صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

ابراهیمی: علی نمی‌تواند مانند بوفون تا 40 سالگی بازی کند اما به او می‌گویم بمان

کریم، مانند یک آرامبخش بود درویش اشتباه کرد

 

ناصر ابراهیمی مربی اسبق پرسپولیس معتقد است هر بازیکنی خودش برای خودش می‌تواند تصمیم بگیرد وهیچ شخصی نمی‌تواند خودش را جای کس دیگری بگذارد. ابراهیمی از کنار گذاشتن و جدایی کریم باقری ابراز تأسف می‌کند چون وجود کریم باقری را برای نیمکت پرسپولیس غنیمت بزرگی می‌دانست.

ناصر قراگزلو
روزنامه‌نگار
‌درزمان مربیگری‌تان هاشمی نسب از پرسپولیس جدا شد و به استقلال رفت. چه اتفاقی برای این بازیکن افتاد که جدا شد و حالا با جدایی بیرانوند اتفاقاتی که برای هاشمی نسب رخ داد برای بیرانوند تکرار نخواهد شد؟
مهدی هاشمی نسب به‌دلیل گرفتاری خانوادگی که داشت خواهان پرداخت دریافتی بیشتر شد اما علی پروین به ایشان گفت که فقط 70 میلیون به او پرداخت خواهد شد. مهدی در ادامه این مطلب را به من گفت که با 90 میلیون هم در پرسپولیس می‌ماند اما وقتی این مسأله را بازگو کردم علی آقا باز هم گفت که امکان دارد چیزی به غیر از آن مبلغی که گفته به او پرداخت کنند. در این بین باشگاه استقلال پیشنهاد 130 میلیون تومانی به هاشمی‌نسب ارائه داد از همین رو هم مهدی به استقلال رفت.
‌الان هم دقیقاً بیرانوند به‌دلیل مسائل مالی خواهان جدایی است!
بازیکنان فوتبال بیمه و شرایط بازنشستگی ندارند از این‌رو واقعاً بعد از فوتبال‌شان اذیت نمی‌شوند از این‌رو بازیکن باید به فکربازنشستگی خودش باشد و به نظرم هوادار هم نباید ایراد بگیرد چون بازیکن واقعاً شرایط خودش و زندگی و آینده‌اش را در نظر می‌گیرد و با توجه به عمر فوتبالی کوتاهی که دارد به این مسأله فکر می‌کند که باید برود چون زمان زیادی ندارد و همه هم مانند بوفون نیستند که تا 40 سالگی بتوانند بازی کنند. الان هم شرایط سختی برای بیرانوند و باشگاه برای ماندن پیش آمده از همین رو اگر به هر قیمتی بخواهند بیرو را نگه دارند و او دلش با تیم نباشد آن دروازه بان به درد پرسپولیس نخواهد خورد .
‌شما چه توصیه‌ای برای بیرانوند دارید؟
هر کسی زندگی خودش را دارد به همین دلیل من نمی‌توانم نصیحتی برای بیرانوند داشته باشم .
‌کریم باقری هم از پرسپولیس جدا شد، به نظر می‌رسد که باشگاه قصد دارد روی نیمکت از سید جلال در نقش باقری استفاده کند؟
کریم باقری کاریزمای خاص خودش را داشت و به نوعی حکم آرامبخش و حکم یک قرص مسکن را در بحران‌ها برای پرسپولیس داشت. مربی که جلوی دعواها را می‌گرفت و دخالت بیجا هم نداشت به همین دلیل هم می‌گویم که آقای درویش اشتباه کردی که کریم را نگه نداشتی. سید جلال بازیکن استثنایی مانند کریم بود و در مربیگری هم موفق خواهد شد اما در فوتبال هر کس نقش خاص خودش را دارد.
‌اگر بیرانوند جدا شود دروازه بان دیگری داریم که جای او را در پرسپولیس بگیرد؟!
بازیکنان ذخیره باید از بازیکنان داخل زمین قوی‌تر باشند که متأسفانه چنین بازیکنانی را نداریم. ما مربیان می‌گوییم که دروازه بان آخرین امید تیم است و نقش مهمی در پیروزی تیم دارد و به‌عنوان مثال می‌خواهم از عابد‌زاده نام ببرم که در پکن ما را قهرمان کرد و به پیروزی رساند .
‌بیرانوند جدا شود شاید 60 درصد هواداران فوتبال علیه او شوند از این‌رو این دروازه بان می‌تواند فشار روانی را تحمل کند؟
به هر حال این شرایط برای هاشمی نسب هم پیش آمد و شرایط روحی روانی و تماشاچی هم هست که به هر حال اگر بیرانوند برود باید آنها را تحمل کند اما به‌عنوان حرف آخرم به بیرانوند به او می‌گویم به استقلال نرود بهتر است .
‌در خصوص تمدیدی‌ها و مهاجم جدید جذب شده چه نظری دارید؟
مهاجم جدید با نظر یحیی جذب شده به همین دلیل حتماً یحیی در خصوص او پاسخگو خواهد بود اما در بین تمدیدی‌ها خصوصاً بازیکنان خارجی باید تأکید کنم که گولسیانی بهترین خارجی پرسپولیس بود به همین دلیل حتماً باید حفظ می‌شد. کنعانی زادگان هم بازیکن خوبی است که خیلی می‌تواند به تیم کمک کند اما به هر حال هنوز هم پرسپولیس به چهار پنج بازیکن دیگر در پست‌های مختلف نیاز دارد .
‌در رابطه با شرایط تیم و اردوی تیم که قرار است در ترکیه از بیستم ماه جاری برگزار شود چه صحبتی دارید؟
پرسپولیس کادر فنی خوبی داشت اما ای کاش کریم را هم حفظ می‌کردند چون او یکی از اجزای تأثیر‌گذار نیمکت بود اما به هر حال گروه خوبی روی نیمکت پرسپولیس هستند و باید هر چه زودتر تمرینات‌شان را شروع کرده و در اردو هم با همه بازیکنان جدید و بقیه تمرین کنند تا برای شروع لیگ به مشکلی نخورند چون زمان مانند برق می‌گذرد و مسابقات فرا می‌رسد به همین دلیل نباید پرسپولیس یک روز را بی‌جهت از دست بدهد چون ممکن است به‌شدت از این مسأله لطمه ببیند .

جستجو
آرشیو تاریخی