فدراسیون فوتبال طلبکار هم شده است

 وصال روحانـی
روزنامه نگار

رسیدن حواله ابتیاع خودروهای نجومی به دست بازیکنان تیم ملی فوتبال با وجود شکست‌های هولناکی که در جام جهانی قطر داشتند، سر و صدای سایر رشته‌های ورزشی را بدجوری درآورده است و باید متذکر شد که یک بار دیگر فدراسیون فوتبال در مدیریت ماجراهایی از این دست با کمترین توفیق عمل کرده است.
این جوایز در حالی به سوی فوتبالیست‌های ناکام ما سرازیر شده که به ورزشکاران موفق برخی رشته‌های دیگر که افتخارات قاره‌ای و جهانی کسب کرده‌اند، در برخی موارد فقط 100 دلار دستخوش داده شده و در اهدای جوایز چند رشته بسیار موفق‌تر تأخیرهایی دو سه ساله حادث شده است. به‌عنوان مثال و به گفته حسن رنگرز، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که تیمش به کلکسیونی از مدال‌های جهانی و قاره‌ای رسیده، کم‌توجهی چشمگیری را شامل حال خود دیده و جوایز و پاداش‌های آنان در دو سال 1400 و 1401 هنوز به این کشتی‌گیران (و لابد به آزادکاران هم) اعطا نشده است.
پس از بالا گرفتن اعتراض‌ها به جوایز بسیار کلان بازیکنان تیم ملی فوتبال به شدت شکست خورده ایران که در دور نهایی جام جهانی قطر 6 گل از انگلیس خوردند و به امریکا هم باختند، در مقام توجیه گفته شده که حواله‌های اتومبیل تحویل داده شده به آنها نه به سبب نتایج مشعشع‌شان در دور نهایی جام جهانی بلکه به سبب کسب مجوز راهیابی به این مرحله بوده است. حتی اگر اینچنین بوده باشد و این هدایا از سوی مقام‌های بالادست اعطا شده باشد، فدراسیون می‌توانست به سبب رسیدن دیرهنگام حواله‌ها مدیریت لازم و جرح و تعدیل‌های لازم را در این زمینه صورت بدهد و کاری نکند که رشته‌های بسیار پیروزمندتر در کمال حقانیت و تعجب بپرسند که اگر مبنا کسب توفیق است، چرا نوع بسیار بزرگ‌تر و مهم‌تر آن که نصیب آنان شده با کمترین پاداش‌ها همراه شده است. از نظر اهالی این رشته‌ها، باخت‌های بنیان‌برافکن فوتبالیست‌ها در آوردگاه قطر حواله اتومبیل‌هایی را نصیب‌شان کرده که فقط سزاوار خالق بزرگ‌ترین پیروزی‌های وطنی است که البته با دستاوردهای تیم کارلوس کی‌روش در دوحه کوچک‌ترین قرابتی نداشته و آنجا بواقع محل بی‌اعتبار شدن هر چه فزون‌تر فوتبال ما بود. فدراسیون فوتبال چنان در افکار خود غرق است که مهدی تاج، رئیس این نهاد به جای مدیریت ماجرا و رفع و رجوع موضوع فوق در مصاحبه‌ای گفته است از دولت انتظار دارد که اضافه بر جوایز مذکور بودجه تأمین سایر امکانات و نیازهای فوتبال را هم بدهد! یعنی «دوستان» در این ماجرا نه تنها حق را به معترضان (ورزشکاران بسیار پیروزمندتر سایر رشته‌ها) نداده‌اند، بلکه طلبکار هم شده‌اند!

 

جستجو
آرشیو تاریخی