صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و دو - ۲۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و دو - ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

جوکوویچ-آلکاراز؛ فینال گرند اسلم ویمبلدون

نبرد تجربه و جوانی در اوج جذابیت

امیررضا همایون
خبرنگار
روز آخر ویمبلدون 2023 هم از راه رسید. روزی که با برگزاری یک فینال جذاب، داغ و مهیج در کورت مرکزی ویمبلدون همراه است. فینال امسال بین نواک جوکوویچ صربستانی و کارلوس آلکاراز اسپانیایی برگزار خواهد شد. رقابتی که البته باتوجه به قرعه این دو بازیکن برای بسیاری از علاقه مندان تنیس، قابل پیش‌بینی بود.
این رقابت برای آلکاراز باتوجه به شکست او در فینال مسترز پاریس مقابل جوکوویچ یک بازی انتقامی به حساب می‌آید. از سوی دیگر نوله با پیروزی در این مسابقه به بیست و چهارمین گرند اسلم دوران حرفه‌ای خود می‌رسد و در تاریخ تنیس جاودانه‌تر می‌شود.

عملکرد ضعیف رقبا در نیمه نهایی
نواک جوکوویچ در نیمه نهایی به مصاف یانیک سینر ایتالیایی که عملکرد فوق‌العاده‌ای در این دوره داشت، رفت و کارلوس آلکاراز هم برای صعود به فینال با دنیل مدودف، بازیکنی که برای اولین بار در دوران حرفه‌ای اش نیمه نهایی ویمبلدون را تجربه می‌کرد، رو به رو شد. دو مسابقه‌ای که در شب نمایش ضعیف سینر و مدودف با برتری قاطع و سه بر صفر جوکو و کارلیتیوس به پایان رسید، تا این دو امروز برای رسیدن به سومین گرند اسلم فصل در زمین مرکزی ویمبلدون به مصاف یکدیگر بروند.

بیست و چهار یا دو؟
نواک جوکوویچ برای کسب پنجمین جام متوالی ویمبلدون و بیست و چهارمین گرند اسلم دوران حرفه‌ای اش به مصاف ستاره جوان تنیس اسپانیا می‌رود و او هم برای کسب دومین قهرمانی گرند اسلم خود با تنیسور 36 ساله و پرآوازه صربستانی مصاف می‌کند. باتوجه به تجربه‌ای که جوکو دارد کفه ترازو به سود او سنگینی می‌کند.

رکورد فدرر
جوکو تا پیش از برگزاری فینال امروز هفت جام قهرمانی ویمبلدون را در کارنامه حرفه‌ای خود به ثبت رسانده و از این نظر فقط راجر فدرر اسطوره سوئیسی تنیس جهان که در ماه‌های پایانی سال گذشته میلادی از دنیای راکت خداحافظی کرد را بالای سر خودش می‌بیند. حالا جوکو فرصت کسب هشتمین قهرمانی در گرند اسلم لندن و برابر شدن با فدرر در این تورنمنت را دارد. او پس از قهرمانی در ملبورن و پاریس، حالا مصمم است که لندن را هم با جام ترک کند تا تنها یک قهرمانی با جام طلایی گرند اسلم‌ها فاصله داشته باشد. پیروزی نوله مقابل سینر در مسابقه نیمه نهایی سی و پنجمین برد متوالی صربیناتور در گرند اسلم ویمبلدون را رقم زد و او  می‌خواهد این روند رؤیایی را ادامه دهد.
آلکاراز با پیروزی در این بازی می‌تواند انتقام فینال مسترز پاریس 2022 و نیمه نهایی رولان گاروس 2023 را یک جا از حریف صربستانی خود بگیرد.

ZOOM
جوکوویچ: رویارویی با آلکاراز بزرگ‌ترین چالش است
نواک جوکوویج، درباره بازی فینال مقابل کارلوس آلکاراز ستاره جوان تنیس اسپانیا گفت:«این احتمالاً همان فینالی است که خیلی‌ها منتظرش بودند. آلکاراز باوجود سن کم ثبات بسیار خوبی دارد، حتی در زمینی که کمتر انتظار می‌رفت در آن به این خوبی بازی کند. او یک بازیکن و همچنین یک انسان فوق‌العاده خارج از میدان مسابقه است. او به تاریخ تنیس و اهالی آن احترام می‌گذارد. درحال حاضر رقابت با کارلوس برای من بزرگ‌ترین چالش ممکن است. هردو برای پیروزی عطش داریم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی