صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و هشت - ۲۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و هشت - ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

از مطهری و رمضانی تا بابایی و شهباززاده

نکونام در محاصره گل‌نزن‌ها

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار

خط حمله استقلال دو مهره کلیدی (قایدی و محبی) را از کف داده و به جز مهرداد محمدی،  مهره دیگری برای تقویت خط حمله به خدمت گرفته نشده است.
اوضاع به حدی برای جواد نکونام ناامید کننده و آشفته است که او راضی شد تمام مهاجمانی که در فصول گذشته عملکرد نامطلوبی در خط حمله تیم ساپینتو داشتند را به تمرین فرا بخواند و به آنها تأکید کند که باید به آماده‌سازی بپردازند.
این تصمیم در حالی اتخاذ شد که بعد از جدایی ریکاردو ساپینتو بسیاری از کارشناسان انتظار داشتند دست کم بازیکنانی همچون شهباززاده و رمضانی از استقلال جدا شوند. حتی درباره تداوم حضور پیمان بابایی در استقلال نیز شک و تردیدهای بسیاری وجود داشت و این بازیکن نیز تأیید حداکثری را نداشت.
عملکرد نامناسب در خرید بازیکنان جدید اما موجب شده نکونام حتی به داشتن بازیکنی همچون سجاد شهباززاده احساس نیاز داشته باشد و از این بازیکن بخواهد با قدرت به آماده‌سازی مشغول شود. گرچه قراردادی که سجاد با استقلال بسته نیز دست و پا گیر است اما اگر مدیریت باشگاه استقلال برنامه محکمی برای برتری در نقل و انتقالات داشت،  می‌توانست از چالش قرارداد شهباززاده با استقلال نیز به سلامت عبور کرده و به نوعی این بازیکن را راضی به جدایی کند اما ظاهراً در باشگاه استقلال برنامه‌ای برای تقویت خط حمله یا دست کم جداسازی بازیکنانی که فاقد بازدهی کافی بودند،  وجود ندارد.
 ارسلان مطهری
در میان مهاجمانی که از فصل پیش باقی مانده،  مطهری وضعیت بهتری دارد. او در29 بازی توانسته 6 گل به ثمر برساند. از مطهری 1752 دقیقه بازی و درنهایت 4 پاس گل نیز باقی مانده است. با این حال مطهری که در بین مهاجمان باقیمانده از فصل پیش آمار بسیار بهتری دارد نیز عملکرد نرمالی که از یک مهاجم انتظار می‌رود را از خود به جا نگذاشته است. اگر گزینه‌های نکونام در خط حمله به خدمت گرفته می‌شدند،  مطهری یک تعویضی مناسب به حساب می‌آمد اما روند نقل و انتقالات به گونه‌ای است که حتی می‌شود حضور دوباره این بازیکن در ترکیب اصلی را نیز متصور بود.
 
آرمان رمضانی
رمضانی نیز در19 بازی که با پیراهن استقلال انجام داد یک گل به ثمر رسانده و 4 پاس گل نیز ارسال کرده است. او در مجموع 312 دقیقه درترکیب استقلال حضور داشته که دقایق بسیار ناچیزی برای یک مهاجم به حساب می‌آید. در شرایط عادی چنین مهاجمی نیز باید از استقلال کنار گذاشته می‌شد اما نکونام به این فکر می‌کند که شاید در فصل جدید نیز به داشتن این بازیکن نیاز پیدا کند. به همین دلیل حکم به ماندن مهاجمی داده که گاهاً درتعویض‌ها برای استقلال تعیین کننده بوده است.
 
پیمان بابایی
از پیمان بابایی نیز خاطرات درخشانی در ذهن هواداران این باشگاه حک نشده است. بابایی به رغم آنکه 30 بار برای استقلال بازی کرد و مجموع 1246 دقیقه بازی را از خود به جا گذاشت تنها 2 گل زده و 3 پاس گل باقی مانده است. بابایی به رغم آنکه فرصت کافی را برای عرض اندام داشته هیچ گاه نتوانست نام خودش را به عنوان یک مهاجم تمام عیار در فوتبال ایران مطرح کند. این وضعیت درحالی نا امیدی بسیاری را به وجود آورده که بابایی در تیم‌های سابق خود مهره به مراتب اثرگذارتری بود و غالباً در خط حمله تیم‌های سابق خود یا گل می‌زد،  یا پاس گل می‌داد.
 
سجاد شهباززاده
اگر بخواهیم ضعیف‌ترین بازیکن استقلال در فصلی که گذشت را نام ببریم باید دست بگذاریم روی سجاد شهباززاده که فصل پیش تنها یک پاس گل داد و حتی موفق نشد در بازی‌های نیمه آسان استقلال نیز گلی به ثمر برساند. ساپینتو در مواجهه با این بازیکن خیلی کوشا بود که شاید دوباره او را به فرم ایده‌آل بازگرداند اما شهباززاده نتوانست از فرصت‌هایی که نصیبش شد بهره ببرد و با 502 دقیقه بازی در 19 بار حضور در ترکیب استقلال فقط یک پاس گل را در کارنامه خود حک کرد که برای یک مهاجم که سابقه آقای گلی را هم دارد،  بسیار ناچیز و بحث برانگیز است

 

جستجو
آرشیو تاریخی