صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و دو - ۱۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و دو - ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

سپاهان؛ تیم اول «پیش‌فصل»

بازار را به هم بریز!

وصال روحانـی
روزنامه نگار
سپاهان به‌عنوان فعال‌ترین تیم در بازار نقل و انتقال‌های «پیش‌فصل» مشغول ساختن تیمی است که برخلاف فصل گذشته بتواند تا واپسین روز رقابت‌ها در صدر بماند و عنوان قهرمانی را به دست
بیاورد.
صید رضا شکاری از گل‌گهر و کاوه رضایی از تراکتور و چشم دوختن به سامان فلاح، مدافع پیکان و البته هدف گرفتن چند بازیکن خارجی که یکی از آنها بافه تیمبی گومیس، مهاجم مسن اما توانای آفریقایی‌تبار و عضو پیشین الهلال عربستان و مارسی فرانسه است، سپاهان را به تیم اول ایام «پیش‌فصل» تبدیل کرده است. تیمی که یک لحظه هم آرام نمی‌گیرد و حتی اگر اقدام کننده اول نباشد، حداقل خبرساز نخست است و می‌داند چگونه بازار را به هم بریزد. از این طریق طلایی‌های اصفهان هم خریدهای مناسب و مؤثری برای تقویت تیم خود خواهند داشت و هم با هدایت بازار به سمت و سویی که می‌خواهند و به هم ر یختن آن به شکل و روشی که مد نظر دارند، کار رقبایشان را برای تقویت بایسته خویش و رسیدن به اهداف خود سخت و سخت‌تر می‌کنند. این در حالی است که سپاهان فصل پیش هم تیم قوی و بسیار پرمهره‌ای داشت و امثال شهریار مغانلو، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده و رامین رضاییان در آن خوش درخشیدند و پیام نیازمند، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، محمد کریمی و محمدرضا حسینی هم نمره قبولی گرفتند و از هر جهت «پر و پیمان» بودند.
 
پیامدهای یک افسوس بزرگ
آنچه سران سپاهان را متقاعد کرد که با وجود داشتن این لشکر سلم و تور به مهره‌های بیشتری نیاز دارند، از دست دادن عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال کشور در واپسین هفته‌های فصل به تلخ‌ترین شکل ممکن و با افسوسی بزرگ بود. سپاهان که تا هفته بیست و هفتم لیگ بیست و دوم در صدر جدول جای داشت و بالاتر از سرخابی‌های تهرانی نشسته بود، در این هفته به تساوی خانگی 1-1 با ملوان اکتفا کرد و پرسپولیس با استفاده حداکثری از این واقعه به صدر جدول پرید و تا آخرین روز و ساعت و ثانیه هم این موهبت را از دست نداد و سرانجام به قهرمانی رسید. طلایی‌های اصفهان در پی این واقعه به این نتیجه رسیدند که تا برج و باروی خود را محکم‌تر و تیم‌شان را پر‌ستاره‌تر نکنند، تفوق‌شان بر سرخابی‌ها قطعی نخواهد شد و باید هر چه دارند، در این راه خرج کنند. اینکه سپاهانی‌ها در این راه قانونگذاری الکی و کمدی سازمان لیگ موسوم به «سقف مخارج» را زیر پا بگذارند و برخلاف این مصوبه خریدهایشان بیشتر از درآمدشان باشد، برای آنها هیچ اهمیتی ندارد و ژوزه مورایس سرمربی پرتغالی سپاهان هم پس از ناکامی بزرگ فصل پیش از هر رویداد منجر به تقویت تیمش و آمدن نفرات توانمند جدید به «نقش جهان» استقبال می‌کند و آن را وسیله‌ای برای اوج‌گیری هر چه بیشتر «طلایی‌ها» می‌انگارد.
یک بار دیگر با هیبت کهکشانی
کهکشانی شدن و مملو کردن تیم از ستاره‌ها، واقعه‌ای بی‌سابقه در سپاهان نیست و این تیم در اواخر دهه 1380 و در دو سالی که با هدایت امیر قلعه‌نویی به میدان می‌آمد و قهرمان لیگ برتر شد، سرشار از ستاره‌ها بود و هیبتی واقعاً کهکشانی داشت. اینکه کهکشانی شدن مجدد در لیگ بیست و سوم به مزاج سپاهانی‌ها خواهد ساخت یا نه و اهداف‌شان را میسر می‌کند یا خیر، الان مشخص نیست ولی در این نکته کوچک‌ترین شکی وجود ندارد که تیم اصفهانی تا این نقطه از «پیش‌فصل» جریان‌ساز اصلی لیگ و معادلات آن بوده و هر روز موج تازه‌ای به راه می‌اندازد و کار جدیدی انجام می‌دهد و ستاره‌ای دیگر رو می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی