صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و دو - ۱۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و دو - ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

با 6 هزار و 477 دقیقه حضور درترکیب آبی‌ها

ارسلان انتخاب همه مربیان

قرار است ارسلان مطهری برای پنجمین فصل پی‌درپی نیز در استقلال به بازی ادامه دهد. او جزو اولین بازیکنانی بود که از سوی جواد نکونام به تمرین فرا خوانده شد تا کارش را به سرعت با کادرفنی جدید آغاز کند. مهاجم بی‌حاشیه استقلال درحالی از سوی نکونام نیز به عنوان یکی از مهاجمان فصل جدید برگزیده شده که در چهار فصلی که از حضورش در این باشگاه می‌گذرد همواره عصای دست مربیان بوده و تلاش کرده بیشترین بازدهی را برای آنها داشته باشد.
او از زمان استراماچونی اولین حضورش در استقلال را به ثبت رساند و در ادامه با مربیان مجیدی،  فکری و استراماچونی هم همکاری کرد. نتیجه عملکرد ارسلان در چهار فصلی که پیراهن استقلال را به تن کرده 116 بار حضور با پیراهن این تیم در لیگ برتر،  جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا است. مطهری در همه این سال‌ها موفق شده 28 گل برای استقلال به ثمر برساند. برای او 11 پاس گل نیز به ثبت رسیده و در مجموع 6 هزار و 477 دقیقه حضور در ترکیب استقلال درکارنامه‌اش وجود دارد.
درواقع آنچه باعث شد تا نکونام نیز از نام مطهری عبور نکند و همچنان خواستار تداوم حضور این دروازه‌بان باشد، دقایق قابل توجهی است که این بازیکن در ترکیب استقلال حضور داشته و این به معنای برخورداری از یک تجربه بالا برای بازی در ترکیب استقلال است.
اما شاید بیش از این موارد،  دلیلی که نکونام را نیز به سمت همکاری با مطهری کشانده،  در خدمت تیم بودن این بازیکن باشد. مطهری از یک خصلت متفاوت سود می‌برد که آن هم حرفه‌ای‌گری در هر شرایطی است. مطهری حتی زمان طولانی که در ترکیب استقلال قرار نگرفته هیچ گاه اعتراض نکرده است. او حتی در مقابل بدقولی‌های مالی مکرر باشگاه استقلال نیز همیشه با آرامش برخورد کرده و در تلاش بوده از راه مذاکره به مطالباتش برسد و از نظر رفتاری جزو آن دسته بازیکنانی است که شخصیت بازی در چنین باشگاهی را دارد و نکونام نیز که به این مسائل اهمیت بسیاری می‌دهد،  بنای خود را روی همکاری با مطهری گذاشته تا این بازیکن را همچنان در اختیار داشته باشد.
مطهری با توجه به خصوصیات فنی‌اش قابلیت بازی در پست وینگر را هم دارد و علاوه بر اینکه تخصص بازی در خط آتش را دارد، می‌تواند در این پست‌ها نیز به جواد نکونام یاری رساند. البته مطهری باید پنجمین فصل حضور خود در باشگاه استقلال را قدر بداند و فصل متفاوتی را رقم بزند تا شاید در سال‌های آتی نیز در ترکیب استقلال دیده شود. مطهری اگر همان روند سال‌های قبل را طی کند دست کم به عنوان یک مهاجم متوسط بازهم مورد توجه مربیان استقلال در سال‌های بعد نیز قرار خواهد گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی