صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

یحیی همچنان تیم خودش را می‌سازد

ریگی؛ خرید غافلگیرکننده پرسپولیس

مسعود قراگزلو
روزنامه‌نگار
این شاید غیرمنتظره‌ترین نقل و انتقال تابستانی پرسپولیس بود. قبل از پنجشنبه‌ای که گذشت هیچ وقت نام مسعود ریگی در اطراف پرسپولیس شنیده نشده بود. نه در اینستاگرام که یک کلاغ را چهل کلاغ می‌کنند نه در رسانه‌های رسمی خبر علاقه یحیی به این بازیکن و مذاکره پرسپولیس با او شنیده نشد اما ریگی بعد ازظهر پنجشنبه به باشگاه پرسپولیس رفت، همان ساعت قرارداد بست و همان روز در تمرین تیم حاضر شد تا یکی از سریع‌ترین نقل و انتقال‌های پرسپولیس به شکلی کاملاً مخفیانه و فوری انجام شود.

33 ساله جای 35 ساله
در شرایطی که کمال کامیابی‌نیا بعد از 7 فصل از پرسپولیس کنار گذاشته شد همزمانی حضور ریگی در پرسپولیس کاری کرد تا ناخودآگاه او جانشین کمال شود. کامیابی‌نیا 35 ساله بود که کنار گذاشته شد اما ریگی هم بازیکن جوانی نیست. هافبک اهل شیراز 5 ماه قبل وارد 32 سالگی شده و به عنوان یک بازیکن باتجربه به پرسپولیس می‌آید. هر چند پست بازی او با یاسین سلمانی متفاوت است اما یحیی در حالی سراغ آن بازیکن نرفت که سلمانی 10 سال جوان‌تر از ریگی بود و با این خرید ،گل‌محمدی ثابت کرد به بازیکن جوان اعتقادی ندارد و همچنان دنبال بستن تیمی باتجربه است که البته شاید هم حق داشته باشد.

سابقه بازی در تیم‌های رقیب
ریگی را از شهرخودرو مشهد و جایی که شاگرد همین یحیی گل‌محمدی بود می‌شناسیم اما او قبل‌تر در بادران و فجرسپاسی هم بازی کرده بود. ریگی در پدیده چهره شد و بعد به استقلال پیوست و سپس راهی سپاهان شد. ریگی در استقلال تبدیل به بازیکن اصلی شد و پرسپولیسی‌ها از او آن تکل نجات‌بخش در دربی 2- 2 را به یاد می‌آورند که اگر توپ عبدی را تکل نمی‌کرد تیم محمود فکری شکست تلخی متحمل می‌شد و خروج او از تیم آبی جلو می‌افتاد. ریگی در سپاهان نویدکیا هم مهره اصلی بود اما در تیم مورایس کم بازی کرد و تعداد بازی‌هایش در تیم اصفهانی به نسبت استقلال کمتر بود.

یحیی تیم خودش را می‌سازد
ریگی در هر دو تیم رقیب پرسپولیس دو فصل بازی کرده و فضای تیم‌های بزرگ را خوب می‌شناسد اما فضای پرسپولیس شاید کمی متفاوت باشد. شماره 23 جدید پرسپولیس مثل بسیاری از بازیکنان فعلی این تیم قبل‌تر شاگرد یحیی بوده و انگار همچنان گل‌محمدی در حال ساختن تیم خودش بسر می‌برد. فرشاد فرجی، علی نعمتی، سعید صادقی، میلاد سرلک و سروش رفیعی همه بازیکنانی بودند که در شهرخودروی رؤیایی یحیی بازی کرده بودند. دانیال در ذوب آهن و تراکتور  و پورعلی گنجی در نفت تهران شاگرد گل‌محمدی بوده‌اند. با خروج کامیابی‌نیا و سیامک نعمتی به عنوان بازمانده‌های تیم برانکو حالا امید عالیشاه، وحید امیری و علیرضا بیرانوند  تنها نفرات باقیمانده از آن تیم فوق‌العاده هستند و گل‌محمدی شاگردان قدیمی‌اش را دور خودش جمع کرده است.
 
معادله جدید برای خط میانی
ریگی بی سر و صدا به استقلال رفت، بی سر و صدا راهی سپاهان شد و بی سر وصدا از سپاهان جدا و راهی پرسپولیس شد. جالب اینکه طی دو روز گذشته هواداران پرسپولیس همان گونه که برخی‌شان مقابل باشگاه حضور داشتنند از جذب این هافبک دفاعی استقبال کرده‌اند.البته اگر گل‌محمدی بخواهد با همان سیستم موفق مقطع پایانی فصل قبل با یک هافبک دفاعی بازی کند و یکی مثل سروش کنار او باشد ، اگر میلاد سرلک هم بماند و سعید عزت‌اللهی هم جذب شود از بین این بازیکنان به علاوه ریگی و اسدبیگی فقط یک نفر در ترکیب قرار خواهد گرفت که این می‌تواند معادله جدیدی در مرکز خط میانی ایجاد کند. همچنین اگر سرلک نماند و عزت‌اللهی جذب شود باز هم کار ریگی برای بازی کردن در ترکیب اصلی بسیار دشوار خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی