صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و نه - ۲۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و نه - ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

خطیر از بازیکنان استقلال فرصت گرفت

اول بازیکن می‌خریم بعد بدهی‌ها را می‌دهیم

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار

علی خطیر، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال درصحبت‌هایی که با بازیکنان استقلال داشته به آنها اعلام کرده مشکلات مالی بزودی رفع خواهد شد. سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال اما در عین حال به بازیکنان تأکید کرده اولویت او در حال حاضر تقویت تیم است و اگر بودجه‌ای در روزهای آتی به باشگاه تزریق شود، او هزینه جذب بازیکنان جدید خواهد کرد.
به همین دلیل فرایند پرداخت معوقات بازیکنان قدری به درازا خواهد کشید اما به طور قطع مدیریت جدید باشگاه استقلال تا قبل از شروع لیگ برتر، مبالغی را به حساب بازیکنان و اعضای کادر فنی واریز خواهد کرد تا تیم با روحیه گام به لیگ بیست و سوم بگذارد.
با توجه به اینکه باشگاه استقلال بدهی‌های بسیاری دارد و روز گذشته نیز موضوع بدهی 70 میلیاردی به سازمان لیگ رسانه‌ای شد، خطیر و دیگر اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال باید از بودجه‌ای که دراختیارشان قرار می‌گیرد، بخش قابل توجهی را به پرداخت بدهی‌های پیشین اختصاص دهند.
سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال بخوبی می‌داند که اگر درمقابل بدهی‌های انباشته که از دوران مدیریتی گذشته به ارث مانده بی‌تفاوت باشد، با بحرانی بزرگ مواجه خواهد شد و حتی ممکن است انبوه بدهی‌ها منجر به لغو دوباره مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال شود.
از سویی خطیر و دیگر مدیران استقلال با صورت بدهی‌های به جا مانده از فصل پیش مواجه‌اند و باید این مبالغ را هم پرداخت کنند. بخصوص بدهی به خارجی‌ها که اساساً نمی‌شود درمقابل آن ریسک کرد و باید در موعد مقرر دیونی از این دست پرداخت شود.
با همه اینها اما درنشستی که میان خطیر و نکونام برگزار شده دو طرف به این نتیجه رسیده‌اند که ابتدا بودجه باشگاه هزینه جذب بازیکنان جدید شود تا استقلال فرصت بزرگی که در نقل وانتقالات دارد و بسیار محدود است را از دست ندهد وبعد به سراغ پرداخت بدهی‌ها برود که البته برای پرداخت بدهی‌ها نیز اولویت‌بندی خواهد شد و مدیریت باشگاه استقلال ابتدا بدهی به خارجی‌ها را پرداخت خواهد کرد تا بحرانی این باشگاه را فرا نگیرد.

آیا بازیکنان
تحمل خواهند کرد؟
اینکه مسئولان باشگاه استقلال از بازیکنان خواسته‌اند قدری صبر و تحمل کنند تا بعد از خرید بازیکنان جدید، بدهی به آنها پرداخت شود، قطعاً تا زمان محدودی پذیرفته خواهد شد و طبیعی است که بازیکنان زمان آن چنانی را در اختیار باشگاه قرار نخواهند داد. شاید این خواسته که مطرح شده نهایت یک ماه اعتبار داشته باشد و مدیران استقلال باید به این موضوع هم آگاه باشند که در شرایط کنونی که تازه به باشگاه آمده‌اند تا حدی میان آنها و بازیکنان رو دربایستی وجود دارد و این مزیت برای زمانی طولانی کارگر نخواهد افتاد و مدیران باشگاه استقلال باید بسرعت در راستای پرداخت بدهی بازیکنان نیز قدم بردارند.
براساس اسنادی که در باشگاه موجود است بسیاری از بازیکنان نیمی از قرارداد خود را دریافت نکرده‌اند که با توجه به تورم اقتصادی تحمل عدم پرداختی از سوی باشگاه نمی‌تواند آنچنان چشمگیر باشد و اگر مسئولان استقلال در پرداخت بدهی‌ها تأخیر زیادی داشته باشند، بدون شک با واکنش بازیکنان مواجه خواهند شد.
خطیر هرقدرهم که روی فضای احترام‌آمیز امروز که در روزهای آغازین همه مدیران وجود دارد، حساب کرده باشد و یا اعتبار نکونام اما این ویژگی‌ها چندان با دوام نیست و تجربه هم ثابت کرده که عمیق‌ترین دوستی‌ها میان اعضای مدیریتی باشگاه و بازیکنان درنهایت یک جا به خشم و دلخوری تبدیل خواهد شد و بازیکن با همه احترامی که برای باشگاه قائل است اما به‌دنبال دریافت مطالباتش خواهد رفت. بنابراین خطیر و همراهانش که از بازیکنان فرصت گرفته‌اند و بازیکنان نیز در این برهه نهایت همکاری را با مجموعه مدیریتی خواهند داشت، باید در جذب منابع مالی بسیار جدی باشند و مانع از اعتراض همین بازیکنانی شوند که امروز به آنها فرصت داده‌اند تا ابتدا بودجه واریزی در روزهای آتی را هزینه جذب بازیکنان جدید کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی