صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و دو - ۱۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و دو - ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

گرند پری اتریش 2023

لوئیس همچنان در سراشیبی سقــــوط

دور جدید رقابت‌های فرمول یک به میزبانی پیست ردبول در اتریش برگزار شد و مطابق مراحل گذشته مکس فرشتاپن راننده هلندی ردبول که در دو فصل اخیر قدرت بلامنازع رقابت‌های فرمول یک محسوب می‌شود به‌عنوان قهرمانی رسید تا اختلافش با دیگر مدعیان در جدول رده‌بندی را افزایش دهد. نکته جالب گرند پری اتریش حضور لوئیس همیلتون راننده انگلیسی تیم مرسدس و قهرمان هفت دوره مسابقات در رتبه هفتم رده‌بندی نهایی بود که این رتبه اتفاقی بودن رسیدن او به سکو در مونترال کانادا را ثابت کرد.

بازگشت لکلرک به سکو
شارل لکلرک راننده اهل موناکو تیم فراری پس از گرندپری موناکو سراشیبی عجیبی را طی کرد و موفق نشد در دو مسابقه گذشته عملکرد مطلوبی از خودش به نمایش بگذارد و به سکو برسد تا عملکرد خوبش در مسابقات ابتدای فصل زیر سؤال برود.
لکلرک اما در پیست اتریش بار دیگر خوب کار کرد و موفق شد مسابقه را پس از مکس فرشتاپن هلندی به اتمام برساند تا پس از دو مرحله ناکامی مطلق به سکو باز گردد.

همیلتون ناامیدکننده
لوئیس همیلتون راننده سرشناس انگلیسی تیم مرسدس آلمان برخلاف سال‌های گذشته در سال‌جاری میلادی از همان ابتدا عملکرد خوبی نداشت و خیلی زود کورس قهرمانی را به مکس فرشتاپن هلندی واگذار کرد.
او اما در مرحله گذشته که به میزبانی پیست جذاب شهر مونترال برگزار شد، درخشید و موفق شد در جمع سه راننده برتر گرندپری کانادا قرار بگیرد، موضوعی که باعث امیدواری هواداران او به بازگشتش به مسابقات شد.
با وجود این، قهرمان هفت دوره مسابقات در اتریش باز هم ناامیدکننده ظاهر شد. همیلتون و راسل  دو راننده تیم مرسدس در مسابقه یکشنبه عملکرد عجیبی را از خودشان ارائه دادند و رقابت را به ترتیب با حضور در رتبه‌های هفتم و هشتم به پایان رساندند.
رتبه‌هایی که باعث می‌شود به این نتیجه برسیم که تیم مرسدس درحال عبور از دوران‌گذار است و از روزهای خوب خود دور
شده است.

تمدید قرارداد با ردبول تا 2030
پیش از آغاز مسابقه اتریش، کمیته برگزاری رقابت‌های فرمول یک قرارداد خود با ردبول را برای میزبانی از گرندپری اتریش تا سال 2030 تمدید کرد، موضوعی که باعث می‌شود علاقه مندان به فرمول یک حداقل تا 6 سال دیگر شاهد یک مرحله گرندپری در پیست جذاب وین اتریش باشند.
در پایان مسابقه اتریش، مکس فرشتاپن از تیم ردبول با کسب 229 امتیاز از 10 مرحله در صدر جدول رده‌بندی مسابقات قرار گرفت.
مرحله بعدی مسابقات 18 تیـــــــــــــــر به میزبانی انگلیــــــــــــــس برگزار خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی