صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و چهار - ۲۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و چهار - ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

تا روشن نشدن تکلیف سرلک یحیی نباید کمال را از دست می داد

پرسپولیس یک مهاجم ششدانگ می خواهد


دو مهاجم کم است مگر اینکه عبدی به شکل خوبی آماده شود
غلام فتح‌آبادی معتقد است با توجه به کمبودی که در خط میانی و خط دروازه احساس می‌شود یحیی نباید دروازه‌بان ذخیره و هافبک خودش که سابقه بیشترین قهرمانی‌ها در چند سال اخیر را داشت به تیم دیگری انتقال می‌داد. از این‌رو به بهانه مسائل مختلفی که پیرامون پرسپولیس و کمبودهایش در نقل و انتقالات و سایر موارد وجود دارد گفت‌و‌گویی با مهاجم اسبق پرسپولیس داشتیم.

 


‌به نظرتان در غیاب گوهری که از تیم جدا شده آیا پرسپولیس می‌تواند دروازه‌بانی دیگر را در این شرایط سخت به خدمت بگیرد؟
فعلاً که دروازه‌بان دیگری پیدا نشده و تیم در مضیقه قرار گرفته چون به هر حال با وجود بیرانوند سخت است که دروازه‌بان مطرح دیگری به پرسپولیس بیاید هر چند که این امر زمانی دشوارتر می‌شود که آن دروازه‌بان باید زیر 23 سال هم باشد چون سهمیه بزرگسال پرسپولیس پر است و در این بین تنها شاید خالدآبادی دروازه‌بان تیم امید بهترین گزینه برای پرسپولیس باشد که او هم فعلاً مشخص نشده است و شاید هم یحیی مجبور شود دروازه‌بان خارجی جوانی را به پرسپولیس بیاورد که آن هم نیاز به کارشناسی بیشتر و دقیق‌تر دارد تا دروازه‌بانی باکیفیت مناسب و بالا به پرسپولیس بیاید که در غیاب بیرانوند بتواند بخوبی از چهارچوب دروازه تیم محافظت نماید.
‌در خصوص خط حمله که پرسپولیس بعد از جدایی عیسی تنها عبدی و زاهدی را در اختیار دارد چه تحلیلی دارید؟
چون بحث آسیا در میان است پرسپولیس حتماً باید یک مهاجم ششدانگ دیگر را به خدمت بگیرد. در غیر این صورت مهاجمی مانند عبدی باید بهتر آماده شود تا مانند چند بازی اخیر که بهترین نمایش را داشته در حد خیلی خوبی ظاهر شود تا بتواند خیال یحیی را تا حدودی از بابت خط حمله آسوده سازد البته یک مسأله دیگر هم هست چون شرایط بازی‌های رسمی با بازی‌های تدارکاتی فرق دارد و در آن دیدارها تیم‌ها با شرایط متفاوتی به مصاف
یکدیگر می‌روند.
‌در رابطه با خط میانی هم اگر سرلک مشمول شود ریگی می‌تواند جای او را پر کند و مکمل خوبی برای سروش باشد؟
میلاد سرلک به‌عنوان هافبک دفاعی یک هافبک تمام عیار بود که یحیی روی او حساب خاصی باز کرده بود و معمولاً هم همیشه از او استفاده می‌کرد اما به هر حال اگر نباشد ریگی شاید بتواند جای او را پر کند چون هافبک قابلی است و در تیم‌های بزرگی هم سابقه بازی داشته است اما به نظرم همان طور که از دست دادن گوهری اشتباه بود از دست دادن کمال آن هم در شرایطی که تکلیف سرلک مشخص نبود اشتباه بود و بهتر بود یحیی صبر می‌کرد تا خیالش بابت سرلک راحت می‌شد و بعد از آن بازیکن باتجربه‌ای مانند کمال را از دست می‌داد البته باید یک چیز دیگر را هم اضافه کنم که پشت هافبک‌ها سه مدافع میانی خوب داریم که در صورت رد شدن از آن هافبک‌ها، مدافعان ما می‌توانند پوشش دفاعی لازم را بدهند و اشتباه هافبک‌ها را جبران کنند.
‌در رابطه با سیستم مناسب برای پرسپولیس جهت فصل آتی چه روشی را بهترین می‌دانید؟
به نظرم استفاده از روش 2-5-3 برای شروع مسابقات نمی‌تواند روش خیلی خوبی برای پرسپولیس باشد و شاید یحیی از روش 1-5-4 استفاده کند که شاید این روش بتواند روش بهتری برای تیم یحیی خصوصاً در ابتدای فصل باشد.
‌در غیاب اردوی خارجی که میسر نشد بازی‌های تدارکاتی می‌تواند شرایط خوبی را برای پرسپولیس مهیا سازد؟
در بین بازی‌هایی که تا الان برگزار شده به نظرم تیم پیکان محک مناسبی بود و دو تیم دیگر شاید آن شرایط خیلی ایده‌آل را برای رویارویی با پرسپولیس نداشتند اما با وجود این از آنجا که بازی‌ها 12 مرداد برگزار می‌شود شاید پرسپولیس نیاز به بازی‌های سخت‌تری دارد و بهتر است با ده تیم بالای جدول بازی کند تا خودش را بهتر
محک بزند.
‌در هفته‌های اول پرسپولیس می‌تواند شرایط خیلی خوبی به لحاظ نتیجه‌گیری و آمادگی مقابل حریفانش داشته باشد؟
معمولاً مشکل تیم‌های ما این است که در هفته‌های اول با دشواری مواجه می‌شویم در حالی که تیم قهرمان در سایر کشورها بعد از بازی سوپرجام آماده وارد لیگ می‌شود. امسال پرسپولیس قهرمان سوپرجام بود و از این بازی به شکل اتوماتیک‌وار خارج شد در حالی که سال‌های قبل هم این قاعده چندان رعایت نمی‌شد. در هر حال این مسأله وجود دارد که تا حدودی اردو نرفتن حداقل در هفته‌های اول روی آمادگی پرسپولیس تأثیر‌گذار خواهد بود و شاید هم مانند سایر تیم‌ها چند هفته بیشتر به زمان نیاز داشته باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی