صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و یک - ۱۲ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و یک - ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

کرمانی مقدم: واقعیت این روزهای پرسپولیس خیلی تلخ است

مدعیان قهرمانی همیشه از پرسپولیس می‌ترسند

کریم هم مانند افشین پرسپولیسی دو آتشه است و در تیم می‌ماند

مرتضی کرمانی‌مقدم مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است پاداش قهرمانی حق بازیکنان پرسپولیس است و باشگاه را موظف به پرداخت پاداش بازیکنانی می‌داند که برای قهرمانی با همه وجود زحمت کشیده و تلاش کرده‌اند. پیشکسوت پرسپولیس معتقد است اگر یک هفته تمرینات به هر دلیلی به تأخیر بیفتد مشکلی نیست اما اگر شروع تمرینات بیش از یک هفته باشد ممکن است تبعات سختی را برای پرسپولیس داشته باشد. در رابطه با همه موارد مطرح شده در پرسپولیس با کرمانی مقدم به گفت‌و‌گو پرداختیم.

ناصر قراگزلو
روزنامه‌نگار

‌به‌عنوان مهاجم اسبق پرسپولیس و تیم ملی در رابطه با جذب شهاب زاهدی چه نقد فنی دارید؟
شهاب مهاجم خوبی است که در چند کشور اروپایی سابقه بازی دارد و رشدش را هم از پرسپولیس شروع کرد و بعد لژیونر شد اما با وجود جذب این بازیکن پرسپولیس باز هم به جذب یک مهاجم ششدانگ دیگر نیاز دارد.
‌تمرینات پرسپولیس با وجود اعلام قبلی هنوز چند روزی است که برگزار نشده، این تأخیر به ضرر پرسپولیس تمام نخواهد شد؟
پاداش قهرمانی حق بازیکنان پرسپولیس است چون به هر حال سه جام باارزش کسب کرده‌اند و برای گرفتن هر جام تلاش زیادی را انجام داده‌اند از این‌رو به هر شکل ممکن که شده باید این پاداش را به بازیکنان پرداخت کرد تا با روحیه خوب و بالا در تمرینات حاضر شوند. سال قبل قهرمانی با وجود حاشیه‌ها و همه مواردی که وجود داشت خیلی سخت بود اما بازیکنان موفق شدند این کار بزرگ را انجام بدهند. درویش هم باید هر طور شده این پول را از سازمان خصوصی‌سازی یا وزارت ورزش تهیه کرده و به بازیکنان پرداخت کند. اصلاً چرا باید پاداش قهرمان سه‌گانه جام‌های ایران اینگونه پرداخت شود که مسئولش برای تهیه پول دست دراز کند. این مسأله آنقدر تلخ است که مرا یاد مثل معروف علف را برای سگ گذاشته‌اند و گوشت را جلوی خر قرار داده‌اند می‌اندازد.
‌جدا از فوروارد، تیم در کدام پست‌ها به جذب بازیکن نیاز دارد؟
پرسپولیس باید گولسیانی را نگه دارد چون این مدافع حضورش در آسیا و ایران لازم است اما در مجموع من فکر می‌کنم پرسپولیس در دفاع میانی مشکلی ندارد و باید برای قهرمانی در دفاع‌های کناری تقویت شود خصوصاً در دفاع چپ که به یک مدافع رونده نیاز دارد. جدا از این پرسپولیس باید هافبک بازیساز مثل سروش بگیرد چون اگر سروش محروم یا مصدوم شود واقعاً در امر بازیسازی به مشکل می‌خوریم.
‌فکر نمی‌کنید روند نقل و انتقالات پرسپولیس بسیار کند و ضعیف پیش می‌رود؟
تیم‌های بزرگ مشکل زیاد دارند و پیرو همان هم حاشیه زیاد دارند. امسال هم شرایط پرسپولیس به‌دلیل حضور در آسیا بسیار حساس است از این‌رو باید در یارگیری خیلی دقت کنیم و نباید بی‌گدار به آب بزنیم. از آنجا که تیم‌های آسیایی می‌توانند 7 بازیکن خارجی بگیرند باید با وسواس زیاد بازیکن گرفته شود. در این راستا خوشبختانه استخوانبندی پرسپولیس حفظ شده و حتماً یحیی سعی دارد گلچینی از بهترین‌ها را بر اساس نیازش جذب کند.
‌بیرانوند با پرسپولیس تمدید کرد اما به‌دلیل شرایط دوران نقاهتش شاید دیرتر برسد. پرسپولیس تنها با وجود گوهری و گلر سوم به مشکل نمی‌خورد؟
حقیقت امر این است با وجود بیرانوند گلر دیگری در ایران نمی‌تواند با او رقابت کند و به هر حال گلرهای معروف هم با وجود علیرضا نمی‌آیند ذخیره بنشینند. از این‌رو باید با همین داشته‌ها در خط حمله جلو رفت مگر اینکه باشگاه بخواهد یک گلر خارجی مانند رادو را بگیرد که با شرایط بودجه فعلی بعید است دروازه‌بان خارجی به پرسپولیس بیاید.
‌با وجود تقویت استقلال، سپاهان و تراکتور، امسال پرسپولیس می‌تواند از عنوان قهرمانی خودش دفاع کند؟
قهرمانی هر سال سخت‌تر می‌شود و تیم‌های دیگر هم مدعیان قهرمانی هستند. آنها جایگاه خودشان را دارند ولی پرسپولیس هم در این بین جایگاه خاص خودش را دارد.  پرسپولیس اصلاً قید قهرمانی را نمی‌زند ضمن اینکه بقیه مدعیان همگی از پرسپولیس می‌ترسند چون همه می‌دانند اگر پرسپولیس آرامش داشته باشد هیچ تیمی به لحاظ فنی حریفش نخواهد شد موضوعی که در این چند ساله بارها و بارها تکرار شده است.
‌در رابطه با مشخص نشدن وضعیت آقا کریم و رفتن‌ها و برنگشتن بعضی از بزرگان پرسپولیس نگرانی‌هایی وجود دارد. در این رابطه چه صحبتی دارید؟
بزرگانی مانند آقا کریم و افشین، پرسپولیسی‌های دو آتشه هستند به همین دلیل افشین مانند پدر بالای سر بازیکنان است و آقا کریم هم با تمام وجود در خدمت پرسپولیس است از این‌رو حتماً آقا کریم هم مانند افشین در پرسپولیس حفظ می‌شود چون کادر فنی پرسپولیس و کادر سرپرستی‌ واقعاً خوب کار کرده‌اند و انصافاً باید همگی در کنار یحیی برای رقم زدن موفقیتی دیگر در تیم بمانند.

جستجو
آرشیو تاریخی