صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

چالش سرمربی سابق لاروخا در پاریس

انریکه و این همه بازیکن!

ایمان گودرزی
روزنامه‌نگار
سرمربی سابق لاروخا در حالی کارش را در تیم جدیدش آغاز خواهد کرد که در تمرینات پیش فصل با بازیکنان زیادی روبه‌رو خواهد شد، انریکه باید تصمیم بگیرد که آنها را در تیم نگه دارد یا راه خروج را به آنها نشان دهد.
با وجود اینکه هنوز به صورت رسمی چیزی اعلام نشده اما در پشت صحنه، لوئیس انریکه به عنوان مربی پاری‌سن‌ژرمن مشغول به کار است.
مربی اسپانیایی با قراردادی دوساله به اضافه یک فصل به جمع ثروتمندان پاریسی اضافه شده است و در اولین آزمون خود باید نفرات اصلی تیمش را برای فصل آینده مشخص کند. 10 جولای تمرینات پاریس به صورت رسمی آغاز خواهد شد و با بازگشت بازیکنان قرضی به تمرین حالا انریکه با سیلی از بازیکنان بلاتکلیف روبه‌رو خواهد بود. فصل گذشته، لوئیس کامپوس، مدیر ورزشی پاریس طی یک عملیات مهندسی شده تعداد زیادی از بازیکنان ترکیب گالتیه را به صورت قرضی از ترکیب خارج کرد و حالا با شروع پیش فصل تمام بازیکنانی که هنوز با تیم قرارداد دارند در کمپ تمرینی تیم حضور خواهند یافت. اگرچه او نتوانست بازیکنان زیادی را به فروش برساند اما با قرض دادن بازیکنان موفق شد دستمزد کلی 721 میلیون یورویی باشگاه را به حد زیادی کاهش دهد.
حالا بار دیگر کامپوس با لوئیس انریکه باید به دنبال چربی سوزی در تیمی باشند که در روزهای آینده 30 بازیکن در تمرین آن حضور خواهند داشت.
ایکاردی، پاردس، دیالو، ابیمبه (انتقال ۶ میلیونی به اینتراخت)، واینالدوم، دراکسلر، داگبا، کیلور ناواس، کورزاوا، میچوت، کاری، گاساما، ناگرا، راندریامامی و آهامادا، بازیکنانی بودند که در طول فصل گذشته پاریس را به صورت قرضی ترک کردند. در دوره قبل از حضور کامپوس، ایکاردی نیز این تیم را به صورت قرضی ترک کرد و بازیکن آرژانتینی عملکرد فوق‌العاده‌ای در گالاتاسرای از خود نشان داد و این توانایی را دارد که بار دیگر به سری‌آ بازگردد.
از سوی دیگر، تیم ترکیه‌ای در حال مذاکره با پاری‌سن‌ژرمن است تا پاردس را به خدمت بگیرد، خود بازیکن اعتراف کرده که می‌خواهد پیش فصل را با این تیم پشت سر بگذارد، اما به نظر نمی‌رسد جایی در ترکیب فصل بعد این تیم داشته باشد.
در مورد دیالو، که لایپزیش بند خرید دائمی او را فعال نکرد، انتظار می‌رود عملیات فروش او کمی پیچیده باشد. این مدافع در ماه‌های اخیر مصدومیت‌های زیادی را متحمل شده است و اعتبار چندانی در بازار ندارد. از طرفی واینالدوم که به محض ورودش به رم، رباط زانویش پاره شد و نتوانست به جام جهانی برود و یا دراکسلر که فصل گذشته به صورت قرضی در بنفیکا حضور داشت همه در لیست فروش باشگاه قرار گرفته‌اند. به نظر نمی‌رسد که تیم‌های زیادی حاضر باشند مبلغی را برای به خدمت گرفتن این بازیکنان هزینه کنند.
یکی دیگر از بازیکنان قرضی کیلور ناواس است که پس از یک دوره قرضی موفق در ناتینگهام فارست به پاریس بازمی‌گردد. اگرچه لوئیس انریکه هنوز تصمیم نگرفته است، اما می‌توان حدس زد دروازه‌بان شماره یک پاریس برای فصل بعد دوناروما باشد که دو سال پیش با هزینه سنگین به این تیم پیوسته است. با این وجود بازیکن کاستاریکایی، بر خلاف سایر بازیکنان قرضی، وجهه بسیار خوبی در اروپا دارد و پیدا کردن تیم برای او کار دشواری نخواهد بود. از طرف دیگر باشگاه به بازیکنانی مانند کورزاوا، میچوت، کاری، گاساما یا ناگرا اجازه حضور در پیش فصل را نخواهد داد تا سران باشگاه راهی برای انتقال دائمی یا قرضی آنها پیدا کنند.
علاوه بر بازگشت بازیکنان قرضی به جمع بازیکنان فعلی تیم نباید فراموش کنیم که پاریس از بازیکنان جدید خود نیز در اردوی پیش فصل رونمایی خواهد کرد. اگر تاکنون خریدهای این باشگاه رسمی نشده به این دلیل است که آنها می‌خواستند این بازیکنان را در لیست بازیکنان سال جاری به حساب بیاورند تا بتوانند طبق فیرپلی مالی جدید عمل کنند. مانوئل اوگارته، آسنسیو، اشکرینیار، لوکاس هرناندز و کانگ این لی، بازیکنانی هستند که پاریس در بازار نقل و انتقالاتی تابستان به خدمت گرفته است و لوئیس انریکه در هفته‌های پیش رو با این چالش پیش روست که بتواند ترکیب اصلی فصل آینده تیمش را به طور قطعی انتخاب کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی