صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و سه - ۲۶ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و سه - ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اتهامات تند علیه اسطوره بارسا و کامرون؛

چطور ممکن است یک نفر اینقـــــــــــدر کوچک باشد؟

ایمان گودرزی
خبرنگار
هنری نجالا کوان، نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال کامرون، معتقد است که ساموئل مسئول تمام جنجال‌هایی بود که با اونانا در جام جهانی ایجاد شد.
هانری نجالا کوان، نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال کامرون، ساموئل اتوئو را به دروغگویی، دستکاری و اختلاس در مدیریت این نهاد متهم می‌کند. او همچنین اطمینان می‌دهد که جنجالی که با اونانا، دروازه بان تیم ملی در جام جهانی قطر به وجود آمد، به خاطر اتوئو بود.
کوان گفت:«دعوت دوباره آندره اونانا به تیم ملی به رئیس فکافوت بستگی دارد. من از او در مورد آینده دروازه بان در تیم ملی پرسیدم و او پاسخ داد که دوران حرفه‌ای این پسر در تیم ملی به پایان رسیده و نامه‌ای به اینتر ارسال کرده تا این باشگاه از شر او راحت شود، چگونه یک نفر می‌تواند اینقدر کوچک باشد؟»
به گفته هانری دلیل اصلی اخراج اونانا از جام جهانی شخص ساموئل اتوئو بوده، زیرا مدیر می‌خواست که از شر این بازیکن راحت شود.
نجالا کوان درکنفرانس مطبوعاتی خود تخلفات دیگری را که منجر به استعفای او شد را محکوم کرد و گفت:«ستاره‌های تیم ملی توسط کسی سرکوب می‌شوند که خودش یک ستاره در زمان فوتبالیست بود و می‌خواهد به فعالیت خود ادامه دهد. او مثل یک مربی در همه جلسات تمرینی حضور دارد. حتی مربی هم از اینکه اتوئو را همه جا می‌بیند کلافه شده است.»
 
حقوق ساموئل
هانری در ادامه گفت: «من از جیب خودم به بازیکنان کمک می‌کردم اما اتوئو که قول داده بود دستمزدش را پایین می‌آورد این کار را نکرد. پس قولی که داد چه شد؟ امروز فکافوت چند ده میلیارد فرانک بدهکار است که تقصیراوست. هیچ عضوی از مجمع عمومی فدراسیون پیشنهادی برای افزایش مدت ریاست فدراسیون از 4 به 7 سال نداشته است. تنها چیزی که مورد بحث قرار گرفت افزایش تعداد دوره‌های مجاز برای ریاست از 3 دوره به 4 دوره بود؛ همان چیزی که در کنفدراسیون فوتبال آفریقا نیز شاهدش هستیم اما اتوئو کل کشور را دستکاری کرده است.»
نایب رئیس سوم سابق فدراسیون فوتبال کامرون ادامه می‌دهد: «من رئیس کمیته بازاریابی فکافوت بودم، اما به هیچ سندی مربوط به اسپانسرهای مختلف دسترسی نداشتم. هیچ اطلاعی از قرارداد با شرکت‌های بزرگی چون One و MTN نداشتم و بارها درخواست مدارک مربوطه را کردم اما کارمندان فدراسیون گفتند که رئیس چنین اجازه‌ای به آنها نمی‌دهد. معلوم نیست که درآمد این قراردادها صرف چه چیزی شده است.»
 هنری نجالا کوان در ادامه اظهار داشت: «ساموئل من را تحت تعقیب قرار داده بود. اتوئو 1 میلیون فرانک به یک مقام فوتبال داد تا مرا زیر نظر بگیرد و این مرد شروع به تهدید خانواده‌ام کرد. من با دادستان تماس گرفتم که اقداماتی را برای تضمین امنیت من انجام داد. ساموئل اتوئو جلسه‌ای با سایر اعضای کمیته اجرایی در هتل استارلند برگزار کرد که در آن جلسه گفته بود به‌دلیل اینکه من سؤالات زیادی می‌پرسم دیگر به من اعتماد ندارد!»
وی در خصوص استعفای خود توضیح داد: «از اینکه استعفا دادم پشیمان نیستم، اوضاع آن طور که می‌خواستم پیش نمی‌رفت، در منطقه جنوب غرب از باشگاه‌ها، بازیکنان و داوران زیادی حمایت مالی کرده‌ام. حتی اگر حالا رسانه‌ها به من توهین می‌کنند باید این را بدانند که من حدود 10 میلیون فرانک هزینه کرده‌ام.»
 کوان در پایان گفت:«در کمیته اجرایی فکافوت افراد شایسته‌ای مانند مربیان، مشاوران و دیگران وجود دارند. من نمی‌دانم چگونه می‌توان آنها را تا این حد دستکاری کرد. من اگر جای آنها بودم شرمنده می‌شدم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی