صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و سه - ۲۶ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و سه - ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

هندبال همچنان بلاتکلیف در مسیر بازی‌های آسیایی

مدیرانی که جسارت تصمیم‌گیری ندارند

ستاد عالی بازی‌های آسیایی تصمیم نهایی خود را در مورد هندبال نمی‌گیرد و به همین خاطر در فاصله کمتر از دو ماه مانده به بازی‌های آسیایی، مشخص نیست که کدامیک از تیم‌های هندبال زنان یا مردان راهی هانگژو می‌شود.
در حالی‌که ابتدا گفته شد اعزام تیم زنان قطعی است اما در آخرین نشست ستاد عالی بازی‌ها عنوان شد که تیم ملی هندبال زنان از فهرست اعزام خط خورده
 است.
 این خبر در حالی مطرح شد که رئیس فدراسیون هندبال هم از تصمیم نهایی ابراز بی‌اطلاعی می‌کند. او که عضو هیات اجرایی هم هست، از نامه‌ای می‌گوید که کمیته ملی المپیک برای او نوشته: «روز شنبه کمیته ملی المپیک نامه‌ای به من نوشته که ستاد عالی بازی‌های آسیایی تصمیم گرفته به انتخاب فدراسیون یک تیم (یا زنان یا مردان) اعزام شود. ما هم پاسخ دادیم که شرایط هر دو تیم‌مان یکسان است. انتخاب یک تیم کار فدراسیون نیست و ما این کار را نمی‌کنیم. ضابطه و شاخص می‌خواهد. به هر حال این آخرین خبری است که می‌دانیم.»
 این نامه که پاکدل درباره‌اش حرف می‌زند، بسیار عجیب است؛ چراکه ستاد عالی بازی‌ها مسئول تصمیم‌گیری درباره تیم‌هایی است که به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند و جالب است که با وجود چند ماه کار بررسی و نظارت، هنوز به جمع بندی نرسیده و می‌خواهد بار این تصمیم‌گیری را بر دوش فدراسیون بگذارد. این نامه مسئولان کمیته به پاکدل که در پی تصمیم ستاد عالی بازی‌های آسیایی نوشته شده، یک پیغام دیگر هم دارد؛ اینکه در مجموعه‌ای که مدیران اصلی ورزش کشور حضور دارند، شناخت کافی و لازم نسبت به وضعیت تیم‌های ملی وجود ندارد، ضمن اینکه جسارت اتخاذ یک تصمیم و پذیرفتن تبعاتش هم دیده نمی‌شود.
در این بین، پاکدل هم که نمی‌خواهد مسئولیت این تصمیم را بپذیرد و خودش را مقابل بازیکنان ملی در دو بخش زنان و مردان قرار دهد،  می‌گوید: «هر دو تیم برای ما مهم‌اند و یک شرایط را دارند. نظر ما این است که هر دو تیم ما باید اعزام شوند. در بخش زنان که بارها مطرح شده تیم‌هایی که شانس کسب رتبه تا ششمی را دارند به بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام می‌شوند، تیم زنان ما در هر دو دوره اخیر قهرمانی آسیا چهارم شده است. ما بارها درباره تیم ملی زنان صحبت و دفاع کرده‌ایم اما دیگر نمی‌دانیم طی این چند روز گذشته چه اتفاقی افتاده و چه تصمیمی می‌گیرند.»
روند بررسی وضعیت تیم‌ها در مسیر بازی‌های آسیایی از اواخر سال قبل آغاز شد و تا امروز که بیش از شش ماه از آن زمان می‌گذرد، تصمیم‌گیری درباره فهرست نهایی کاروان انجام نشده است؛ حالا بماند که بازی‌های آسیایی هانگژو با یک سال تأخیر برگزار می‌شود و باز هم ورزش ایران در برنامه‌ریزی عقب است.
ابتدا عنوان شد که کاروانی کیفی به هانگژو می‌رود اما هر روز که گذشت، مدیران در این تصمیم‌گیری عقب نشینی کردند و کار به جایی رسید که برخی تیم‌هایی که شانس چندانی نداشتند، مسافر هانگژو شدند اما برخی دیگر که از ابتدا پیش‌بینی می‌شد در فهرست کاروان باشند، هنوز تکلیف‌شان را نمی‌دانند.
مانند همین هندبال که در بخش مردان سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده و امیدوار است که با وسلین، سرمربی خود به نتایج خوبی برسد.
مدیرانی که در ستاد عالی بازی‌های آسیایی مسئول تصمیم‌گیری درباره کاروان ایران هستند، هر کدام مسئولیت سنگینی در بخش‌های مختلف ورزش دارند و جالب است که نمی‌توانند تصمیم درستی برای تعیین تکلیف یک کاروان بگیرند. روندی که مسئولان ورزش در ستاد عالی بازی‌های آسیایی طی کرده‌اند، به خوبی نشان می‌دهد که چرا حال ورزش خوب نمی‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی