صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

خبر

سیدبندی نهایی لیگ قهرمانان آسیا
سایت «فوتی ‌رنکینگز» سیدبندی نهایی لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد. پرسپولیس که فصل گذشته به مقام قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی فوتبال دست یافت، در سید اول قرعه‌کشی جای دارد. نام سپاهان و نساجی در سید دوم دیده می‌شود و در صورت صعود تراکتور به مرحله گروهی، سرخپوشان تبریزی در سید چهارم قرعه‌کشی قرار می‌گیرند.
پرسپولیس در مرحله گروهی با دو تیم ایرانی سپاهان و نساجی همگروه نمی‌شود و می‌توان الدحیل را سخت‌ترین همگروه احتمالی این تیم از سید دوم دانست. استقلال تاجیکستان که سابقه صعود به یک‌هشتم نهایی را در کارنامه دارد، سرسخت‌ترین تیم سید سوم خواهد بود. النصر عربستان که در دور پلی‌آف رقابت می‌کند و از کریستیانو رونالدو و مارسلو بروزوویچ بهره می‌برد، مهمترین تیم سید چهارم است که همگروهی‌اش با نمایندگان ایران بسیار جذاب خواهد بود. برای سپاهان، نساجی و تراکتور (در صورت صعود)، الاتحاد، قهرمان فصل گذشته عربستان که از کریم بنزما و انگولو کانته بهره می‌برد و نونو اسپریتو سانتور را روی نیمکت دارد، دشوارترین رقیب نمایندگان ایران از سید اول است. الهلال که پرافتخارترین تیم قاره به شمار می‌رود، با هدایت ژرژ ژسوس حریف سرسخت دیگری برای تیم‌های ایرانی خواهد بود. قرعه‌کشی روز دوم شهریور برگزار می‌شود. سیدبندی کامل لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب به شرح زیر است:
سید اول: پرسپولیس ایران، الاتحاد عربستان، السد قطر، پاختاکور ازبکستان و الهلال عربستان
سید دوم: سپاهان، نساجی، الدحیل قطر، نسف قارشی ازبکستان و الفیحاء عربستان
سید سوم: استقلال تاجیکستان، قهرمان عراق (هنوز مشخص نشده)، الفیصلی اردن، آهال ترکمنستان و بمبئی‌سیتی هند
سید چهارم: العین امارات، (تراکتور ایران، شارجه امارات یا باشوندارا کینگز بنگلادش)، (النصر عربستان، شباب الاهلی امارات یا الوحدات اردن)، (AGMK ازبکستان، السیب عمان یا العربی قطر) و (الوکره قطر یا ناوباهور ازبکستان)


النصر با رئال و PSGبازی می‌کند
لوئیز کاسترو، سرمربی جدید پرتغالی النصر عربستان در نخستین حضورش در تمرینات به بازیکنان اطمینان داد که به همه فرصت می‌دهد و برای او تفاوتی بین ستاره‌ها و بازیکنان عادی وجود ندارد. کاسترو گفت که به خاطر تیم و برای رسیدن به موفقیت با همه همکاری خواهد کرد و اهداف و مقاصد مورد‌نظر نشان می‌دهد که مرحله بعدی دشوار خواهد بود و همه باید صبور باشند. النصر فصل گذشته با خرید کریستیانو رونالدو در کانون توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت. کاسترو که جانشین رودی گارسیای فرانسوی شده در این فصل مأموریت دارد با النصر در لیگ عربستان و لیگ قهرمانان آسیا به موفقیت برسد. البته این تیم کارش در لیگ قهرمانان را با حضور در مرحله پلی‌آف شروع می‌کند. پیش‌بینی می‌شود کریستیانو رونالدو پرتغالی و مارسلو بروزوویچ کروات که پس از پایان بازی‌های ملی در تعطیلات به سر می‌برند، هفته آینده به اردوی تیم النصر در پرتغال بپیوندند. النصر عربستان پس از پایان اردوی پرتغال در تورنمنت بین‌المللی ژاپن با تیم‌های پاری‌سن‌‌‌ژرمن و رئال مادرید دیدار خواهد کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی