صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

محرمی: کریم به داد تیم رسید، باید در پرسپولیس می‌ماند

به خاطر مردم در پرسپولیس ماندم و اصلاً پشیمان نیستم

آقای مدیرعامل به جای سفر رفتن باید پول بازیکنان را می‌داد

من برای تیم محبوبم جانم را هم می‌دهم و اصلاً ابایی ندارم برای دفاع از تیم و جایگاهش از حقش دفاع نکنم و هر چه که لازم باشد هم بر زبان می‌آورم. این مسأله هم با حرف و زبان نبوده چه بسا همین که می‌بینم از بچه کوچک تا پیرمرد در کوچه و خیابان وقتی مرا می‌بینند با تمام وجود به من احترام می‌گذارند برایم یک دنیا می‌ارزد. برای پرسپولیسی بودن هم تاوان داده‌ام و به آن افتخار می‌کنم. قدیمی‌ها می‌دانند همان موقع تیم متمول تهرانی چند برابر پرسپولیس به من پول می‌داد که با آن پول در آن زمان می‌توانستم چند آپارتمان بخریم و زندگی‌ام را از این‌رو به آن رو کنم اما به خاطر علی آقا و هواداران ماندم و حالا هم اصلاً پشیمان نیستم به همین دلیل هم هست که می‌گویم دهه 60 همیشه زنده است و هیچ وقت هم نمی‌میرد و از ذهن‌ها فراموش نمی‌شود. مصاحبه خواندنی اسطوره پرسپولیس را با هم می‌خوانیم.

ناصر قراگزلو
روزنامه‌نگار
‌از کجا صحبت‌مان را با شما شروع کنیم؟
واقعاً نمی‌دانم از کجا شروع کنم. خیلی ناراحتم و خیلی حرف‌ها در ذهنم هست که نمی‌دانم چطور بگویم چون هر چه بگویم به نوعی تف سر بالاست و من نمی‌دانم ازکجا شروع کنم.
‌بالاخره صحبت‌تان را باید از یک جایی شروع کنید!
اول از آقا کریم شروع می‌کنم که چرا ایشان باید کنار بماند. آقا کریم حتماً به نوبه خودش در قهرمانی‌های چند سال اخیر پرسپولیس نقش داشته و کسی نمی‌تواند منکر قدرت فنی و کاریزمایی که آقا کریم داشته بشود اما با وجود این، مدیرعامل تیم ایشان را راحت کنار گذاشتند و اصلاً هر کسی هم که احتمالاً آقا کریم را نخواسته این وظیفه مدیرعامل بود که مقابل آن بایستد چون ما می‌دانیم پرسپولیس در کادر فنی و سرپرستی‌اش سه ضلع داشت که از قدیمی‌های پرسپولیس بودند که نقش بسزایی در قهرمانی داشتند و آقا کریم و افشین و یحیی سه ضلع آن بودند به همین دلیل نباید مدیرعامل هیچ جوره اجازه می‌داد که از تیم برود. اصلاً مگر کسی می‌تواند منکر این قضیه شود که آقا کریم هم در قهرمانی و سه‌گانه زدن پرسپولیس دخیل بوده پس آقای مدیرعامل چطور راضی شدی که یکی از بهترین مربیان تیمت و یکی از ستون‌های پرسپولیس جدا شود. از آقا یحیی هم که خیلی دوستش دارم گلایه دارم و دوست دارم به ایشان بگویم تو چطور راضی شدی که کریم برود. چطور همه اعضای کادر حفظ شدند اما آقا کریم رفت و هیچکس هم پشت آن قضیه را نگرفت که او باید بماند. فردی که در شلوغی‌ها و مواقعی که تیم نیاز به کمک داشت کنار تیم ایستاد و به داد پرسپولیس رسید اما حالا کسی نیست که آقا کریم را در تیم نگه دارد.
‌چند روزی بود که بیرانوند در کش و قوس ماندن و رفتن بود اما در نهایت ماند. در این خصوص چه صحبتی دارید؟
اول از همه این را بگویم که پرسپولیس از هر فردی بزرگتر و با ارزش‌تر است چه بسا که دیدید چه بزرگانی ازاین تیم رفتند اما پرسپولیس پرابهت بوده و باقی خواهد ماند. چند روز پیش در تمرین پیشکسوتان هم به علی آقا گفتم که این چه طرز مدیریت است که در پرسپولیس شاهدش هستیم. مشکل برای بازیکن پیش می‌آید مدیر باید سریع حلش کند و اجازه ندهد که چند روز این همه پرسپولیسی معطل شوند. من را که می‌شناسید هیچ ترس و واهمه‌ای از کسی ندارم و حرفم را هم خیلی رک و روراست می‌زنم. الان هم به علی آقا بیرانوند می‌گویم تو در قهرمانی‌های پرسپولیس به اندازه خودت خیلی نقش داشتی و قدمت روی چشم من، اما علی آقا بیرانوند تو باید کوتاه می‌آمدی و این قدر سختگیری نمی‌کردی و قراردادت را هم فسخ نمی‌کردی و با باشگاه رقیب به احترام هواداران پرسپولیس که عاشقانه تو را دوست دارند صحبت نمی‌کردی چون پرسپولیس تو را دوست دارد و قدر تو را می‌داند. چه بسا دیدی که چطور هوادار تمام‌قد برای جام حذفی پشت تو ایستاد ضمن اینکه زمانی که علی بیرو از اروپا برگشت هم در پرسپولیس دوباره به روزهای اوج خودش رسید و خودش را در تیم ملی و باشگاهش به‌عنوان دروازه‌بان اول ایران مطرح ساخت به همین دلیل به پاس حمایتی که از تو شد باید بیشتر تحمل می‌کردی هر چند حرمت باشگاه به متولی آن است و من این ضعف‌ها را مربوط به متولی باشگاه می‌دانم.
‌گویا خیلی از مدیریت باشگاه ناراحتی؟
بله خیلی ناراحتم. آقای مدیر برای چه در این شرایط به سفر می‌رود آن هم در حالی که تیم در فصل نقل و انتقالات است و نگاه چهل پنجاه میلیون به عملکرد مدیریت است. اصلاً چرا برای همین بچه‌ها یک جشن قهرمانی نگرفت. من این حرف را برای خودم نمی‌زنم بلکه به این دلیل می‌گویم که اینگونه به بازیکن تیم احترام بیشتری گذاشته می‌شد.
‌اما مدیریت بزودی با بازیکنان تسویه کرده و پاداش نقدی آنها را که رقم خوبی هم هست پرداخت خواهد کرد.
مدیر باید این کار را انجام دهد. در صحبت قبلی‌ام هم به شما گفتم مدیر به جای اینکه به مسافرت برود باید پاداش قهرمانی سه‌گانه را خیلی زودتر از اینها به بازیکنان می‌داد چون این پاداش حق‌شان است. بازیکن برای آن زحمت کشیده و کادر فنی هم با آنها همپا بوده است. در آن مقطعی که تیم امتیاز عقب افتاده بود هم من به شما گفتم  پرسپولیس قهرمان می‌شود و دیدید که قهرمان شد و در ده بازی پشت سر هم با اقتدار همه را برد و قهرمان لیگ شد و بعد ازآن هم با اقتداری بیشتر رقیب سنتی‌اش را در فینال جام حذفی شکست داد تا ثابت کند پرسپولیس مستحق‌ترین و قدرتمند‌ترین تیم برای قهرمانی بوده و هست.
‌در رابطه با صحبت وکیل بیرانوند هم گویا خیلی حرف دارید؟
از قول من بنویس دهه 60 همیشه زنده است و هیچ وقت نمی‌میرد و فراموش نمی‌شود. الان هم اصلاً ناراحت نیستم در زمان بازی کردن خودم به پیشنهاد تیم‌های متمول جواب رد دادم و در پرسپولیس ماندم پیشنهاداتی که در آن مقطع می‌توانست زندگی‌ام را به لحاظ امکانات و مالی واقعاً زیر و رو کند اما به خاطر هواداران و علی آقا ماندم چون عشق را در ماندن دیدم. وقتی می‌بینم از بچه کوچک تا پیرمرد همه در کوچه و خیابان وقتی مرا می‌بینند عاشقانه احترام می‌گذارند و محبت می‌کنند من این را با یک دنیا پول عوض نمی‌کنم. من مجتبی محرمی در پرسپولیس بازی و با آن زندگی کردم و با این عشق هم روزی می‌میرم. همان عشقی که مربوط به دهه 60 است. خدا را هم شکر می‌کنم مال و مکنت زیادی ندارم اما مردم را دارم و در قلب آنها به اندازه خودم جای دارم به همین دلیل به دهه 60 بودن خودم افتخار می‌کنم و آن را یک عشق تمام ناشدنی و پایدار می‌دانم.
‌تمرین پیشکسوتان هم بعد از دو سال دوباره شروع شد. در این رابطه چه صحبتی داری؟
بله باید تشکر کنم از علی آقا و شرکت پیشکسوتان که دوباره شرایطی فراهم کردند که ما دور هم جمع شویم و با بچه‌های هم‌دوره خودمان و قدیمی‌تر و بعد از خودمان بازی کنیم و به قول خودمان از بازی و تمرین کنار هم لذت بریم و جو دوست داشتنی و صمیمی را کنار هم رقم بزنیم که یک دنیا ارزش دارد.
‌درباره بازیکنانی که یحیی به خدمت گرفته چه صحبتی در رابطه با شانس قهرمانی پرسپولیس داری؟
تا حالا که بازیکنان خوبی جذب شده‌اند اما اجازه دهید تیم کامل شد بعد حتماً در این خصوص نظر خواهم داد.

جستجو
آرشیو تاریخی