صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

کوبیدن مجیدی احساسی و غیرحرفه‌ای است

در جدایی قایدی، فرهاد مقصر نیست


بعد از اینکه خبر توافق دو باشگاه شباب الاهلی و الاتحاد کلباء بر سر انتقال مهدی قایدی به این باشگاه منتشر و مشخص شد که این بازیکن در فصل جدید برای استقلال بازی نخواهد کرد،  برخی به فرهاد مجیدی بابت جذب قایدی خرده گرفتند و حتی انتقادهای تندی علیه او به زبان آوردند.
دراین ماجرا اما کمترین نقدی به فرهاد وارد نیست و سرمربی سابق باشگاه استقلال و کنونی باشگاه الاتحاد کلباء نقشی در تضعیف احتمالی استقلال در خط حمله ندارد.
قایدی بازیکن باشگاه شباب الاهلی است و مدیران این باشگاه مسئول تعیین تکلیف این بازیکن هستند. در مذاکراتی هم که میان مسئولان سابق استقلال و این باشگاه شکل گرفت،  باشگاه اماراتی پیشنهاد قابل توجهی برای صدور رضایتنامه قطعی این بازیکن به باشگاه استقلال داد که عملاً از عهده مسئولان آبی خارج بود.
باشگاه شباب الاهلی رقم 4 میلیون دلار را برای آزادی قطعی قایدی به باشگاه استقلال پیشنهاد داد که معادل ریالی آن 200 میلیارد تومان است که در شرایط فعلی که باشگاه استقلال حتی قادر به جذب بازیکنان داخلی هم نبود و بازیکنانی همچون اسدی و آقاسی به دیگر تیم‌ها رفتند،  اساساً پرداخت چنین مبلغی با عقل جور درنمی‌آید و مدیران سابق نیز خیلی زود به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند قایدی را به خدمت بگیرند و این موضوع را به اطلاع جواد نکونام نیز رساندند.
گرچه آقا جواد اخیراً دوباره تأکید کرده قایدی و محبی را با هم می‌خواهد اما نکونام که نیک می‌داند در باشگاه استقلال چه خبر است،  به داشتن یکی از این بازیکنان نیز راضی بود که بعید است با چنین روندی که در باشگاه استقلال طی می‌شود،  حتی محبی نیز در استقلال به بازی ادامه دهد،  کما اینکه روز گذشته خبرهای قطعی از قرارداد این بازیکن با باشگاه روستوف نیز منتشر شد.
شاید در ماجرای قایدی بتوان مسئولان سابق باشگاه استقلال را هم در جدایی این بازیکن چندان مقصر ندانست چون سنگی که باشگاه الاهلی جلوی پای استقلال گذاشت بسیار سنگین است و حتی باشگاه‌های متمولی همچون پرسپولیس و سپاهان که به راحتی هزینه می‌کنند نیز قادر به پرداخت آن نیستند،  چه رسد به باشگاه استقلال که غرق در مشکلات و بدهی‌های مالی است.
به همین دلیل نباید مجیدی را مقصر در اتفاقات پیش آمده جلوه داد. فرهاد براساس یک روند کاملاً حرفه‌ای نیازهایش را به مدیران باشگاه کلباء اعلام کرده و آنها نیز توافقات خود را با باشگاه شباب الاهلی انجام داده‌اند. ضمن اینکه رقمی که الاتحاد به الاهلی بابت این انتقال پرداخت می‌کند با توجه به مراوداتی که میان تیم‌های اماراتی برقرار است بسیار کمتر از آن رقمی است که به باشگاه استقلال پیشنهاد داده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی