خبر و مصاحبه

میزبانی دیگر برای چین
این بار بازی‌های آسیایی زمستانی در هاربین
شهر هاربین پایتخت استان هیلونگ‌جیانگ چین به عنوان میزبان بازی‌های آسیایی زمستانی معرفی شد. هاربین، پایتخت هیلونگ‌جیانگ در شمالی‌ترین منطقه چین، میزبان نهمین بازی‌های زمستانی آسیایی در سال ۲۰۲۵ خواهد بود.
چهل و دومین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا در بانکوک، تایلند به اتفاق آرا پیشنهاد ارائه شده توسط هاربین را تصویب کرد که تجربه طولانی مدت میزبانی مسابقات ورزشی زمستانی از جمله سومین بازی‌های زمستانی آسیایی در سال ۱۹۹۶ را دارد.
هاربین برای دومین بار میزبان مسابقات بازی‌های زمستانی آسیا خواهد بود و رشته هاکی روی یخ که در تمام بازی‌های زمستانی آسیایی از زمان افتتاحیه در سال ۱۹۸۶ حضور داشته مجدداً به این دوره از بازی‌ها اضافه می‌شود.


هندبال قهرمانی جوانان آسیا
«شرق آسیایی»ها مهلت ندادند
هفدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی دختران جوان آسیا که از ۹ الی ۱۸ تیرماه به میزبانی کشور هنگ کنگ برگزار شد، در حالی به پایان رسید که با ایستادن سه تیم مقتدر کره جنوبی، چین و ژاپن در رده‌های اول تا سوم شاهد بازگشت مدعیان آسیا پس از یک دوره غیبت در مسابقات قهرمانی آسیا بودیم.
دیروز دیدار فینال این مسابقات در حالی برگزار شد که کره‌ جنوبی یک بار دیگر عنوان قهرمانی قاره کهن را از آن خود کرد و با شکست چین در فینال، مدال طلای هفدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا را به گردن آویخت. این شانزدهمین مدال طلای کشور کره جنوبی در مسابقات هندبال دختران جوان آسیاست. چهار تیم از شرق آسیا در حالی رتبه‌های اول تا چهارم را کسب کردند که در دوره قبل این بازی‌ها غایب بوده و در غیبت این تیم‌های مقتدر تیم هند قهرمان، ایران نایب قهرمان و قزاقستان سوم شده بود.


امیرحسین اسفندیار:
هر کاری می‌کنیم
پیروز نمی‌شویم
دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال در واکنش به مصدومیت علی حاجی‌پور می‌گوید که این اتفاق، تیم را از لحاظ روحی و روانی به هم ریخت. امیرحسین اسفندیار بعد از نتایجی که تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها به دست آورده، بخصوص بازی با آرژانتین می‌گوید: «واقعاً نمی‌دانم چه بگویم. شرمنده مردم هستم. هر کاری که انجام می‌دهیم، نمی‌توانیم پیروز شویم. خودمان هم از این موضوع ناراحت هستیم و تمام توان‌مان را در هر مسابقه ارائه می‌دهیم. بازی قبلی نیز مثل همین مسابقه سه بر دو شد و واقعاً نمی‌دانم چه بگویم. شرمنده مردم هستیم و از آنها معذرت می‌خواهم.» اسفندیار درباره وضعیت علی حاجی‌پور بعد از مصدومیت، می‌گوید: «امیدوارم که اتفاق خاصی برای علی رخ نداده باشد، اما فکر می‌کنم شرایط خوبی نداشته باشد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی