خبر

پیام تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان تیم ملی والیبال جوانان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی، از تیم ملی والیبال جوانان جمهوری اسلامی ایران به مناسبت قهرمانی در جهان تقدیر کردند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
«بسمه تعالی
جوانان عزیز قهرمان والیبال، دل ملت ایران را با بازی خوب خود شاد کردید.
از همه‌ شما متشکرم.
سیّدعلی خامنه‌ای»


شبیه‌سازی افتتاحیه پاریس روی رود سن

کمیته برگزاری المپیک پاریس، مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ که قرار است روی آب رود سِن برگزار شود را شبیه‌سازی کرد.
مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک برای نخستین بار خارج از  ورزشگاه برگزار می‌شود و ورزشکاران و مقامات هم برای حضور در این مراسم پر زرق و برق و البته پرزحمت، قرار است با ناوگانی متشکل از یکصد کشتی، پاریس را سیاحت کنند.در فاصله یک سال تا این رویداد، تمام ترددها روی رودخانه سِن در شهر نور متوقف شد و کشتی‌هایی که برای جابه‌جایی شرکت‌کنندگان در المپیک تدارک دیده‌ شده‌اند، مسافت ۶ کیلومتری تعیین‌شده برای کاروان‌ اعزامی کشورها و همچنین خبرنگاران، امدادگران و نیروهای خدمات اضطراری را طی کردند.
در همین راستا، حدود ۴۰ کشتی، ورود کاروان‌های اعزامی به المپیک ۲۰۲۴ را شبیه‌سازی کرده و علاوه بر این، ۱۸ کشتی دیگر نیز به واحدهای خدمات اورژانسی، سازمان‌دهندگان و تیم‌های پوشش‌ صوتی و تصویری رویداد اختصاص داشتند. تیری ریبول، مدیر اجرایی این رویداد پیش‌تر گفته بود که سازمان‌دهندگان باید سبک جدید فیلمبرداری از مراسم افتتاحیه را آزمایش کنند.


رقابت‌های جوانان قهرمانی آسیا پیروزی پسران پینگ پنگ‌ در اولین قدم
تیم پسران تنیس روی میز ایران در رده سنی جوانان،   نخستین دیدار خود درمسابقات قهرمانی آسیا را با پیروزی پشت سر گذاشت. در بازی نخست از این رقابت‌ها تیم پسران ایران به مصاف نپال رفت و با نتیجه سه بر صفر پیروز شد. تیم دختران نیز با ژاپن روبرو شد اما حرفی برای گفتن نداشت و سه بر صفر شکست خورد.
تیم‌های تنیس روی میز ایران در بخش پسران و دختران در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در قطر شرکت کرده‌اند؛ رقابت‌هایی که از دیروز آغاز شده و تا 31 تیرماه ادامه دارد.
پس از اتمام قرعه‌کشی این مسابقات و تعیین گروه‌ها،  از دیروز مسابقه‌های مرحله مقدماتی شروع شد که طبق برنامه،  تیم‌های اول و دوم هر گروه به مرحله بعدی صعود می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی