صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و دو - ۲۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و دو - ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

پایان مهلت 3 ماهه فدراسیون جهانی ژیمناستیک

ابطال انتخابات تنها راه ممکن

مهلت 3 ماهه فدراسیون جهانی ژیمناستیک تمام شد و مدیران ورزش ایران نتوانستند پاسخ قانع‌کننده‌ای به ابهام‌های این نهاد بین‌المللی بدهند. سکوتی که یک پیغام بیشتر ندارد. تصمیم‌گیران ورزش خیلی خوب می‌دانند در روند برگزاری انتخابات 24 اسفندماه این فدراسیون چه کرده‌اند و به همین خاطر حرفی برای گفتن ندارند.
فدراسیون جهانی سؤالاتی از کمیته ملی المپیک پرسید و خواست که این نهاد مورد اعتماد آنها،  پاسخی به ابهام‌های موجود بدهد. از زمان ارسال نامه که سه ماه قبل بوده تا همین هفته پیش،  نشست‌هایی بین مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برگزار شد اما دو طرف به توافق نرسیدند. مسئولان وزارت ورزش انتظار داشتند که مدیران کمیته بار اشتباهات آنها را به دوش بکشند و بگویند که همه چیز طبق اساسنامه و به صورت قانونی برگزار شده است؛ انتظاری که مدیران کمیته ملی المپیک زیر بارش نرفتند؛ چراکه می‌دانستند این نامه چه تبعاتی برای ورزش ایران دارد. پیشنهاد مسئولان کمیته این بود که وزارت ورزش انتخابات 24 اسفندماه را باطل کند که تا آخرین لحظه مدیران وزارت نپذیرفتند اما به نظر می‌رسد دیگر چاره‌ای ندارند و باید با این کار،  مانع تعلیق فدراسیون ژیمناستیک شوند.
***
انتخابات فدراسیون ژیمناستیک ۲۴ اسفندماه با حواشی زیادی برگزار شد؛ در آن انتخابات تعدادی از اعضای مجمع،  سالن آکادمی را ترک کردند تا اعتراض‌شان را به تأیید نشدن صلاحیت اینچه‌درگاهی نشان دهند. دو، سه نفری هم به مجمع راه داده نشدند و همه اینها مقابل چشمان یوسف‌الطبا،  نماینده فدراسیون جهانی رخ داد. با گزارشی که او به فدراسیون جهانی ارائه کرد،  انتخاب عابد حقدادی به عنوان رئیس فدراسیون در انتخابات زیر سؤال رفت و به همین خاطر به مسئولان ورزش کشور سه ماه فرصت داده شد تا پاسخگوی ابهام‌های انتخابات این فدراسیون باشند. فرصت سه ماه برای توضیح درباره ابهام‌های انتخابات فدراسیون ژیمناستیک،  ۲۲ تیرماه به پایان رسید و به نظر می‌رسد قرار است انتخابات فدراسیون ژیمناستیک ابطال و بزودی سرپرست این فدراسیون انتخاب شود. البته وزارت ورزش اگر نمی‌خواهد با پیامدهای تعلیق این رشته مواجه شود،  باید خیلی سریع این جابه‌جایی را انجام دهد و کمیته ملی المپیک نیز در نامه‌ای به فدراسیون جهانی این تصمیم را اعلام کند.
 
از تکذیب فرهادیان تا تأیید مناف هاشمی
البته آرش فرهادیان،  مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی همچنان در موضع انکار است و انتخاب سرپرست برای این فدراسیون را رد می‌کند اما خیلی این انکار و تکذیب مدیران وزارت را نباید جدی گرفت. چراکه آنها در ابتدا حتی از نامه فدراسیون جهانی و مهلت سه‌ماهه برای پاسخگویی نیز اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند. با این حال چند روز قبل مناف هاشمی،  سخنگو و دبیرکل کمیته ملی المپیک در تازه‌ترین اظهاراتش عنوان کرد برای اینکه ورزش کشور آسیب نبیند با وزارت ورزش هماهنگ هستیم و بهترین تصمیم را می‌گیرند. این صحبت در حالی از سوی مناف هاشمی مطرح شد که مسئولان کمیته ملی المپیک پیش از این گفته بودند که تنها راه،  ابطال انتخابات است.
***
با توجه به شرایطی که برای فدراسیون ژیمناستیک پیش آمده،  این فدراسیون باز هم به صورت سرپرستی اداره می‌شود و باز هم باید در پروسه برگزاری انتخابات قرار گیرد. مگر اینکه فدراسیون جهانی این الزام را مطرح کند که انتخابات با همان شرایط و نفرات انتخابات 24 اسفندماه برگزار شود. اگر این اتفاق نیفتد،  فدراسیون ژیمناستیک باز هم به دوران سرپرستی می‌رود و چون مسئولان وزارت ورزش به دنبال حذف اینچه‌درگاهی هستند و او هم حاضر به کناره‌گیری از انتخابات نیست،  این دور باطل همچنان ادامه دارد. مگر اینکه در رأس وزارت ورزش اتفاق‌هایی بیفتد یا اینکه اجازه دهند مجمع انتخاباتی با حضور رئیس سابق این فدراسیون برگزار شود.
***
از تیرماه 1400 که دوران چهارساله مدیریت اینچه‌درگاهی به پایان رسید،  تا به امروز این فدراسیون روی خوش ندیده است. او پس از 6 ماه از فدراسیون رفت و در این مدت 3 سرپرست برای فدراسیون منصوب شد. بعد انتخاباتی پرحاشیه برگزار شد و حالا با گذشت 4 ماه،  رئیس این فدراسیون هم چاره‌ای ندارد جز اینکه برود. باز دوران سرپرستی آغاز می‌شود و مشخص نیست تا چه زمانی ادامه دارد. همه این اتفاق‌ها تنها به این دلیل افتاده که در رأس ورزش کشور و در حوزه ورزش قهرمانی مدیری حضور نداشته که بتواند این بحران را مدیریت کند و تصمیمی بگیرد که به نفع ژیمناستیک باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی