صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و دو - ۲۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و دو - ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

بررسی خریدهای مهم تابستانی اروپا

هاورتز؛ چه سودی کرد چلسی!

قسمت 7

رسول مجیدی
روزنامه نگار

فصل نقل و انتقالات به نیمه رسیده و ما سعی می‌کنیم هر روز یکی از خریدهای مهم چند هفته گذشته را بررسی کنیم. امروز هم به انتقال کای هاورتز به آرسنال می‌رسیم. این مهاجم آلمانی ۲۸ ژوئن در انتقالی به ارزش ۶۵ میلیون پوند از چلسی به آرسنال پیوست. مثل همیشه این انتقال را از سه زاویه بررسی می‌کنیم؛ تیم فروشنده، تیم خریدار و خود بازیکن.
 
زاویه چلسی:
خود مدیران چلسی هم شاید حاضر نبودند چنین پیشنهادی به خودشان بدهند. اصلاً کسی انتظارش را نداشت که باشگاهی مایل باشد 64 میلیون پوند نقد بدهد و این بازیکن ناکارآمد در چلسی را بخرد. تازه این قرارداد ممکن است 13 میلیون دلار افزایش یابد. او در 91 بازی برای چلسی تنها 19 گل زد. چلسی بشدت نیاز دارد در تابستان امسال پاکسازی کند و بازیکن بفروشد. هم لیستش پر است و هم به پول نیاز دارد تا تراز مالی‌اش را مثبت کند. هاورتز هم شاید در فینال لیگ قهرمانان برای‌شان گل زده باشد ولی هرگز دوران خوبی در گذاشت و چلسی توانست قسمتی از هزینه‌ای که برای او کرده بود را پس بگیرد. این یک فروش خوب برای آنها بود.
 
زاویه آرسنال:
بیشتر شبیه به قمار است. یک قمار که مشخص نیست چه کسی ایده‌اش را داده. گفته می‌شد شاید رئال مادرید بعد از رفتن کریم بنزما نیم نگاهی به هاورتز داشته باشد. آن علاقه هم تعجب‌آور بود ولی دست‌کم منطقی بود. کارلو آنچلوتی در تیمش جای خالی داشت و باید پرش می‌کرد. ولی آرسنال از جان هاورتز چه می‌خواهد؟ او قرار است در چه پستی بازی کند؟ آیا او از مهاجمین فعلی بهتر است؟ بخصوص از لئوناردو تروسارد که به نظر می‌رسد شکل بازی‌اش با هاورتز یکی است. آیا آنها 76 میلیون دلار برای یک بازیکن ذخیره هزینه کرده‌اند؟
شاید برخی بگویند افت در چلسی، تیمی که سه سال گذشته خودش کلی مشکل داشته منطقی به نظر می‌رسد ولی مسأله این است که هاورتز در تیم ملی آلمان هم خوب نبود.
هاورتز باید دقیقاً فرم عالی‌اش در بایر لورکوزن را در آرسنال پیاده کند و این بسیار بعید است.
 زاویه هاورتز:
آرسنال فرصت خوبی برای این مهاجم آلمانی است تا دوباره خودش را ثابت کند. بعید است بتواند فیکس باشد ولی می‌دانیم که او استعدادی دارد که باید دوباره شکوفایش کند. حتماً دلیلی دارد که سه سال بد را از سرگذرانده ولی هنوز از مادرید و بایرن برایش پیشنهاد وجود دارد. به یاد داشته باشید که لوتار ماتئوس یک بار او را با زین‌الدین زیدان مقایسه کرد و اعتقاد داشت توانایی بردن توپ طلا را دارد. بنابراین پتانسیل وجود دارد ولی حالا با توجه به هزینه‌ای که برایش شده دیگر جایی برای بهانه وجود ندارد. آرسنال سرمایه‌گذاری زیادی کرده و قطعاً این بازیکن در امارات زیر ذره‌بین است. او باید ثابت کند لیاقت این پول را دارد. این آخرین باری است که یک باشگاه بزرگ به او اعتماد می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی