صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

تسویه با هوادار به جای مدیران متخلف

استقلال قربانیِ قربان‌زاده

رضا حمیدی
خبر نگار
بخش عمده‌ای از حواشی روزهای اخیر استقلال پیرامون انتخاب مدیریت جدید و عقب‌ماندگی عمیقی که در نقل و انتقالات ایجاد شده، نشأت گرفته از اختلاف‌نظر سازمان خصوصی‌سازی (شخص قربانزاده) با وزارت ورزش و جوانان است. در این ایام که قربانزاده خود را به عنوان ناجی باشگاه استقلال در رسانه‌ها جا زده انواع و اقسام مشکلات مالی گریبان این باشگاه را گرفته که مؤید آن وضعیتی است که اکنون با آن مواجهیم و استقلال با یک بحران جدی در نقل و انتقالات رو‌به‌رو شده است و قادر نیست با دیگر رقبا که از لحاظ مالی اوضاع مالی مطلوبی دارند، به رقابت بپردازد.
اظهارات اخیر قربانزاده که غالباً با انتشار استوری رسانه‌ای می‌شود نشان می‌دهد که سازمان خصوصی‌سازی نسبت به عملکرد مالی مدیران سابق باشگاه استقلال ایراداتی وارد می‌داند و معتقد است که استقلال اضافه بر بودجه‌ای که در اختیارش قرار گرفته هزینه کرده است.
حتی قربانزاده اسنادی درباره پرداخت برخی مبالغ برای پرداخت بدهی به استراماچونی را نیز رسانه‌ای کرد تا به این شکل به همه بفهماند بودجه کافی را در اختیار مدیران سابق استقلال قرار داده تا از عهده همه موانع مالی برآیند.
 قربانزاده مدعی است مدیران باشگاه استقلال در بخش مالی عملکرد پر ابهامی داشته‌اند و به همین دلیل نیز بودجه تازه‌ای از سوی آنها در حساب باشگاه قرار نمی‌گیرد تا در نقل و انتقالات به فعالیت بپردازند.
 اما سؤالی که بی‌پاسخ مانده این است که چرا همین سازمان که خود را اکنون به یکی از متولیان اصلی استقلال تبدیل کرده، عملکرد مدیران باشگاه استقلال را دقیق زیر نظر نداشته تا مبالغی که در حساب باشگاه نشسته به درستی هزینه شود و کار به این نقطه نرسد؟
اگر نقد بر شیوه تقسیم پول توسط مدیران سابق است، شخص قربانزاده نیز در اتفاقات رخ داده کم اثر نیست و این سازمان که مبالغی در اختیار باشگاه استقلال قرار داده باید راه‌های هزینه‌های اضافی را به روی مدیران این باشگاه می‌بست و یا اینکه برای هر یک از هزینه‌های جاری از مدیران باشگاه سند می‌گرفت و بعد بودجه را در اختیار مدیران قرار می‌داد.
به واقع راه‌های متعددی وجود داشت تا عملکرد مدیران باشگاه استقلال پالایش شود تا استقلال در گرداب کنونی گرفتار نشود اما سهل‌انگاری قربانزاده موجب شد تا دست برخی مدیران برای هزینه‌های اضافی باز شود اما به هر شکل بازنده تمام این اختلافات باشگاه استقلال و هوادارانش محسوب می‌شوند که در نقل و انتقالات نسبت به رقیب سنتی عقب مانده‌اند و شگفت‌آور است که سازمان خصوصی حال هواداران باشگاه استقلال را می‌بیند اما باز هم اصرار به تزریق نشدن بودجه به باشگاه دارد در حالی که انتظار است این سازمان اگر ایرادی به عملکرد مالی مدیران سابق وارد می‌داند افرادی که مسئولیت داشته‌اند را به پای میز محاکمه ببرد و اکنون که زمان اندکی تا پایان نقل و انتقالات باقی مانده بودجه کافی را در اختیار باشگاه مردمی استقلال قرار دهد تا فعالیت ادامه یابد و استقلال بیش از این نسبت به رقبای خود عقب نماند. اینکه بخواهیم به خاطر اشتباه مدیران سابق، باشگاه و هوادارانش را قربانی کنیم، تصمیم درستی نیست و سازمان خصوصی‌سازی باید در این راستا از مواضع خود عقب‌نشینی کند تا دست کم فعالیت نقل و انتقالات طبق انتظارات پیش برود.

جستجو
آرشیو تاریخی