صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و یک - ۱۲ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و یک - ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

رستمی: مصدوم نبودم قطعاً در رکوردگیری جهانی وزنه می‌زدم

خواستم، راحتم بگذارند

رضا عباسپور
روزنامه نگار

اگرچه پس از سرمربیگری نواب نصیرشلال در تیم ملی وزنه‌برداری و رفاقت دیرینه او با کیانوش رستمی و برخی ستاره‌های شناخته شده وزنه‌برداری، خیال‌مان راحت بود که او هوای هم تیمی‌ها و رفقای قدیمی‌اش را که قلق آنها را می‌شناسد دارد اما حذف نام کیانوش رستمی از ادامه همراهی با تیم ملی وزنه‌برداری برای شرکت در رقابت‌های جهانی 2023 ریاض(گزینشی طلایی المپیک) بابت کسب سهمیه ورودی المپیک 2024 پاریس تقریباً شوک عجیب و تکان دهنده‌ای بود که خیلی در شرایط حساس و سرنوشت ساز کنونی توقع وقوعش را از سرمربی جوان و خوش فکر تیم ملی وزنه‌برداری ایران نداشتیم! این تصمیم ضرب‌العجلی توسط نواب نصیرشلال در شرایطی رخ داد که کیانوش برخلاف تک‌ روی‌های گذشته و سرباز زدن‌های مکرر از رکوردگیری‌ها و اردوهای آماده‌سازی تیم ملی، این‌باربعد از بازگشت از مسابقات آسیایی کره جنوبی درگیر رفع آسیب دیدگی زانویش بود. مصدومیتی که حتی مورد تأیید خود نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی، همین‌طور سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری بود. اما اینکه چرا باوجود تأیید این آسیب دیدگی درحالی که هم اکنون کیانوش رستمی با رکورد مجموع 380 کیلوگرم در جایگاه پنجم رتبه‌بندی امتیازی المپیک 2024 پاریس قرار دارد موجب سؤال و البته تعجب قهرمان المپیک ریو و خیلی از کارشناسان این رشته ورزشی شده است؟! قطعاً رستمی اگر از لیست جهانی ریاض حذف نشود و بتواند در جهانی عربستان حتی وزن کشی هم کند، سهمیه ورودی المپیک او قطعی است. اما از سوی دیگر نیز باید برای عقیده و تصمیم سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری نیز احترام قائل بود. زیرا نهایتاً هرنتیجه‌ای که در پایان پروسه کسب سهمیه ورودی المپیک یا در مسابقات جهانی 2023 عربستان برای تیم ملی وزنه‌برداری رخ دهد، پاسخگوی اول وآخر این نتایج شخص سرمربی خواهد بود. به هر روی کیانوش رستمی که از بابت حذف نامش از لیست جهانی عربستان و احتمال سوختن سهمیه ورودی او در بازی‌های المپیک 2024 پاریس بسیار ناراحت است، در واکنش به تصمیم اتخاذ شده می‌گوید:«من طبق قانونی که فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برای کسب سهمیه ورودی المپیک پیش روی وزنه‌برداران مدعی قرار داده است تا کنون با همین تیم و کادرفنی در
 2 رویداد (جهانی کلمبیا و مسابقات آسیایی کره جنوبی) شرکت کردم و الان در رتبه پنجم دسته وزنی 89 کیلوگرم برای کسب سهمیه ورودی المپیک قراردارم.»
 دارنده 2 نشان طلا و نقره بازی‌های المپیک 2012 لندن و 2016 ریو با تأکید بر این موضوع که برای ثبت قطعی امتیاز ورودی المپیکش باید در 2 مسابقه جهانی کلمبیا و ریاض عربستان وزنه می‌زد که یکی را پشت سرگذاشته و برای دیگری که ریاض عربستان است در حال آماده شدن بود معتقد است:«من باید برای المپیکی شدن در 5 رویداد گزینشی که فدراسیون جهانی تعیین کرده است شرکت کنم. دو مسابقه جهانی کلمبیا و ریاض که اصلاً حضور در این دو مسابقه جزو ملزومات کسب سهمیه ورودی است و چند رویداد گزینشی دیگر که درتقویم فدراسیون جهانی آمده است. من بعد از آسیب دیدگی درآسیایی کره با هماهنگی خود کادرفنی مثل قبل مشغول مداوای زانوی آسیب دیده‌ام بودم. این را حتی خود عزیزان هم تأیید کردند. برای رکوردگیری تیم ملی هم اعلام کرده بودم که فعلاً در این مرحله نمی‌توانم روی زانویم فشار بیاورم. اما در مراحل بعد حتماً درخدمت تیم ملی هستم. اما وقتی دیدم اسمم جزو حذف شده‌ها از اردوی جهانی ریاض است، همه چیزم بهم ریخت. چون اصلاً فکرش را نمی‌کردم که نواب نصیرشلال در این شرایط حساس که سهمیه ورودی المپیک در مشتم است من را حذف کند!»
قهرمان طلایی و رکورددار وزنه‌برداری جهان درپایان تأکید می‌کند:«تنها خواسته‌ای که از کادرفنی و دوستان داشته و دارم این بود که اجازه بدهید درمسیر باقیمانده برای کسب سهمیه ورودی المپیک، با آرامش پیش بروم و اذیتم نکنید. دیگر هیچ چیزی از آنها نخواستم. من الان نفر پنجم رنکینگ المپیک دردسته وزنی 89 کیلوگرم هستم. اگر اسمم را به فدراسیون جهانی اعلام نکنند برای حضور در مسابقات ریاض، قطعاً با قانونی که فدراسیون جهانی برای کسب سهمیه قرار داده است، مطمئناً باید قید المپیک را بزنم. درشرایطی که فقط با یک وزن کشی در مسابقات جهانی عربستان هم می‌توانم سهمیه المپیک را برای کشورم ووزنه‌برداری ایران کسب کنم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی