نزدیک شدن نوشاد به رده 40 دنیا پس از 11 سال

نزدیک شدن نوشاد به رده 40 دنیا پس از 11 سال

با اعلام رده‌بندی جدید فدراسیون جهانی، نوشاد عالمیان یک بار دیگر صعود قابل توجهی را تجربه کرد و با قرار گرفتن در رده 43 دنیا، یک گام دیگر به دوران اوج و بالاترین رده دوران بازی خود نزدیک شد.

تأثیر حضور در رویدادهای مختلف
یکی از عوامل همواره مؤثر بر شرایط بازیکنان تنیس روی میز ایران در رده‌بندی جهانی، حضور کمرنگ آنها در رقابت‌های بین‌المللی بود. هزینه‌های سنگین حضور در تورهای مختلف و رقابت‌های کانتاندر، باعث می‌شد تا بازیکنان علی رغم داشتن شرایط مساعد، در رده‌ای پایین‌تر از توانایی‌های خود قرار بگیرند و رنکینگی داشته باشند که با کیفیت بازی آنها همخوانی ندارد. حالا اما در سال منتهی به المپیک، نفرات برتر ایران در رده‌بندی جهانی، حضور پررنگ تری در رده‌بندی جهانی دارند و این موضوع به کسب امتیازهای بیشتر و ارتقای آنها در رده‌بندی جهانی شده است.
این اتفاق حالا مصادف شده با دوران اوج نوشاد عالمیان. بازیکنی که در رقابت‌های قهرمانی جهان به جمع شانزده بازیکن برتر دنیا رسید و حالا هم در اکثر مسابقات مهم حاضر شده و با نتایج خوب خود، به صعود فوق‌العاده خود در رنکینگ ادامه می‌دهد.

از 87 به 43
نوشاد عالمیان سال 1402 را رنکینگ 87 دنیا آغاز کرد. نوشاد در روزهای ابتدایی سال در مسابقات اسمش سنگاپور شرکت کرده بود. رقابت‌هایی مهم که جزو برترین تورهای جهانی است و امتیاز بسیار بالایی در خود دارد. نوشاد به قرار گرفتن در جمع 32 بازیکن برتر این مسابقات، 23 پله جهش کرد و به رده 64 دنیا رسید.
او در ادامه با درخشش در مسابقات مختلف و از همه مهم‌تر قرار گرفتن در مرحله یک شانزدهم رقابت‌های قهرمانی جهان، بالاخره به جمع 50 بازیکن برتر دنیا رسید و در رده 47 قرار گرفت.
سقوط کوتاه سه پله‌ای او خیلی دوام نیاورد تا با درخشش در مسابقات کرواسی، یک صعود 7 پله‌ای دیگر را هم تجربه کند و حالا به رده 43 دنیا برسد.

سه پله تا بهترین رنکینگ
نوشاد در دوران اوج خود و در حوالی المپیک لندن بود که قبل از 21 سالگی، به بالاترین رده خود در رنکینگ جهانی رسید. نابغه چپ دست ایرانی در آذر ماه 91 با درخشش فوق‌العاده خود در پروتور‌های جهانی و نایب قهرمانی امیدهای جهان و مسابقات مختلف، 60 پله در رده‌بندی جهانی صعود کرد و به جایگاه چهلم دنیا رسید. این بهترین رنکینگ نوشاد و بالاترین رده‌ای بود که یک ایرانی پس از انقلاب در رده‌بندی جهانی در اختیار داشته است.
او حالا پس از 11 سال و در شرایطی که در آستانه 32 سالگی قرار دارد، یک بار دیگر به سمت آن رنکینگ رؤیایی خیز برداشته و در آستانه ایستادن در جایگاهی بهتر از آن است.

یک برد خوب دیگر تا رنکینگ زیر 40
نوشاد عالمیان که پس از رقابت‌های کرواسی، این روزها در مسابقات اسلوونی شرکت کرده، به‌دلیل جایگاه خوب خود، رقابت خود را از امروز و در جدول اصلی و 64 نفر رقابت‌ها آغاز خواهد کرد. او در همین گام اول و در یک رقابت دشوار، باید به مصاف لیانگ از چین برود. حریف چینی نوشاد در رده 31 دنیا قرار داشته و سد محکمی برابر نابغه چپ دست ایرانی به حساب می‌آید.
نوشاد در صورت خلق یک شگفتی دیگر و غلبه بر این بازیکن چینی، به طور قطع می‌تواند یک صعود دیگر را تجربه کرده و ممکن است در رده‌بندی آتی فدراسیون جهانی، به جایگاه زیر 40 دست پیدا کند.
رتبه‌ای که هم برای خودش و هم برای تنیس روی میز ایران یک رکورد شکنی تاریخی به حساب می‌آید. او همچنین در شرایطی که تلاش می‌کند در سال منتهی به المپیک، از طریق رده‌بندی سهمیه بگیرد، با این صعودها شانس بیشتری پیدا کرده و در صورت حفظ چنین روندی، به طور قطع یک سهمیه از طریق رنکینگ را به ایران خواهد داد.

جستجو
آرشیو تاریخی