صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

سپاهان کامل‌تر از قبل

مورایس در بزنگاهی سخت و شیرین

حسین برزگر یاری
روزنامه‌نگار

مسئولان باشگاه سپاهان اجازه ندادند که اتفاقات سال گذشته برای‌شان تکرار شود. پارسال همین موقع‌ها بود که جدایی سروش رفیعی،  گولسیانی و دانیال اسماعیلی‌فر و انتقال‌شان به پرسپولیس آنها را به دردسر انداخت و برای کم کردن فشار انتقاد هواداران سراغ رامین رضاییان رفتند و همان طور که پیش‌بینی هم می‌شد خرید فوق العاده خوبی برای شان بود.
حالا محمدرضا ساکت نه تنها بازیکنان کلیدی‌اش را حفظ کرد بلکه با جذب چند بازیکن هم تیمش را تقویت و هم به نوعی حریفان‌شان را ضعیف کرد. به همین دلیل باید سپاهان را کامل‌تر از فصل قبل دید. ژوزه مورایس سرمربی پرتغالی که هنوز حسرت تساوی خانگی مقابل ملوان و از دست دادن قهرمانی را می‌خورد، خیلی خوب می‌داند این فصل باید یک جام بیاورد. اینکه در پایان فصل بیست و سوم مثل لیگ قبل نه حذفی را ببرند نه لیگ را، به هیچ عنوان برای هواداران‌شان قابل قبول نیست. اگر این اتفاق باز هم بیفتد،  آن وقت مورایس دیگر شانسی برای ادامه همکاری نخواهد داشت.
به خرید‌های این تیم نگاه کنیم. نام‌هایی که اگر در حد و اندازه‌های خودشان ظاهر شوند فصل رؤیایی را برای طلایی‌پوشان رقم خواهند زد. البته که استفاده و مدیریت کردن آنها هم هنر خاص خودش را می‌خواهد.
احسان پهلوان را از فولاد، رضا اسدی، هادی محمدی و کاوه رضایی را از تراکتور،  رضا شکاری را از گل‌گهر و در نهایت عیسی آل کثیر را هم از پرسپولیس گرفتند. همه این نفرات در تیم‌های خود بازیکنان کلیدی بودند.(هر چند کاوه رضایی به دلیل مشکلاتی که با باشگاه داشت خیلی فرصت حضور در میدان را به دست نیاورد.) محمدرضا حسینی هم که به طور قرضی به گل‌گهر رفته بود، به تیم سابقش برگشت.
الویس کامسوبا،  امیرمحمد محکم‌کار،  کار ایگور کاتاتائو،  جلال‌الدین علی محمدی، حسن شوشتری رناتو داسیلویرا رناتو، سبحان پسندیده،  مانوئل فرناندز،  مسعود ریگی،  یاسین، سلمانی و عیسی مرادی هم جدا شدند که از این جمع مسعود ریگی راهی پرسپولیس شد.
این اتفاق در حالی برای سپاهان در پنجره تابستانی لیگ بیست و سوم رخ داده که بسیاری از تیم‌های حاضر در مسابقات از جمله تیم‌های مدعی نظیر پرسپولیس،  استقلال،  تراکتور و... با مشکل داشتن یک مهاجم تمام‌کننده مواجه هستند و در واقع فصل گذشته نیز یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فوتبال ایران بود و در پایان هم شهریار مغانلو با 13 گل در 30 مسابقه موفق به کسب عنوان آقای گلی شد. شهریار مغانلو فصل گذشته توانست با 13 گل عنوان بهترین گلزن مسابقات را بالاتر از رضا اسدی از آن خود کند.
در واقع حالا و در آستانه شروع فصل جدیدی از فوتبال ایران،  سپاهان 5 مهاجم تعیین‌کننده و اثرگذار لیگ را برعهده گرفته،  که فصل گذشته روی هم موفق به ثبت 36 گل شده‌اند  تا مورایس تا حد زیادی نسبت به رفع یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف فصل گذشته تیمش مطمئن شده باشد. در حالی که داشتن مهاجمان زهردار و تمام‌کننده یکی از بزرگ‌ترین نیازهای مربیان لیگ برتر به شمار می‌رود،  مورایس در این زمینه هیچ تشابهی با همکارانش ندارد.
بدون شک چیده‌مان یازده نفره به خصوص در فاز هجومی یکی از دغدغه‌های سرمربی سپاهان در لیگ بیست و سوم خواهد بود. هر کدام از نفراتی که او به خدمت گرفته ادعای حضور در ترکیب اصلی را دارند. به هر حال مغانلو آقای گل فصل قبل بوده،  آل کثیر از تیم قهرمان آمده،  رضا اسدی یکی از بهترین‌های لیگ گذشته بود و رضا شکاری هم که در گل‌گهر فوق‌العاده.
آنچه به نظر می‌رسد اینکه سپاهان با دو مهاجم بازی خواهد کرد،  مهاجم هدف مغانلو خواهد بود و برای دیدن زوج مکمل او باید به انتظار نشست. البته مورایس در بازی‌های تدارکاتی پیش رو حتماً ترکیب‌های مختلفی را امتحان خواهد کرد تا به ترکیب ایده‌آلش برسد.
اما همه این بحث‌ها تا آغاز فصل قابل تأمل بوده و با شروع لیگ شاید تغییرات زیادی ایجاد شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی