افشاگری عضو خانواده دله الی

او دروغ می‌گوید، ‌ مغزش را شست‌وشــــــو داده‌اند!

ایمان گودرزی
خبرنگار
دله الی بازیکن سابق تیم‌های تاتنهام، ‌ اورتون و تیم ملی انگلیس در مصاحبه‌ای با گری لینه کر در مورد مسائل مختلف زندگی خود صحبت کرد و افشاگری‌های تکان دهنده‌ای داشت.
این ملی پوش سابق انگلیسی از این گفت که در سن شش سالگی مورد تعرض جنسی قرار گرفته و اینکه در هشت سالگی مواد مخدر مصرف می‌کرده است.
دله در برنامه اوورلپ در این مورد گفت: «در 12 سالگی به فرزندخواندگی پذیرفته شدم و از آن زمان فکر می‌کردم یک خانواده فوق العاده من را به فرزندی قبول کرده است و همینطور هم بود. نمی‌توانستم بهتر از این آدم ‌ها را از خدا برای زندگی خودم بخواهم.»
اما یکی از اعضای خانواده دله الی در مصاحبه‌ای اختصاصی با سایت او.جی.بی.اسپورت صحبت‌های این فوتبالیست سرشناس را تکذیب کرده و گفته او هرگز به فرزندخواندگی پذیرفته نشده است: «دله هیچ وقت از سوی کسی به سرپرستی گرفته نشد. در هفت سالگی دله به یکی از بهترین مدارس لاگوس در نیجریه می‌رفت. او هرگز به خاطر مسائل انضباطی به آفریقا فرستاده نشد. این یک دروغ آشکار است. او راننده‌ای داشت که هر روز او را از مدرسه به خانه می‌برد. ما همه اسناد و تصاویری را از دله و پدرش از زمانی که او به دنیا آمد در اختیار داریم. مثل اینکه مغز دله را شست و شو داده‌اند!»
 دله الی که متولد 11 آوریل 1996 است در شهر میلتون کینز انگلیس به دنیا آمد. مادرش دنیسه دو دختر از ازدواج اولش داشت  و بعد با کنی الی پدر دله ازدواج کرد. آنها سه سال بعد و پس از به دنیا آمدن دله از یکدیگر جدا شدند.
کنی مهندس فناوری است. او دنیسه را در یک رستوران در انگلیس و در دوران تحصیلش دید و با او آشنا شد. فوق لیسانس خود را از دانشگاه مونتفورت گرفت و بعد از آن همراه با دله که هفت ساله شده بود به نیجریه برگشت.
عضو خانواده الی که نمی‌خواست نامش فاش شود در ادامه حرف‌های خود گفت: «همه ما با مدارک دانشگاهی از انگلیس به نیجریه برگشتیم. ما به مشکل خوردیم اما می‌توانم بگویم که جزو پیشگامان صنعت آی.تی در انگلیس بودیم. کنی هم بعد از گرفتن مدرک فوق لیسانس خود به لاگوس برگشت. کنی عادت داشت دله را با خودش در نیجریه به همه جا می‌برد. ما خیلی سخت کار می‌کردیم تا موقعیت امروز خود را به دست بیاوریم. هیچکس او (دله الی) را به عنوان مجازات یا تنبیه و مسائل انضباطی به نیجریه نبرد. او گفته که در هشت سالگی مواد مخدر مصرف می‌کرده در حالی که در آن زمان در یکی از بهترین مدارس خصوصی نیجریه تحصیل می‌کرد.»
کنی چند سال بعد در نیجریه با یک زن امریکایی – نیجریه‌ای به نام اوموتولا الی ازدواج کرد. کنی و اوموتولا تصمیم گرفتند به امریکا بروند و در آن زمان دله 11 ساله بود. عضو خانواده الی در این مورد گفت: «کنی تصمیم گرفت دله را به مادرش در انگلیس برگرداند و تصمیمش این بود که وقتی در امریکا به ثبات رسید پسرش را پیش خودش ببرد.»
سپس او از این گفت که دله چطور در 13 سالگی به خانواده هیکفورد رسید: «دله همیشه عاشق فوتبال بود. خانواده هیکفورد نظرشان به او جلب شد. الن و سلی یک پسر به نام هری داشتند که هم‌تیمی سابق دله و ایجنت فعلی اوست. هری بازیکن حرفه‌ای نشد در حالی که دله در فوتبال به موقعیت خوبی رسید.» مادرش در آن زمان گفت برای اینکه دله آسایش داشته باشد در منزل بهترین دوستش زندگی می‌کرد و فقط آخر هفته‌ها به خانه می‌آمد. کم کم خانواده هیکفورد او را به سمت خودشان کشاندند و الی به طور کامــــــــــــــــل از خانواده‌اش جدا شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی