صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

وینگر راست ایرانی، ستاره بازی با گالاتاسرای

اللهیار، یارِ ویژه هال سیتی

نیکادل اسدی
روزنامه نگار
 اللهیار صیادمنش بعد از مصدومیتی که در فصل قبل نصیبش شد، جام جهانی 2022 را از دست داد. با این حال ستاره ایرانی انگیزه خود را از دست نداد و در هفته‌های پایانی فصل قبل توانست به ترکیب اصلی هال‌سیتی برگردد و گل‌های ارزشمندی نیز به ثمر برساند. با این حال هال‌سیتی نتوانست حتی به مرحله پلی‌آف صعود به لیگ برتر برسد.
در شرایطی که از تیم‌هایی نظیر برنلی به عنوان مقصد بعدی صیادمنش نام برده می‌شد، او ترجیح داد در هال‌سیتی بماند و همراه این تیم برای صعود به لیگ برتر تلاش کند. هال‌سیتی با مدیران ترکیه‌ای با هدف صعود به لیگ برتر، تمام بازیکنان کلیدی‌اش را حفظ کرد که یکی از آنها صیادمنش بود. او در اردوی پیش‌فصل هال‌سیتی هم یکی از بازیکنان آماده است که توانسته جایگاه خود را در ترکیب ثابت تیمش تثبیت کند.
هال‌سیتی یکی دو روز قبل در دیداری تدارکاتی به مصاف گالاتاسرای، قهرمانی فصل قبل سوپرلیگ ترکیه رفت و موفق شد حریف خود را با نتیجه 4 بر 3 شکست بدهد. این بازی پرگل در شرایطی برگزار شد که صیادمنش در ترکیب اصلی حضور داشت و به عنوان وینگر راست هال‌سیتی در روش 2-4-4 وارد زمین شد. اللهیار در این بازی 45 دقیقه در زمین حضور داشت و توانست با نفوذی دیدنی از سمت راست، پاس گلی دیدنی به هم‌تیمی خود بدهد.
در پایان این دیدار صیادمنش با کسب نمره 2/7 عنوان بهترین بازیکن هال‌سیتی را به دست آورد. او که حدود یک فصل برای فنرباهچه و استانبول اسپور به میدان رفت، مقابل یکی از غول‌های فوتبال ترکیه درخشید تا هم سرمربی هال‌سیتی را به آینده امیدوار کند و هم توانایی‌های خود را به اثبات برساند. نکته جالب اینکه از وقتی هال‌سیتی صیادمنش را جذب کرده، هرگز از او در خط حمله استفاده نکرده و به طور کلی منطقه بازی او در زمین را تغییر داده است. شاید اگر صیادمنش در نوک خط حمله به میدان می‌رفت گل‌های بیشتری هم می‌زد اما سرمربی هال‌سیتی معتقد است فیزیک و سرعت اللهیار به درد بازی در کناره‌ها می‌خورد.

جستجو
آرشیو تاریخی