صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

بررسی هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال

جنگ برای پرواز گدانسک

لیگ ملت‌های والیبال 2023 در بخش مردان به روزهای پایانی و سرنوشت‌سازش نزدیک شده است. طبق قرعه‌کشی فدراسیون جهانی والیبال هفته سوم لیگ ملت‌ها در بخش مردان به میزبانی دو کشور فیلیپین و ایالات متحده و به ترتیب در شهرهای پاسارو و آناهایم برگزار خواهد شد. در ادامه نگاهی به بازی‌های آخرین هفته لیگ ملت‌های والیبال 2023 در بخش مردان خواهیم انداخت.

لهستان-برزیل
 مهم‌ترین بازی روز جمعه
دوتیم والیبال لهستان و برزیل همواره در سطح رقابت‌های جهانی و المپیک نبرد‌های جذاب و نزدیکی را با یکدیگر برگزار کرده‌اند. این نبرد بامداد جمعه به وقت ایران بار دیگر برگزار خواهد شد. جدالی که باتوجه به شرایط دو تیم در جدول رده‌بندی حساس‌تر از همیشه خواهد بود. تا پیش از آغاز هفته سوم شاگردان رنان دال زاتو با کسب 19 امتیاز از 8 مسابقه پس از ژاپن و امریکا در رتبه سوم جدول حضور دارند و لهستان هم که به علت میزبانی مرحله نهایی صعودش به این مرحله از قبل قطعی شده با کسب 14 امتیاز از هشت مسابقه در رتبه پنجم جدول قرار دارد. برزیل برای قطعی کردن صعودش به جمع هشت تیم برتر این دوره از مسابقات لیگ ملت‌های والیبال نیاز مبرمی به پیروزی مقابل عقاب‌های سرخ و سفید اروپا دارد و این نکته کار نیکولا گربیچ و تیم فنی لهستان را در این مسابقه به‌شدت سخت می‌کند.

ترمز ژاپن کشیده نشد
در اولین روز مسابقه هفته سوم تیم ملی والیبال ژاپن که با کسب پیروزی در تمام مسابقاتش تا به اینجا صدرنشین مطلق مرحله گروهی است در پاسارو به مصاف تیم ملی چین رفت. مسابقه‌ای که اگرچه کمی برای شاگردان بلین پیچیده شد و نتیجه آن در پنج ست مشخص شد اما باعث از نفس افتادن تیم رؤیایی ژاپن نشد و شاگردان بلین با پیروزی 3 بر 2 مقابل اژدها‌ به نهمین برد متوالی خود در مرحله گروهی پنجمین دوره لیگ ملت‌های والیبال رسیدند.

به یاد ریو 2016
پیش از آغاز هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال در بخش مردان رقابت‌های زنان به اتمام رسید و هشت تیم صعود کننده به مرحله نهایی مشخص شدند. طبق اعلام فدراسیون جهانی والیبال دوتیم برزیل و چین باید در مرحله یک چهارم نهایی بخش زنان به مصاف یکدیگر بروند. جدالی که یادآور  مصاف این دوتیم در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های والیبال زنان المپیک 2016 ریو است. در آن مسابقه چین موفق شد با حساب 3 بر 2 مقابل تیم زنان برزیل به پیروزی برسد تا میزبان وداع ناباورانه‌ای با مسابقات داشته باشد. لهستان-آلمان، امریکا-ژاپن و
ترکیه - ایتالیا هم دیگر مسابقات مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌های والیبال 2023 را برای مشخص شدن چهارتیم نهایی برگزار می‌کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی