صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه - ۲۲ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه - ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

شوک به باشگاه‌های متمول عربی

دیگر حق خرید بازیکن ندارید

علی رضایی
روزنامه نگار    

دیروز خبر عجیبی از فیفا بیرون آمد: «چند باشگاه مهم عربستانی از جمله النصر که رونالدو را در اختیار دارد دیگرنمی‌توانند بازیکن بخرند.»
به طور مثال الاتحاد عربستان با جذب کریم بنزما، انگولو کانته و ژوتا همه نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرده و در حال حاضر نمی‌تواند قرارداد ستاره‌های خود را مثل چند باشگاه بزرگ دیگر عربستان ثبت کند چرا که بدهی‌های پرداخت نشده سنگینی دارند که باعث محرومیت‌شان شده است.
النصر عربستان نیز که به تازگی مارسلو بروزوویچ را به خدمت گرفت هم با مشکل مشابهی مواجه است.
النصر، الاهلی، الاتحاد، الشباب، التعاون، الرائد، الفتح، الوحده، الطائی و الحزم، 10 باشگاهی هستند که فیفا آنها را به خاطر مطالبات سنگین از ثبت قرارداد جدید محروم کرده است. این باشگاه‌ها تنها در صورتی که مطالبات خود را صفر کنند می‌توانند محرومیت خود را لغو کرده و به این مشکل بزرگ خاتمه دهند؛ در غیر این صورت باید منتظر دیپورت ستاره‌ها از عربستان باشیم که البته با توجه به وضعیت مالی باشگاه‌های این کشور بسیار بعید به نظر می‌رسد.
ماجرای باشگاه النصر که رونالدو را در اختیار دارد از همه شاید جالب‌تر باشد. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط نشریه میرر، مشکل اصلی بدهکار بودن النصر به باشگاه لسترسیتی است. ظاهراً ماجرا به انتقال احمد موسی از لستر به النصر در سال 2018 بر می‌گردد که باشگاه عربستانی برای این انتقال 15 میلیون یورو پرداخت کرد اما با اعلام رسمی فیفا، النصر همچنان 460 هزار یورو به لسترسیتی بدهکار است که مربوط به یکی از بندهای قرارداد احمد موسی است.
این حکم ابتدا در اکتبر 2021 منتشر و به النصر هشدار داده شد که در صورت عدم پرداخت مبلغ معوقه به لستر، محرومیت از نقل و انتقالات اعمال خواهد شد. در حال حاضر گمان می‌رود که آنها به این حکم عمل نکرده‌اند و این ممنوعیت برای آنها اعمال شده است. این امر در مورد نقل و انتقالات داخلی و بین‌المللی صدق می‌کند، به این معنی که آنها در حال حاضر نمی‌توانند قرارداد بازیکنان خارجی خود را نیز ثبت کنند.
در حکم اولیه فیفا آمده بود که این محرومیت سه پنجره نقل و انتقالات را شامل می‌شود. همچنین به النصر توصیه شد که اگر لستر تا پایان محرومیت هنوز مبلغی را دریافت نکرده باشد، این موضوع به کمیته انضباطی فیفا ارائه خواهد شد.
 
واکنش النصر چه بود؟
النصر پیش‌تر در دفاعیه‌اش گفته بود این مشکل به مالک قبلی برمی‌گردد و این مسأله با تیم مالکیت جدید دیگر تکرار نخواهد شد و بدهی موسی بلافاصله به لستر پرداخت خواهد شد تا محرومیت لغو شود.
بد نیست بدانید در این مدت النصر به هزینه‌های کلان خود ادامه داده و اخیراً مارسلو بروزوویچ هافبک کروات را از اینترمیلان به خدمت گرفت، در حالی که دومینیکو براردی، ملی پوش ایتالیایی و حکیم زیاش، بازیکن چلسی، از جمله بازیکنانی هستند که همچنان ممکن است راهی النصر شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی