صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

لیگ تابستانی پیش فصل جذاب

علی رضایی

خارج از فصل و در جریان نقل و انتقالات بازیکنان NBA،  رقابت‌های لیگ تابستانی تحت عنوان سامرلیگ برگزار می‌شود. اولین دوره این لیگ در سال 2004 در دانشگاه نوادا لاس وگاس،  با حضور شش تیم از لیگ NBA برگزار شد. استقبال از این لیگ زیاد بود به طوری که در سال 2005 تعداد 15 تیم در این لیگ شرکت کردند. در سال 2007،  واژه NBA به نام این لیگ اضافه شد و در سال 2008 هم این لیگ با پشتیبانی مالی «EA اسپورتس» با حضور 22 تیم برگزار شد.
در پیش‌فصل جدید 2024-2023 نیز لیگ تابستانی تیم‌های NBA برگزار می‌شود. البته امسال این رقابت‌ها تحت عنوان سامرلیگ کالیفرنیا کلاسیک و سامرلیگ سالت لیک سیتی برگزار می‌شود.
لیگ کالیفرنیا شامل تیم‌های شارلوت هورنتس،  گلدن استیت واریرز،  لس آنجلس لیکرز،  میامی هیت،  سن‌آنتونیو اسپرز و ساکرامنتو کینگر است. ممفیس گزیزلیز،  اوکلاهماسیتی ثاندر،  فیلادلفیا و یوتا‌جز هم چهار تیمی هستند که در سالت لیک سیتی قرار گرفته‌اند.
در این مسابقات نتیجه بازی‌ها خیلی مهم نیست،  در واقع لیگ تابستانی فرصتی به بازیکنان می‌دهد تا مهارت‌هایشان را اثبات کنند. بعضی از این بازیکنان موفق می‌شوند با نمایش خوب و اجرای مهارت‌های تخصصی در این رقابت‌ها جایگاه خودشان را در تیم‌هایشان تثبیت کنند.
نکته جالب این رقابت‌های تابستانی این است که بازیکنانی که با تیم‌ها قرارداد ندارند فقط در طول لیگ تابستانی جزو آن تیم محسوب می‌شوند و پس از پایان این لیگ می‌توانند توسط تیم‌های دیگر جذب شوند.
بازیکنان مهم و تازه‌واردهای حاضر در لیگ کالیفرنیا شامل برندن میلر و نیک اسمیث جونیور و آماری بیلی و جیمز ناجی از هورنتس  است. همچنین بازیکنان سال دومی‌ مهم عبارتند از: کیگن ماری از کینگز،  مکس کریستی و اسکاتی پیپن جونیور از لیکرز،  بلیک وسلی از اسپرز،  نیکولا یوویچ از هیت.
بازیکنان مهم حاضر در لیگ سالت لیک سیتی هم از  چت هولمگرن و جیلن ویلیامز از اوکلاهما،  تیلور هندریکس و کیانته جرج و برایس سنسابا از یوتا،  تشکیل شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی