خبر

برگزاری انتخابات بوکس با یک کاندیدا
برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که انتخابات فدراسیون بوکس قرار است بین ۴ کاندیدای نهایی برگزار شود. البته این‌طور به نظر می‌رسد که سه کاندیدا به نفع یک نامزد کنار بکشند. مجمع انتخابات ریاست فدراسیون بوکس ایران در شرایطی روز ۲۷ تیر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود که خبرهای قابل توجهی درباره تصمیمات کاندیداهای این مجمع به گوش می‌رسد. از بین ۹ نامزدی که برای شرکت در این انتخابات ثبت‌نام کرده بودند، نهایتاً ۴ کاندیدا (سیدروح‌الله حسینی، محمد ستارپور، سیامک صالحی و ناصر طالبی) برای حضور در مجمع تأیید شدند که اکنون شنیده می‌شود ۳ نفر از آنها، به سود یک کاندیدای خاص کنار می‌کشند. پیش‌تر روح‌الله حسینی و سیامک صالحی دو کاندیدای اصلی این انتخابات به شمار می‌رفتند، اما اکنون شنیده می‌شود پس از توافق‌های شکل گرفته میان ۴ کاندیدای نهایی، مقرر گردیده ۳ نفر از آنها در روز انتخابات به سود کاندیدای منتخب در میان نامزدها، کنار بروند. در حال حاضر هدایت فدراسیون بوکس ایران را روح‌الله حسینی به‌عنوان سرپرست برعهده دارد که در دو دوره قبل انتخابات این فدراسیون، عرصه را به حسین ثوری (رئیس پناهنده و سابق فدراسیون) باخت.
 
حضور بوکس در المپیک پاریس
با اعلام توماس باخ، رشته ورزشی بوکس در المپیک پاریس می‌ماند و برگزار می‌شود. کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد همچنان انجمن بین‌المللی بوکس را به رسمیت نمی‌شناسد، اما این موضوع بر وضعیت این ورزش برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ تأثیری ندارد. توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، حمایت خود را از بوکس ابراز کرد و اعلام کرد این رشته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد بود اما گفت که سران انجمن بین‌المللی بوکس چاره‌ای جز اتخاذ اقدامات جدی در نحوه مدیریت خود ندارند. کمیته بین‌المللی المپیک در مورد یکپارچگی مسابقات، مسائل مربوط به مدیریت و وجود اسپانسرهای مالی انرژی روسیه (گازپروم) ابراز نگرانی کرده بود.
 توماس باخ در این خصوص می‌گوید: «ما برای ورزش بوکس ارزش زیادی قائل هستیم ولی مشکلات بسیار جدی با انجمن بین‌المللی بوکس داریم.»
 
آغاز تمرین ملی‌پوشان کاراته روسیه در ایران
نخستین تمرین تیم ملی کاراته روسیه به منظور برپایی اردویی ۹ روزه در ایران، از دیروز در سالن خانه کاراته برگزار شد. اولین جلسه تمرین تیم ملی کاراته مردان روسیه روز گذشته در کمپ تیم‌های ملی کاراته ایران برگزار شد. ملی‌پوشان کاراته کشور روسیه عصر دیروز جهت برگزاری اردوی ۹ روزه وارد تهران شدند. تیم ملی کاراته روسیه شامل ۶ ورزشکار مرد، ۵ ورزشکار خانم و ۳ مربی است. مرحله پایانی اردوی تیم ملی کاراته مردان ایران جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ از روز جمعه ۱۶ تیر و بانوان از روز یکشنبه ۱۸ تیر ماه آغاز می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی