شاه‌محمدی: شهاب شاگرد بلند پروازم بود

نقل و انتقالات این نیست که زیاد «پول» خرج کنید

جمشید شاه‌محمدی جذب بازیکن توسط باشگاه پرسپولیس را بسیار کند می‌داند و معتقد است سرمربی تیم وظیفه خودش را به نحو احسن انجام داده است. شاه‌محمدی معتقد است پرسپولیس برای موفقیت به چند بازیکن دیگر نیاز دارد که اگر این مهم مهیا نشود مدیرعامل باشگاه پرسپولیس باید پاسخگوی کارها و اقداماتش در فصل نقل و انتقالات باشد.

ناصر قراگزلو
روزنامه‌نگار
‌شما سرمربی شهاب زاهدی در تیم امیدهای پرسپولیس بودید؟
بله من در آن مقطع سرمربی امیدهای پرسپولیس بودم و آقای کمیجانی دستیارم بود و مرحوم نادر باقری هم به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌ها به من کمک می‌کرد. در این بین در رابطه با شهاب باید بگویم که از خصوصیات او شناخت کامل دارم چون شاگرد بلند پروازم در تیم امید بود و همان موقع هم دوست داشت علاوه بر تیم امید در تیم بزرگسالان پرسپولیس هم تمرین و بازی کند که اتقاقاً این‌طور هم شد چون شاگرد بلند پرواز من بود و انصافاً از خصوصیات فنی خوبی هم بهره می‌برد. شهاب از لحاظ فوتبالی حرف نداشت و من در آن زمان در پست وینگر چپ از شهاب استفاده می‌کردم؛ بازیکنی که عالی در آن منطقه بازی می‌کرد. خرید جدید پرسپولیس سانتر فوروارد نیست اما به واسطه پیشرفت خیلی خوبی که داشته قادر است در امر گلزنی کمک کند و قد و قواره خوبی دارد. شوت خوب می‌زند و سرعتش و سانتر‌هایش به علاوه پاس رو به جلوهایش حرف ندارد. شهاب با حضور در تیم‌های اروپایی تجربه خیلی خوبی کسب کرد و به نظرم انگیزه بالایی هم در رابطه با حضور در پرسپولیس دارد پس خوب می‌تواند در پرسپولیس بازی کند.
‌اما از آنجا که گفتید او به‌عنوان وینگر بازی می‌کند شاید با وجود ترابی و صادقی و یکی دو بازیکن دیگر نیازی به شهاب نباشد؟!
به هر حال شاید از شهاب در پست وینگر چپ و از ترابی هم در پست وینگر راست استفاده شود. من فکر می‌کنم شهاب هم به‌عنوان مهاجم دوم و هم وینگر می‌تواند بازی کند و با توجه به خصوصیات فنی‌اش و انگیزه‌اش مضاف بر اینکه در مکتب پرسپولیس پرورش یافته خیلی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.
‌در رابطه با شروع نشدن تمرین پرسپولیس و روند دیر جذب شدن بازیکنان چه صحبتی دارید؟
باید پاداش قهرمانی بازیکنان به آنها پرداخت شود چون آنها واقعاً زحمت کشیده‌اند که موفق به کسب عنوان قهرمانی شده‌اند. یحیی هم از مدت‌ها قبل لیستش را داده به همین دلیل مدیر عامل باید پاسخگو باشد. باشگاه اگر قولی داده باید عمل کند و اگر خلاف تعهداتش عمل کند حتماً مدیر عامل باشگاه باید پاسخگوی عواقب احتمالی باشد.
‌اما با بیرانوند تمدید شد هر چند ممکن است او به بازی‌های اول تیم نرسد!
باشگاه باید گلر دوم قوی بیاورد؛ گلری که نهایتاً 30 درصد از لحاظ فنی از بیرانوند پایین‌تر باشد در غیر این صورت هر بازی که بیرانوند نباشد تن هوادار می‌لرزد که تیم گل نخورد و مشکلی پیش نیاید.
‌قبول دارید که برخلاف سپاهان و پرسپولیس و حتی تراکتور، پرسپولیس خوب تقویت نشده!
شاید کمبودهایی وجود داشته باشد اما در همین شرایط فعلی هم مزیت بزرگ پرسپولیس به نسبت تیم‌های دیگر به این نکته باز می‌گردد که پرسپولیس بازیکنان بزرگتر خوبی چه در زمین و چه خارج زمین دارد. من فکر می‌کنم نقل و انتقالات خوب داشتن فقط به خرج کردن نیست بلکه باید خوب و هدفمند یار گرفت. قهرمانی هم به نظرم در لیگ بعدی بین پرسپولیس و استقلال است و تیم دیگری در این دو ضلعی قرار نخواهد گرفت. در این بین به نظرم اگر پرسپولیس جدا از شهاب چهار بازیکن دیگر بگیرد و پاداش و حاشیه‌هایی از این جنس جمع شود حتماً این تیم باز هم قهرمانی‌اش تکرار خواهد شد و رقیب شانسی برای قهرمانی نخواهد داشت.
‌در آسیا چقدر شانس برای پرسپولیس و سایر نمایندگان ایران قائل هستید؟
ما در رده ملی و بازی‌های بین‌المللی در جا زده‌ایم، تیم‌های ملی ما سال‌هاست در آسیا در هیچ رده‌ای قهرمان نشده‌اند و به نظرم پرسپولیس و سایر نمایندگان ما هم در آسیا موفق نخواهند شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی