ناکامی ادامه‌دار جابر در ویمبلدون

مارکتا وندروسووا ملکه جدید تنیس جهان

بازی نهایی رقابت‌های بخش زنان ویمبلدون 2023 عصر روز شنبه به وقت ایران در کورت مرکزی مسابقات بین مارکتا وندروسووا از جمهوری چک و انس جابر تونسی برگزار شد. مسابقه‌ای که برخلاف انتظار بسیاری از علاقه‌مندان به تنیس در جهان به پایان رسید و وندروسووا با نتیجه 2 بر صفر مقابل جابر به پیروزی رسید تا دومین گرند اسلم دوران حرفه‌ای خود را در مهمترین تورنمنت روی چمن جهان کسب کند.
پیش از آغاز مسابقه نهایی بخش زنان اکثر کارشناسان و تماشاگران شانس جابر را برای کسب پیروزی و اولین گرند اسلم دوران حرفه‌ای‌اش بیشتر می‌دانستند. اتفاقی که در عجیب‌ترین حالت ممکن رخ نداد و تنیس‌باز تونسی در شبی که هیچ حرفی مقابل حریفش نداشت، با بدترین نتیجه بازی را به او واگذار کرد تا ناکامی‌هایش در ویمبلدون برای دومین سال متوالی هم ادامه داشته باشد. طی چند سال اخیر هیچ بانوی تنیسوری نبوده است که دو بار پیاپی به بازی نهایی یک گرند اسلم صعود کند و هر دو بار هم بازی را مقابل حریفانی که از خودش رتبه پایین‌تری دارند، واگذار کند. جابر سال گذشته هم فینال را به النا ریباکینا واگذار کرده بود. اگر انس جابر روز شنبه وندروسووا را شکست می‌داد،  تبدیل می‌شد به اولین زن عرب زبان تاریخ که به مقام قهرمانی یک گرند اسلم تنیس رسیده است. از سوی دیگر وندرو سووا با قهرمانی‌ای که به دست آورد، تبدیل به اولین قهرمان غیر سید یک ویمبلدون در تاریخ شد.
 
برنده اصلی ویمبلدون
بی‌هیچ تردیدی ایگا اشویانتک  لهستانی برنده اصلی ویمبلدون امسال است چرا که او در یک‌چهارم نهایی از دور مسابقات حذف شد و در یک قدمی سقوط از رتبه نخست رنکینگ برترین تنیس‌بازان زن جهان هم قرار گرفت اما برد جابر در بازی نیمه نهایی مقابل آریانا سابالنکا، باعث شد جایگاه ایگا دست نخورده باقی بماند.
نکته جالب اینکه این اتفاق (که ایگا تا از دست دادن صدر جدول پیش می‌رود اما در آنجا می‌ماند) برای دومین بار در سال 2023 رخ می‌دهد. پیش از این هم این اتفاق پس از مصدومیت و حذف از رقابت‌های گرنداسلم استرالیا برای او رخ داده بود اما آنجا نیز سابالنکا در بازی نهایی شکست خورد تا ایگا اشویانتک در صدر جدول برترین تنیس‌بازان زن جهان بماند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی