صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و دو - ۲۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و دو - ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

عاشوری: وسواس یحیی نشان از اشراف کاملش دارد

پهلوانی تبدیل به افسانه شده است

در پاسخ رویانیان راجع به سیستم‌ها گفتم فرمول ریاضی نیست

محسن عاشوری هافبک اسبق و بازیساز پرسپولیس که یکی از بهترین هافبک‌های میانی تاریخ پرسپولیس در امر بازیسازی و ارسال پاس‌های میلیمتری محسوب می‌شود نگاه کامل و جامعی به نقل و انتقالات پرسپولیس دارد و از اینکه یحیی با وسواس بازیکن جذب کرده ابراز خوشحالی می‌کند. به بهانه مسائل مختلفی که پیرامون پرسپولیس برای فصل آتی وجود دارد گفت‌و‌گویی با عاشوری داشتیم.

مسعود قراگزلو
روزنامه‌نگار

‌در خصوص حضور پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات و بازیکنانی که جدیداً به خدمت گرفته چه صحبتی دارید؟
در رابطه با نقل و انتقالات فکر می‌کنم تا به اینجا یحیی بخوبی توانسته شاکله اصلی و ترکیب تیم را حفظ کند که این مسأله خوبی برای پرسپولیس محسوب می‌شود. در حال حاضر پرسپولیس هم جزو تیم‌هایی قرار دارد که در نقل و انتقالات جلوتر از بعضی تیم‌های دیگر هستند. از این‌رو در رابطه با نقل و انتقالات فکر می‌کنم جای نگرانی نیست و همین که یحیی با وسواس فراوان بازیکن انتخاب می‌کند از نظر من نشان می‌دهد خودش و همکارانش اشراف کامل بر همه مسائل دارند. در رابطه با جذب بازیکنان دیگر هم فرصت کافی وجود دارد و حتماً باشگاه با نظر یحیی در این رابطه اقدام خواهد کرد. نفرات جدید هم باید با بقیه بازیکنان هماهنگ شوند و در هفته‌های اول شرایط تیم نشان داده خواهد شد.
‌در رابطه با جذب کنعانی‌زادگان و حضور دو مدافع مطرح دیگر پرسپولیس فکر نمی‌کنید هر کدام از آنها بیرون بنشینند برای تیم حاشیه و مشکل درست ‌کنند؟
جدا از سه مدافع میانی مطرح فعلی پرسپولیس، نعمتی هم هست که در کنار سه مدافع میانی خوب می‌توانند بخوبی بازی کنند و این تعداد بازیکن برای خط دفاعی پرسپولس زیاد نیست. ما باید این واقعیت را در نظر بگیریم که یحیی نمی‌تواند با دو مدافع ثابت میانی بازی کند که بقیه نتوانند با آنها رقابت کنند. در هر حال در خصوص وضعیت خط دفاعی با وجود مهره‌های خیلی خوبی که در این منطقه حضور دارند باید جلوتر رفت تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد ضمن اینکه تیم‌های بزرگ بر اساس قرارداد حرفه‌ای که منعقد می‌سازند روی بازیکنانشان حساب خاصی باز می‌کنند.
‌بعد از جدایی گوهری در رابطه با جایگزین او برای بازی‌های بزرگ نگرانی وجود دارد!
یحیی زمان دارد که با جوان‌ها و یا بازیکن دیگری که اگر خودش در نظر دارد برای تقویت خط دروازه اقدام کند تا اگر نگرانی در خصوص جایگزین بیرانوند وجود دارد برطرف شود.
‌اردوی ترکیه پرسپولیس هم با وجود تأکید یحیی لغو شد!
اسپانسر به تعهداتش عمل نکرده و بعد از آن هم باشگاه سعی داشته با یک پرواز دیگر به ترکیه برود که این امر هم به‌دلیل کمبود منابع مالی منتفی شد اما لزوماً اردو نباید خارجی باشد و ما می‌توانیم با اردوی خانگی با در اختیار داشتن تمامی بازیکنان با انجام بازی‌های تدارکاتی بازیکنان را به هماهنگی برسانیم چه بسا که به دفعات این اتفاق افتاده که بازیکنان در ایران آماده شوند. این موضوع در زمان ما هم اتفاق افتاده است. البته در این بین تغییر محیط می‌توانست به لحاظ روحی برای تیم مفید باشد هر چند با وجود این یحیی در ایران هم می‌تواند تیمش را به آمادگی خیلی خوبی برساند.
‌فکر نمی‌کنید تیم‌هایی مانند سپاهان و تراکتور به نسبت بقیه تیم‌ها در نقل و انتقالات و مسائل اردویی بهتر و قوی‌تر کار کرده‌اند؟
سپاهان هر سال در نقل و انتقالات خوب کار می‌کند و تراکتور هم به جز مقطعی که دور شده بود با حضور خمس و سیاست جدیدی که بر پایه بازیکنان قرار گرفته موجب شده تا بخوبی تقویت شود و رقابت نزدیکی با بقیه مدعیان داشته باشد.
‌اما شاید جذب بازیکنان بیشتر توسط دو تیم مدعی دیگر و اردو نرفتن ناراحتی برای یحیی به وجود آورد.
هر باشگاهی شرایط خاص خودش را دارد و یحیی هم نباید به مسائل تیم‌های دیگر توجه کند. تمرکزش به تیم خودش باشد که حتماً همین طور هم هست.
‌در رابطه با باشگاه‌های آسیا و شرایط پرسپولیس برای حضور در این جام با توجه به بضاعتی که دارد نظرتان چیست؟
با توجه به سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خصوصاً تیم‌های عربستانی و قطری ما باید جدا از هزینه‌ای که برای نقل و انتقالات در نظر گرفته شده چندده میلیارد دیگر هم داشته باشیم تا با وجود آنها دو بازیکن دو یا سه میلیون یورویی در نقل و انتقالات داشته باشیم بخصوص بازیکنانی در خط حمله و میانی که بتوانند به تیم کمک بیشتری در بازی‌های حساس داشته باشند.
‌با توجه به بضاعت پرسپولیس در خط حمله به نظر سیستم 1-3-2-4 یا 2-4-4 مد نظر یحیی قرار خواهد گرفت.
سیستم خیلی مهم نیست چون مربی بر اساس تیم‌های مختلف و استراتژی که در نظر می‌گیرد روش و سیستم خودش را تغییر می‌دهد و در نظر می‌گیرد. یادم می‌آید آقای رویانیان زمانی که تازه به پرسپولیس آمده بود از من راجع به سیستم‌ها پرسید که من به ایشان گفتم آنها فرمول ریاضی نیستند. الان هم در دفاع به قولی تیم‌ها با یازده نفر دفاع و با هم حمله می‌کنند.
در رابطه با عیسی و جدایی‌اش که موجب ناراحتی هواداران پرسپولیس شد چه نظری دارید؟
راجع به عیسی نظری ندارم چون نمی‌خواهم از راه دور در خصوص او قضاوت کنم هر چند الان نقش جوانمردی و پهلوانی نه تنها در فوتبال و ورزش بلکه در جامعه ما هم تبدیل به افسانه شده. زمان ما این مسأله به شکل پررنگی وجود داشت به همین دلیل در پرسپولیس ماندم و الان هم اصلاً با توجه به لطف مردم و بازخوردهایی که می‌بینم از ماندنم پشیمان نیستم.
‌در رابطه با بیرون ماندن آقا کریم چه نظری دارید؟
نظرم راجع به کریم مثبت است. ایشان چه موقعی که بازی می‌کرد و چه زمانی که مربی بود در نظم و انضباط تیم خیلی مؤثر بود اما به هر حال کسی که باید پاسخگو باشد یحیی است چون خود ایشان مربی‌ها را انتخاب می‌کنند هرچند که من از بیرون شنیدم مسائلی جدا از موارد فنی و فوتبالی در بیرون ماندن آقا کریم نقش داشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی