهد بود. برنامه اولیه نیز همین بود ولی اولتیماتوم پاریس به امباپه برای تمدید یا جدایی، همه چیز را عوض کرد. خیانت امباپه به هیچکس بیشتر از پرز ضربه نزد اما او اکنون می‌داند که کیلیان می‌تواند بازیکنی باشد که عصر جدیدی برای رئال رقم بزند.
اما سؤال بزرگ در رئال مادرید این است: اکنون بیش از 200 میلیون پول بپردازید یا یک سال صبر کنید تا بازیکن را بدون پرداخت مبلغی برای انتقال به دست بیاورید؟
فعلاً تنها یکی از سه طرف داستان موضعش را مشخص کرده و آن هم پی‌اس‌جی است. یا قبل از پایان ماه تمدید می‌کنی یا باید بروی. همه چیز نشان می‌دهد پرز نیز پا روی غرورش گذاشته و امباپه را بخشیده است. فابریتزیو رومانو خبرنگار سرشناس ایتالیایی گفته امباپه امروز موضعش را مشخص خواهد کرد. این یک پایان خوش برای رئال خواهد بود؟

 

جستجو
آرشیو تاریخی