صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و دو - ۱۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و دو - ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

بررسی بازار نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران

خنثی شدن زیر سقف!

امیررضا همایون
روزنامه نگار

پنجره تابستانی نقل و انتقالات چند وقتی است که برای تیم‌های حاضر در فوتبال ایران باز شده، پنجره‌ای که البته تحت تأثیر قانون سقف بودجه‌ای است که چندی پیش از سوی هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تصویب شد و مورد انتقاد جامعه فوتبال ایران قرار گرفت. در ادامه نگاهی به تمام بمب‌هایی که قرار است بترکد اما تا الان به سر منزل مقصود نرسیده، می‌اندازیم.

سعید عزت‌اللهی
پرسپولیس

به مانند فصول گذشته در پنجره نقل و انتقالاتی تابستان پیشنهادات زیادی به سعید عزت‌اللهی که فصل گذشته درعضویت تیم وایله دانمارک قرار داشت، منتشر شد. هرچه زمان بیشتری سپری شد، شایعات پیرامون سعید مبنی بر بازگشتش به فوتبال ایران بیشتر رنگ واقعیت به خودش گرفت. عزت‌اللهی در حال حاضر به تیم پرسپولیس بسیار نزدیک است اما به نظر می‌رسد به علت قانون سقف بودجه مذاکرات طرفین برای عقد قرارداد روند طولانی‌تری را سپری کند.

امید ابراهیمی
استقلال

مدافع سابق آبی‌پوشان پایتخت که پس از جام جهانی 2018 روسیه تصمیم گرفت برای ادامه دوران فوتبالی‌اش به قطر برود، در تابستان امسال هم زمزمه‌های بازگشتش به تیم سابق خودش یعنی استقلال شنیده می‌شد اما این انتقال هرگز رخ نداد و او پس از جدایی از باشگاه الوکره تصمیم گرفت به جای بازگشت به فوتبال ایران به تیم الشمال قطر که پویا اسبقی سرمربی ایرانی حاضر در فوتبال اروپا هدایت آن را برعهده گرفته برود. انتقالی که رسمی نشدنش به دلایل مختلفی از جمله افزایش تصاعدی قیمت ارز مرتبط است.

سعید مهری
آپوئل نیکوزیا

یکی از انتقال‌های عجیب فوتبال ایران در تابستان امسال که احتمال رخ دادنش فوق‌العاده بالاست، پیوستن سعید مهری بازیکن فصل گذشته تیم فوتبال استقلال به آپوئل نیکوزیا قبرس که ریکاردو ساپینتو سرمربی سابق آبی‌پوشان هدایت آن را برعهده گرفته، است. البته به نظر می‌رسد با توجه به اتفاقاتی که در ابتدای هفته جاری رخ داد، سعید مهری به آپوئل بسیار نزدیک باشد. به هرحال این انتقال هم یک بمبی است که تا به الان نترکیده. باید دید در روزهای آینده این بمب می‌ترکد یا اینکه خنثی می‌شود.

حسین حسینی
تراکتور

سیدحسین حسینی دروازه‌بان استقلال که فصل گذشته به هیچ عنوان عملکرد مطلوبی نداشت، پنجشنبه شب هفته گذشته با انتشار یک استوری در صفحه شخصی‌اش جدایی خود از جمع آبی‌پوشان را اعلام کرد. شایعات زیادی پیرامون تیم آینده حسینی طی چند روز اخیر منتشر شده و یکی از این شایعات که البته جدی هم است پیوستن او به تیم تراکتور است. آنچه واکنش هیچ‌کدام از طرفین را تا به امروز به همراه نداشته اما با توجه به اتفاقات چند روز اخیر و پیوستن اخباری به گل گهر به نظر می‌رسد این انتقال انجام شود.

یاسین سلمانی
سرخ‌آبی‌های پایتخت

یاسین سلمانی، کاپیتان تیم امید ایران یکی از بازیکنانی است که در پنجره تابستانی نقل و انتقالات خواهان زیادی دارد. مهم‌ترین مشتریان این بازیکن اما دو تیم استقلال و پرسپولیس هستند. او از ابتدا به پرسپولیس لینک شد اما ظاهرا این لینک شدن تمایل مدیرعامل و شخص سلمانی بوده نه گل محمدی.  با عدم تمایل گل محمدی سلمانی حالا به استقلال نزدیکتر است و باید دید سلمانی بالاخره به کدام تیم می‌رود یا اینکه اتفاقات دیگری برای او رخ می‌دهد.

سامان فلاح
یک بازیکن و هزار مشتری

سامان فلاح، مدافع فصل گذشته تیم پیکان که در آستانه رفتن به جام جهانی 2022 قطر بود، یکی از بازیکنانی است که بمب نقل و انتقالات تابستانی لقب گرفته. استقلال او را می‌خواهد و سپاهان هم مشتری جدی مدافع خوش‌آتیه فوتبال ایران است. باشگاه پیکان شرایط انتقال این بازیکن را به شکل مکتوب به تیم‌های خواهان ارائه کرده و باید دید فلاح به کدام تیم می‌رود.

فهرستی که پیش‌تر مرور شد بمب‌های نقل و انتقالاتی فوتبال ایران در تابستان امسال هستند. نکته جالب اینکه تیم ملی کشورمان در سال‌ جاری رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال آسیا را پیش روی خود دارد و باقی ماندن این همه بازیکن باکیفیت روی هوا آن هم در شرایطی که فاصله چندانی تا آغاز فصل بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران نداریم، کمی عجیب و غیرمنتظره است.

 

 

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی