صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

ماجراجویی سرمربی ایتالیایی ادامه دارد

کوپا آمه‌ریکا 2024 با کارلتو

محسن ذاکری
روزنامه نگار
رئیس کنفدراسیون فوتبال برزیل تأیید کرد که کارلو آنچلوتی، سرمربی فعلی رئال مادرید، هدایت سلسائو را در کوپا آمه‌ریکا سال آینده بر عهده خواهد داشت.
ادنالدو رودریگز، رئیس کنفدراسیون فوتبال برزیل، روز سه‌شنبه تأیید کرد که با آنچلوتی بر سر هدایت تیم ملی برزیل به توافق رسیده است.
اما نه حالا بلکه پس از پایان قرارداد سرمربی ایتالیایی با سفیدپوشان مادرید در ژوئن 2024. تا آن زمان فرناندو دینیز، سرمربی فلومیننزه هدایت سلسائو را بر عهده خواهد داشت، ادنالدو بعد از معارفه سرمربی موقت در مصاحبه‌ای گفت: «مربیان خوب زیادی در برزیل هستند و دینیز یکی از آنهاست. او همیشه از روش‌های خاص خودش استفاده می‌کند و من رویکرد و تاکتیک‌های او را دوست دارم. او یک سال به صورت موقت سرمربی ما خواهد بود و بعد از آن سرمربی دیگری که اصول کارش به دینیز شبیه است، جایگزین او برای مسابقات کوپا آمه‌ریکا خواهد شد؛ کارلو آنچلوتی.»
چهل و هشتمین دوره کوپا آمه‌ریکا از 20 ژوئن تا 14 جولای سال آینده به میزبانی ایالات متحده برگزار می‌شود. از طرفی فصل 2023/24 لالیگا قرار است تا 26 مه ادامه داشته باشد و در صورتی که رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد 1 ژوئن در ویمبلی باید به مصاف حریف خودش برود.

سرمربیگری برزیل یک رویاست
دینیز قراردادی یکساله به عنوان سرمربی موقت با برزیلی‌ها منعقد کرده است، زیرا قهرمانان پنج دوره جام جهانی باید خود را برای شروع رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2026 در سپتامبر آماده کنند.
این سرمربی 49 ساله که هدایت فلومیننزه را نیز بر عهده دارد، بعد از اعلام رسمی انتخاب شدنش دریافت این سمت را یک رویا و مایه غرور واقعی دانست.
 
کارلتو آرزوی سلسائو
آنچلوتی 64 ساله برای اولین بار در دوران مربیگری خود هدایت یک تیم ملی را بر عهده خواهد گرفت و جایگزین تیته می‌شود. سرمربی سابق برزیل پس از شکست در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کرواسی در جام جهانی فوتبال 2022 قطر، این سمت را ترک کرد. حال قرار است تا زمانی که کارلتو به تیم ملی برزیل بیاید، دینیز با کمک رامون منزس، سرمربی تیم زیر 20 سال برزیل، هدایت تیم را بر عهده خواهند داشت.
ایتالیایی در حالی این سمت را بر عهده می‌گیرد که قبلاً با بازیکنانی مانند وینیسیوس جونیور، نیمار جونیور، رودریگو و ادر میلیتائو کار کرده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی