صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و هشت - ۲۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و هشت - ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

بدترین نتیجه تاریخ والیبال در لیگ ملت‌ها

حاشیه‌های یک ناکامی بزرگ

محسن آجرلو
روزنامه نگار
لیگ ملت‌های والیبال در حالی برای ایران به پایان رسید که تیم ایران با متحمل شدن شکست دهم خود، در جایگاه چهاردهم جدول ایستاد؛ جایگاه نازلی که ضعیف‌ترین نتیجه تاریخ برای تیم ایران در لیگ ملت‌هاست. پذیرش 10 شکست و کسب تنها دو پیروزی، حتی با وجود حواشی هفته آخر و اعزام تیم نصفه و نیمه به آناهایم هم یک ناکامی تمام‌عیار است.
 
لب مرز سقوط !
تیم ایران پس از شکست 3 بر 2 مقابل کوبا در شب پایانی مرحله مقدماتی، به جایگاه چهاردهم مسابقات سقوط کرد. آخرین جایگاهی که می‌توانست حضور ایران در دور آتی این مسابقات را تضمین کند. طبق قانون دو تیم پایانی لیگ ملت‌ها باید در مسابقه انتخابی شرکت کرده و یک بار دیگر جواز حضور در این مسابقات را کسب کنند.
 
نظر مخالف ممنوع
نوع ادبیات حاکم در بین بازیکنان و مسئولان والیبال تناسب چندانی با نتیجه کسب‌شده ندارد. اگر کسی نتیجه کسب‌شده توسط تیم ملی را نداند، از اظهارنظرها اینطور برداشت می‌کند که تیم ایران در بدترین شرایط هشتم یا نهم شده است. با این حال واقعیت ماجرا در فضای مجازی و از ادبیات تند و بی‌ادبانه کاربران به وضوح دیده می‌شود. هواداران دوآتشه‌ای که روزگاری والیبال را به عرش رساندند و محبوبیت عجیب و غریبی به این رشته و بازیکنانش دادند و حالا هم به شکل ناخوشایندی ناراحتی خود را نشان می‌دهند. با این حال بسته شدن کامنت‌ها در حساب رسمی فدراسیون نشان می‌دهد که تحمل واقعیت وجود نداشته و قرار است همیشه تعریف و تمجید شنیده شود.
 
پالس‌های منفی رئیس
در رأس مسئولان تیم ملی و فدراسیون، محمدرضا داورزنی است که در ماجرای ویزای امریکا، عملکرد ناامیدکننده‌‌ای داشت و حالا هم همه مقصر اصلی را امریکایی‌ها می‌دانند. انگار که تیم ایران در دو هفته اول از میان هشت بازی خود شش یا هفت بازی را برده بود و حالا در هفته پایانی به خاطر نبود چند بازیکنش چهار باخت را تجربه کرده است! او البته یک بار دیگر با تردید درباره کادر فنی تیم ملی صحبت کرده و از نیاز به بازنگری در آن سخن گفته است: «کادر فنی قطعاً نیاز به تقویت دارد و مورد بازنگری قرار می‌گیرد. عملکرد تیم ملی در لیگ ملت‌ها قابل دفاع نیست و باید نقاط ضعف را برطرف کنیم.» داورزنی ادامه داد: «دنبال بهانه برای توجیه شکست‌ها نیستیم. شما بازی ایران با کوبا و آرژانتین را دیدید. شرایط تیم ایران با تعداد زیادی غایب و مصدوم، عادلانه نبود.»
 
شایعات عجیب
پس از ناکامی بزرگ
 حالا که تیم ملی با این ناکامی بزرگ از لیگ ملت‌ها بیرون آمده، یک شایعه عجیب و دور از واقعیت با اظهار نظری بدون فکر از مصطفی کارخانه در حال انتشار است. کارخانه که همراه تیم ملی در لیگ ملت‌ها بوده و عضو هیأت رئیسه فدراسیون هم هست، از احتمال درخواست فدراسیون از سعید معروف برای بازگشت به تیم ملی گفته، آن هم در شرایطی که فدراسیون تا این اندازه برای بازی دادن به این جوانان (هرچند از سر اجبار) هزینه داده و بازی‌های زیادی را در لیگ ملت‌ها قربانی کرده، حالا واقعاً نیاز است که یک بار دیگر برای بازگشت معروف و سایر بازیکنان کنار گذاشته شده تلاش کند؟ اتفاقی که افتادن آن چیزی نزدیک به غیرممکن است اما حتی اگر امکان افتادن آن هم باشد، بازگشت به عقب ناخوشایندی است که زیر بار آن رفتن از این 10 شکست، نگران‌کننده‌تر است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی