صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و دو - ۲۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و دو - ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

مدیر از لیان شامپو بیاورید!


ستار همدانی
مدافع اسبق استقلال
شرایط استقلال بسیار اسفناک و اذیت کننده‌ است. تمام مشکلات روی هم انباشته شده و روز به روز هم بدتر می‌شود. متأسفانه در بهترین زمان که استقلال می‌توانست یک تیم خوب ببندد، کاری کردند که فرصت را از دست بدهد. بازیکنان خوب جذب تیم‌های دیگر و رقبا شدند. هر بازیکنی که مانده در قواره قهرمانی نیست. محبی و قایدی هم رفتند. متأسفانه شرایط مساعدی نیست.
حضور جواد نکونام روی نیمکت آبی‌ها اتفاق خوبی بود. جواد مربی بسیار آینده‌داری است و امیدوارم در کارش موفق باشد. او البته با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده که همه اینها برمی‌گردد به بی‌تدبیری مسئولینی که حداقل در یک سال گذشته انتخابات غلطی داشتند. امسال برای نکونام سخت است و امیدوارم از پس کار بر بیاید. هر چند او به تنهایی نمی‌تواند و باید آدم‌هایی در کنارش باشند که بتوانند کمکش کنند. این مشکلات آنقدر زیاد است که در واقع یک نفر از «لیان‌شامپو» باید بیاید! بی‌پولی، بی‌برنامگی مدیریت، نداشتن بازیکن، رفتن بازیکنان و... همه اینها مشکلاتی است که نکونام باید با آنها دست و پنجه نرم کند. امیدوارم در کنار نکونام، خطیر بتواند مشکلات باشگاه را حل کند. اگر مشکلات مالی حل نشوند صد درصد چالش‌های زیادی خواهند داشت. باید به فکر حفظ بازیکنان موجود و تقویت تیم با بازیکنان جدید باشند. خطیر هم کار سختی پیش رو دارد. وی با وجود تجربه‌ای که دارد ممکن است امسال به عنوان یک مدیر جوان فوتبالی تبدیل به یک مهره سوخته شود. امیدوارم این اتفاق نیفتد. الان استقلال به ثبات مدیریتی نیاز دارد. خطیر تجربه بدی ندارد ولی واقعاً مشکلات آنقدر زیاد است که هر کسی بیاید، راهش را گم می‌کند. زمانی هست که شما در یک شرایط عادی می‌آیید تا مشکلات معمول را حل کنید اما زمانی هست که می‌آیید و کوه بزرگی از مشکلات را می‌بینید.
طی یک سال اخیر مدیریت استقلال 4 بار به صورت عمده دچار تغییر شده و نقش وزارت ورزش و خصوصی‌سازی در این مسأله بسیار تأثیرگذار بوده. واقعاً چند بار انتخاب غلط انجام می‌شود؟ اشتباه یک بار، دو بار اما شما ببینید در چند سال اخیر مدام اشتباه و انتخاب غلط داشته‌اند. چند بار خوشبینانه نگاه کنیم؟ متأسفانه هر چقدر هم بخواهیم مثبت ببینیم، آنقدر این مسأله تکرار شده که مجاب می‌شویم عمدی در کار است.
مگر می‌شود طی یک سال در یک مجموعه 4 بار مدیریت عوض شود؟ الان در یک مجموعه کوچک اگر یک نیروی خدماتی عوض شود، نفر تازه چند ماه زمان نیاز دارد تا به کار آشنا شود. این تیم این همه هوادار دارد که شرایط سختی را می‌گذرانند اما متأسفانه تصمیم‌گیرندگان انتخاب‌های غلط دارند و به شایسته‌سالاری توجهی نمی‌کنند. امیدوارم خطیر بتواند به بهبود شرایط کمک کند ولی با توجه به حجم مشکلات، بعید می‌دانم او دوام بیاورد.
آبی‌ها در نقل و انتقالات از سایر مدعیان عقب هستند و باید قبول کرد که عملکرد ضعیفی داشته‌اند و شرایط نگران‌کننده است. شرایط تیم در نقل و انتقالات اصلاً خوب نیست و حالا هم که پنجره بسته شده. مدیران باشگاه در جذب بازیکن عملکرد بسیار ضعیفی داشتند. وقتی مدیر پول و برنامه ندارد مجبور می‌شود از زیر کار در برود. بعد از جدایی چند مهره تأثیرگذار، بازیکن جایگزین جذب نشده و این مسأله نگران‌کننده است. جذب مهرداد محمدی تنها اتفاق مهم در این شرایط است. محمدی از لحاظ فنی بازیکن با کیفیتی است و می‌تواند در فصل جدید به نکونام کمک کند. ماجرای بیرانوند به نظر من یک توطئه بود که نمی‌دانم چه کسی یا چه کسانی پشت آن قرار داشتند. معلوم بود او به استقلال نمی‌آید. اگر می‌آمد باید شک می‌کردیم. امیدوارم استقلال بتواند در ادامه مسیر، این روزهای باقی مانده نقل و انتقالات را با شرایط خوب پشت سر بگذارد و دست نکونام باز باشد. روزهای سختی را برای مدیریت و نکونام می‌بینم. امیدوارم همه دست به دست هم بدهند و کمک کنند. باید هر چه از دست‌مان بر می‌آید انجام بدهیم تا جواد و خطیر بتوانند با آرامش کار را پیش ببرند.

جستجو
آرشیو تاریخی