صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

بررسی لیگ الماس 2023 استکهلم

قهرمانی بدون رکوردشکنی

امیررضا همایون
روزنامه نگار
هفتمین مرحله لیگ الماس دوومیدانی جهان روز دوشنبه هفته جاری به میزبانی ورزشگاه المپیک استکهلم برگزار شد. هیچ شگفتی در این مرحله از مسابقات رخ نداد و اکثر دونده‌هایی که به قهرمانی رسیدند، همان‌هایی بودند که در مراحل قبل هم به سکو رسیده بودند.
 
کارستن رویایی پیش می‌رود
درخشش کارستن وارهولم، دونده 400 متر با مانع اهل نروژ با قهرمانی در بازی‌های المپیک تابستانی 2020 توکیو که عکس‌های آن تا مدت‌ها سوژه خبرگزاری‌های معتبر جهان بود، آغاز شد. در حالی که بسیاری بر این باور بودند قهرمانی وارهولم در المپیک توکیو تنها یک اتفاق بود و او دیگر قادر به رقم زدن چنین نتایجی در تورنمنت‌های معتبر از جمله دایموند لیگ و رقابت‌های قهرمانی جهان نیست دونده نروژی با عملکرد فوق‌العاده‌ای که از خودش در این فصل از رقابت‌ها بخصوص در سه مرحله اخیر این تورنمنت که به میزبانی اسلو نروژ، لوزان سوئیس و استکهلم سوئد برگزار شد، خلاف این موضوع را ثابت کرد.
کارستن دوشنبه هفته جاری با ثبت مدت زمان 47.57 به مقام قهرمانی این مسابقات رسید تا استکهلم را با جام الماس ترک کند و خودش را آماده حضور در مراحل بعدی دایموند لیگ و دیگر رویداد‌های دوومیدانی از جمله مسابقات قهرمانی جهان که کمتر از 50 روز دیگر به میزبانی بوداپست مجارستان برگزار می‌شود، آماده کند.
 
قهرمانی آلمانی‌ها
در جذاب‌ترین ماده
رقابت‌های دو صد متر مهیج‌ترین و جذاب‌ترین ماده دوومیدانی برای علاقه‌مندان به ورزش در سراسر جهان است، رقابتی که بیشترین بلیت فروخته شده در مسابقات المپیک و جهانی را به خودش اختصاص می‌دهد. هارتمن جاشوا دونده 100 متر آلمانی با ثبت مدت زمان 10.23 ثانیه به‌ عنوان قهرمان دو صد متر هفتمین مرحله دایموند لیگ 2023 رسید. رکورد این ماده همچنان با ثبت زمان 9.58 دست یوسین بولت جامائیکایی است که در سال 2009 در حاشیه مسابقات جهانی آلمان در استادیوم المپیک برلین به ثبت رسید. نکته جالب رقابت‌های صد متر دایموند لیگ استکهلم این بود که مارسل جاکوبز دونده ایتالیایی که موفق شد در بازی‌های المپیک توکیو در اولین المپیک پسا بولت به مقام قهرمانی دو صد متر برسد و نامش را در تاریخ دوومیدانی جهان جاودانه کند، در جمع هشت دونده حاضر در فینال حضور نداشت.
 
 دوپلانتیس همچنان در اوج
بدون تردید موندو دوپلانتیس پرنده جدید رقابت‌های پرش با نیزه یکی از نوابغ این رشته در جهان است، پرنده‌ای که رکورد جهانی این ماده را تا 6.21 متر افزایش داد، حد نصابی که رسیدن به آن پیش از ظهور موندو یک رویا به حساب می‌آمد. او اما در چند مرحله متوالی است که موفق به رکوردشکنی نمی‌شود. او دوشنبه شب در خانه موفق شد با ثبت رکورد 6.05 متر به مقام قهرمانی برسد تا آمار خوبش در فصل جدید لیگ آلماس را همچنان حفظ کند.
هشتمین مرحله لیگ الماس 2023 یکشنبه 25 تیر به میزبانی شهر سلسیا لهستان برگزار خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی