صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و دو - ۱۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و دو - ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

صنعت‌ نفت آبادان این بار متفاوت با همیشه

ویسی، حاشیه و دلال‌ها را کنار می‌زند

سمیرا شیرمردی
روزنامه نگار
صنعت‌نفت آبادان سال‌هاست که دچار مشکلات زیادی شده که هر بار این مسأله، تیم را در خطر سقوط  قرارمی‌دهد. آبادانی‌ها در چند فصل اخیر نتوانستند نتایج خوبی بگیرند و حتی زمانی که مشکل مالی هم نداشتند، به خواسته خود نرسیدند و کاری از پیش نبردند. به گفته اکثر کارشناسان و بخصوص مجید جلالی که سال‌هاست در فوتبال ایران سرمربیگری کرد و تجربه بالایی دارد، صنعت‌نفت اغلب دچار حاشیه و دلال‌بازی است که این مسأله باعث می‌شود نتواند به خواسته‌اش برسد و نتایج درخشانی بگیرد تا در نهایت برای ماندن در لیگ برتر دست و پا بزند.
این در حالی است که هواداران صنعت‌نفت آبادان واقعاً جزو صبورترین هواداران هستند که سعی می‌کنند طوری کنار تیم باشند تا حاشیه‌ای ایجاد نشود. هواداران صنعت‌نفت حتی فصل گذشته با وجود اینکه تیم‌شان را در یک قدمی سقوط می‌دیدند اما همچنان از آنها حمایت می‌کردند تا با انگیزه و امید بیشتر، کار را دنبال کنند و در لیگ برتر بمانند.
شاید اگر حمایت هواداران آبادانی نبود، الان شرایط صنعت‌نفت جور دیگری رقم می‌خورد اما شعارهای امیدبخش آنها و البته تلاش عبدالله ویسی و تیمش باعث شد زردپوشان در لیگ برتر بمانند. با این شرایط، پس منظور از حاشیه و دلال‌بازی چه می‌تواند باشد؟ چرا صنعت‌نفت هر فصل درگیر آن است و با وجود بازیکنان و استعدادهای درخشانی که دارد، نتوانست در بین مدعیان کسب سهمیه آسیا قرار بگیرد؟ یکی از حاشیه‌های اصلی معمولاً سنگ‌اندازی برخی پیشکسوتان فوتبال آبادان است که فکر می‌کنند جای آنها در صنعت‌نفت بود اما نفرات دیگر در این تیم به خدمت گرفته شدند. این مسأله حتی اعتراض برخی مربیان را هم به‌دنبال داشت اما فایده‌ای نداشت. مسأله دیگر بحث دلال‌هایی است که با یک سری مربی راهشان به صنعت‌نفت باز می‌شد و بازیکنان را بر اساس، لیست خودشان به تیم آبادانی می‌دادند، نه بر اساس نیاز تیم. به این صورت، می‌دیدیم یک فصل مثلاً صنعت‌نفت در پست دفاع راست ۶، ۷ بازیکن داشت اما در دفاع چپ یک بازیکن بیشتر در لیست وجود نداشت. به این ترتیب، تیم دچار چالش و مشکل می‌شد. این مسائل سال‌هاست که به فوتبال آبادان ضربه زده اما حالا عبدالله ویسی که سابقه قهرمانی لیگ برتر با استقلال خوزستان را دارد، می‌خواهد جور دیگری کار کند تا هواداران صنعت‌نفت خوشحال‌تر از همیشه باشند. ویسی نمی‌خواهد توقعات را بالا ببرد اما سراپا انگیزه است تا روزهای خوشی را برای صنعت‌نفت رقم بزند.
او بازیکنان را بر اساس نیاز تیم به خدمت می‌گیرد و بازیکنانی که کارایی ندارند را براحتی کنار می‌گذارد. سرمربی صنعت‌نفت با توجه به اینکه خودش اهل خوزستان است، پیشکسوتان فوتبال آبادان را بخوبی می‌شناسد و می‌داند باید از کدام نفرات کمک بگیرد و البته حرف دل بقیه را بشنود تا آنها هم قلباً کنار تیم باشند. با این شرایط، صنعت‌نفت، تمریناتش را از شنبه گذشته در آبادان شروع کرد و قرار است فردا (چهارشنبه) راهی شهرکرد شوند تا در آنجا اردو بزنند.
نکته جالب در مورد اردوهای تیم‌های عبدالله ویسی هم این است که او ترجیح می‌دهد تیمش را به جایی ببرد که هم به لحاظ آب و هوایی و امکانات خوب است و هم اینکه به دور از هیاهو و حاشیه، تمرینات‌شان را دنبال کنند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن آماده رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر شوند. ویسی، بهانه بی‌پولی و بودجه پایین هم نمی‌آورد و منتظر است تیم‌های متمول بازیکنان مورد نیاز خود را جذب کنند تا او هم وارد بازار نقل و انتقالات شود و بازیکنان مورد نظر تیم را به خدمت بگیرند. با این شرایط باید دید صنعت‌نفت آبادان می‌تواند روزهای درخشانی را با عبدالله ویسی تجربه کند و بالاخره در بین مدعیان کسب سهمیه آسیا قرار بگیرد یا نه.
اگر باشگاه صنعت‌نفت، نظم لازم را در پرداختی‌های اعضای تیم داشته باشد و حاشیه‌ها هم کم شود، بعید نیست آنها بتوانند این بار متفاوت با همیشه باشند و نگاه‌ها را به خود جلب کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی