صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

لیکرز با این بازیکنان به جایی نمی‌رسد!

علی رضایی

 یکی از پرافتخارترین تیم‌های لیگ NBA لس‌آنجلس لیکرز است. لیکرز و بوستون هر دو 17 بار قهرمان NBA شده‌اند. آخرین باری که لیکرز به قهرمانی رسید، فصل 2020 بود که بسیاری از کارشناسان بسکتبال معتقد بودند لیکرز در آن فصل که بیشتر به فصل کرونا معروف بود به لطف حباب و کرونا به مقام قهرمانی رسید؛ این تیم بازیکنان محوری فصل 2020 خود مثل لبرون جیمز و آنتونی دیویس را تا همین فصل 2023 حفظ کرده است؛ اما لبرون جیمز دچار افت شده و در مرحله پلی‌آف 2023 در پرتاب‌های سه امتیازی و اقدام‌های شوت‌زنی عملکرد مفید و چشمگیری نداشت. هر چند جیمز مصدومیت داشت و افت او تا حدی قابل توجیه بود. لبرون در حال حاضر لیدر و ستاره اصلی لیکرز است پس این تیم نمی‌تواند بازیکن جوانی که انگیزه سوپراستار شدن در این تیم را داشته باشد جذب کند.
اوضاع آنتونی دیویس ستاره دوم لیکرز هم تا حدودی مثل وضعیت لبرون جیمز است. عملکرد آنتونی اصلاً قابل پیش‌بینی نیست؛ در بعضی بازی‌ها تأثیرگذار است اما در برخی بازی‌های دیگر کارایی قابل توصیفی ندارد. فیزیک بدنی او هم طوری است که زود آسیب می‌بیند. اکثر مربیان لیگ NBA هم از اوضاع بدنی او مطلع هستند و به او خیلی بازی نمی‌دهند چرا که ریسک آسیب‌پذیری او خیلی بالا است و هر لحظه ممکن است در بازی‌های حساس مصدوم شود و کادر فنی تیمش را با دردسر مواجه کند. آنتونی دیویس هم مانند لبرون تا حدودی مانع ورود فوق ستاره‌های جوان به لیکرز شده است چون تا او بازی می‌کند بهایی به بازیکنان جوان و جدید داده نمی‌شود. پس قابل پیش‌بینی است که لیکرز در ادامه فصل جدید فقط می‌تواند یکسری بازیکنان معمولی جذب کند تا باز هم با محوریت لبرون و آنتونی برای تیم بازی کنند. البته شاید ستاره‌ای مثل آستون ریوز با لبرون و دیویس ترکیب درستی برای لیکرز شکل دهند.
لیکرز به احتمال زیاد فصل آینده حتی تا مرحله پلی‌آف هم صعود می‌کند اما در این مرحله باز هم گرفتار قدرت تیم‌های دنور، گلدن جدید، فینکس و میلواکی باکس می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی