صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

درویش: بزرگ‌تر از نفرات فعلی‌مان نداریم اما شاید یکی دو بازیکن دیگر بیایند

لیست سرمربی را جذب می‌کنم نه هواداران

رضا درویش دیروز در برنامه تلویزیونی ورزش و مردم درباره تمام امور جاری پرسپولیس صحبت کرد که برخی از مهم‌ترین حرف‌هایش را اینجا می‌خوانید:
همراهی هیأت مدیره و ثبات مدیریت: اگر موفقیتی به دست می‌آید، انفرادی نیست. در قهرمانی تیم فقط سرمربی و بازیکن نقش ندارند بلکه همه اعضا همراهی می‌کنند‌‌‌. باید از اعضای قبلی هیأت مدیره و نفراتی که به تازگی اضافه شدند، تشکر کنم. شاید تا امروز موردی را در جلسه هیأت مدیره مطرح نکردم که با مخالفت مواجه شده باشد. هیأت مدیره همراه و کاملاً تأثیرگذار هستند‌. ۵ عضو بودیم اما تا امروز هیچ وقت رأی انفرادی نداشتیم.
انصراف از عضویت در هیأت مدیره: قرار بود یک عضو جدید بیاورند و من گفتم ۶ فکر بهتر از ۵ فکر است. گفتم اجازه بدهید من از هیأت مدیره بیرون بیایم اما با همان ۵ عضو به کارش ادامه بدهد. به هرحال من مجری مصوبات هیأت مدیره هستم. با این موضوع موافقت کردند. هرچه تبادل نظر بیشتر باشد، تأثیرگذارتر است.
هزینه نکردن تمام پول بورس برعکس استقلال: اگر به اسناد مراجعه کنید ما 7، 8 میلیارد کمتر سهام فروختیم زیرا مقداری کمتر از 10 درصد سهام را به فروش رساندیم اما استقلال 10 درصد سهامش را فروخت. مثلاً سهام ما 351 میلیارد تومان یا استقلال 359 میلیارد بود. اگر بازیکنان پرسپولیس امروز همراه ما هستند یکی از دلایلش علاقه‌مندی آنها به تیم است. قاطعانه می‌گویم تک تک این بازیکنان اگر بخواهند به هر تیم دیگری بروند دست‌کم 10 تا 20 میلیارد تومان بیشتر از پرسپولیس می‌‌گیرند.
سقف بودجه نقل و انتقالاتی باشگاه‌ها: می‌گویم حتی اگر سقف بودجه این باشگاه‌ها ۳۲۵ میلیارد باشد، امروز تیم‌های صنعتی برای پول دادن به بازیکن دغدغه ندارند. مثل من اسیر کوچه و بازار نیستند. هوادار هم یک لیست عریض و طویل می‌دهد که فلان بازیکن را بگیر اما با گفتن که نمی‌توان قرارداد بست. سرمربی باید اسامی بازیکنانی که می‌خواهد به باشگاه بدهد نه هواداران‌. یحیی گل‌محمدی گفت برخی از این نفرات که مشهور هستند، از لحاظ تاکتیکی مدنظر من نیستند اما هوادار مدام می‌گوید چرا فلان بازیکن را نمی‌گیری‌؟
سطح رابطه‌ با گل‌محمدی و تقویت کادر فنی: گواه این موضوع خود گل‌محمدی است که در زمینه کادر فنی و بازیکنان تاکنون دخالتی نداشته‌ایم. فقط سرمربی تیم باید بگوید چه کسی باشد یا نباشد. درمورد برخی بازیکنان که خیلی هم مشهور هستند، گفتیم امکان جذب‌شان را داریم اما گفت با اینکه بازیکنان خوبی هستند اما به مسائل تاکتیکی تیم من نمی‌‌خورند. شاهد مثالش نیز قهرمانی‌هایی است که به دست آورده . تا امروز مشکلی نداشتیم و با همه این مشکلاتی که به آن اذعان کردیم، اگر صنعتی‌ها را کنار بگذاریم، تنها تیمی هستیم که صد در صد قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده‌ایم. فقط آپشن بازیکنان را بدهکار هستیم. امروز می‌گویم کاش قهرمان نمی‌شدیم‌ زیرا برای این ۲ قهرمانی باید 50- 60 میلیارد بدهیم.
قهرمانی بدون پاداش: نمی‌خواهم کشوری را تحقیر کنم اما کشورهای کم‌درآمد هم به قهرمان خود پاداش می‌دهند یا می‌گویند پول بلیت فلان سفرت با ما. پرسپولیس قهرمان لیگ برتر و حذفی شده است‌. سوپرجام هم برای ما است‌. ضمن تشکر از سازمان لیگ و همراهی قنبرزاده و کشوری‌فرد، یک ریال بابت پاداش، کمک یا هرکاری به هر تیم قهرمانی داده‌اند؟ یک تیمی که قهرمان می‌شود،  فقط باید دل هوادارانش شاد باشد که جام گرفته است اما باشگاه باید ۶۰-۵۰ میلیارد متحمل بدهی شود.هیچ چیزی نداده و می‌گویند تاکنون چنین چیزی رسم نبوده است. البته گفته‌اند شاید از امسال به قهرمان مبلغی بدهیم.
جذب بازیکنان جدید: شاید یکی دو بازیکن بیایند، ولی بزرگ‌تر از اینهایی که الان در پرسپولیس هستند، در فوتبال ایران نداریم. باید اینجا از بازیکنانی که در تیم بودند و جدا شدند، تشکر کنم.

جستجو
آرشیو تاریخی