صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خبر

هندبال جوانان آسیا
رویارویی ایران و قزاقستان برای سهمیه جهانی
تیم ملی هندبال دختران ایران دیروز (جمعه ۱۶تیرماه) در جریان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا به مصاف هنگ‌کنگ رفت و با نتیجه ۴۵ بر ۱۶ مقابل هنگ کنگ پیروز شد. تیم ایران امروز به مصاف قزاقستانی می‌رود که در بازی دیروز با نتیجه 34 بر 28 برابر ازبکستان به برتری رسید. برنده دیدار ایران - قزاقستان با کسب عنوان پنجمی آسیا سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب می‌کند. مسابقات قهرمانی جوانان آسیا از ۹ تا ۱۸ تیر به میزبانی هنگ کنگ برگزار می‌شود. در این مسابقات تیم‌ها در مرحله مقدماتی در دو گروه مسابقه دادند و در نهایت کره،  چین تایپه،  چین و ژاپن به نیمه نهایی رسیدند. پنج تیم برتر این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان در مقدونیه شمالی را کسب می‌کنند.


شروع اردوی پینگ‌پنگ‌بازها از 24 تیر
به دنبال جایی شبیه چین!
اردوی تیم ملی تنیس روی میز برای حضور در دو رویداد آسیایی پیش‌رو با حضور برادران عالمیان آغاز می‌شود. به غیر از بازی‌های آسیایی که حضور و آماده‌سازی برای آن، اولویت این روزهای ورزش کشور به حساب می‌آید، مسابقات قهرمانی آسیا دیگر رویدادی است که پینگ‌پنگ‌بازها پیش‌رو دارند.بازی‌های آسیایی طی روزهای اول تا هفدهم مهرماه در هانگژو برگزار می‌شود اما مسابقات قهرمانی آسیا پیش از آن و طی روزهای ۱۲ تا ۱۹ شهریور به میزبانی پیونگ چانگ کره‌جنوبی برگزار می‌شود. به همین منظور اردوی تیم ملی تنیس روی میز از ۲۴ تیر آغاز می‌شود. البته هنوز محل برگزاری این اردو نهایی نشده اما سرمربی تیم ملی در نظر دارد در صورت امکان در محلی نزدیک به شرایط جوی چین و کره جنوبی میزبان شاگردانش باشد.


صعود ۷ تیم به فینال لیگ ملت‌های والیبال
3 تیم برای سهمیه آخر می‌جنگند
با توجه به جدول رده‌بندی لیگ ملت‌های والیبال، هفت تیم صعود کننده به مرحله فینال لیگ ملت‌های والیبال مشخص شدند. هفت تیم برتر جدول رده‌بندی به همراه لهستان؛ میزبان مسابقات (مجموعاً هشت تیم با لهستان)، راهی مرحله فینال لیگ ملت‌های والیبال می‌شوند که ایران با شکست مقابل بلغارستان به کلی شانس صعود را از دست داد. باتوجه به جدول رده‌بندی، تیم ملی والیبال ژاپن که در ۱۰ بازی خود شکستی در کارنامه نداشته، صدرنشین مقتدر این مسابقات است. تیم‌های ملی امریکا، ایتالیا و لهستان که هر کدام به هشت برد دست یافته‌اند، صعودشان به مرحله بعدی این مسابقات قطعی است که البته لهستان به دلیل میزبانی صعودش از قبل مسجل بود. آرژانتین، برزیل و اسلوونی هم هر کدام با ۷ پیروزی در رده‌های پنجم تا هفتم این مسابقات ایستاده‌اند و با توجه به اختلاف امتیازی که با تیم‌های هشتم به بعد دارند، حتی در صورت باخت در بازی‌های بعدی صعودشان قطعی است. در این شرایط رقابت بین سه تیم فرانسه، صربستان و هلند است تا سهمیه آخر فینال را از آن خود کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی