دو طلایی سال گذشته کشتی در جهانی، همچنان دور از تیم ملی

کامــــــــران و رحمـــــــــــان ستاره‌های مصـــــــــدوم

محسن وظیفه
روزنامه نگار

تیم ملی کشتی آزاد خودش را برای حضور در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان آماده می‌کند اما دو تن از بهترین‌های این تیم در جهانی سال گذشته همچنان دور از تمرینات هستند. رحمان عموزاده در وزن 65 کیلوگرم و کامران قاسمپور در وزن 97 کیلوگرم دو ستاره تیم ملی کشتی آزاد هستند که دو طلای تیم ملی کشتی آزاد در جهانی سال گذشته را کسب کردند اما فعلاً شرایط رفتن روی تشک را ندارند. سال گذشته دو طلای تیم ملی کشتی آزاد را به دست آوردند و حتماً برای جهانی امسال هم این دو نفر بهترین نفرات تیم ملی هستند اما به فاصله دو ماه مانده به مسابقات قهرمانی جهان از تمرین کشتی دور هستند.
اگر قرار باشد که دو نفر در ترکیب تیم ملی در جهانی 2023 بلگراد به مدال طلا برسند باز هم همین دو نفر هستند. به همین دلیل حضورشان در ترکیب تیم ملی خیلی مهم است اما مصدومیت هر دو را از پژمان درستکار گرفته و مشخص هم نیست که چه وضعیتی در روزهای آینده پیدا می‌کنند.
دو ماه تا جهانی بلگراد مانده اما کامران قاسمپور همچنان روی دستانش کار می‌کند تا بتواند آمادگی خودش را برای جهانی بلگراد حفظ کند. مصدومیت از کشاله قدرت کار کردن روی پا را از او گرفته با این‌حال شانس عجیبی را امسال برای رسیدن به مدال طلا دارد؛ چرا که او در این چند سال فقط یک رقیب برای رسیدن به مدال طلا داشته و حالا همان یک رقیب هم به جهانی امسال نمی‌آید. جی‌دن کاکس کشتی‌گیر نابغه امریکا در وزن 92 کیلوگرم است که چندین سال نفر اول این وزن در دنیا بود اما از سال 2021 که کامران وارد مسابقات قهرمانی جهان شد به سلطه کاکس پایان داد و حالا کاکس هم تغییر وزن داده و ترجیح می‌دهد که در وزن 97 کیلوگرم به میدان برود. کاکس در وزن 97 کیلوگرم به طلای المپیک فکر می‌کند اما مصدوم شد تا حتی شانس حضور در جهانی را هم از دست بدهد. به همین دلیل کاکس به جهانی امسال نمی‌آید و این یعنی طلای کامران در جهانی امسال از سال گذشته هم آسان‌تر به دست می‌آید؛ به شرطی که سرحال و آماده به جهانی برسد. خودش وعده داده که خیلی زودتر از برنامه‌ریزی قبلی برسد اما واقعیت این است که او در حالی به جهانی بلگراد باید برود که در یک سال اخیر در هیچ تورنمنت مهم و حتی غیر مهم بین‌المللی حضور نداشته و این یک ریسک مهم برای کامران و کادرفنی است. با این‌حال همه منتظر هستند او برسد و سومین طلای خود در قهرمانی جهان را هم به دست بیاورد.
دومین ستاره کشتی ایران رحمان عموزاد است. کسی که وقتی وارد مسابقات قهرمانی جهان شد همه کشتی‌های او را با حسن یزدانی قیاس کردند اما از شانس بد کادرفنی او هم مصدوم است و فعلاً روی تشک نمی‌تواند بیاید. البته کادرفنی وعده داد از یک اردوی دیگر او هم به تمرینات اضافه شود اما فعلاً در اردو روی دستانش کار می‌کند. تقویت دستان مهمترین نسخه مشترک کادرفنی برای کامران و رحمان بوده و حالا این دو نفر دور از بقیه تمرین می‌کنند. رحمان علاوه بر اینکه سال گذشته برای تیم ملی کشتی آزاد طلا گرفته بود و حالا مصدوم است،  یک نقطه اشتراک دیگر با کامران دارد و آن‌ هم غیبت رقیب اصلی‌اش در جهانی سال گذشته است. دیاکو میهالوئیس کشتی‌گیر وزن 65 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد که سال گذشته به فینال رسید و در فینال مغلوب رحمان شد،  امسال در انتخابی تیم ملی امریکا شکست خورد و به جهانی نرسید. هر چند که نمی‌شود دیاکو را تنها رقیب رحمان دانست و احتمالاً او رقبای سختی را در جهانی دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی