صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و چهل - ۱۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل - ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

بازی‌های تدارکاتی مدعیان جام جهانی 2023 زنان

آماده‌سازی برای یک تورنمنت جذاب!

امیررضا همایون
روزنامه‌نگار
جام جهانی 2023 فوتبال زنان کمتر از یک ماه دیگر به میزبانی مشترک استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود.  تیم‌های حاضر در مهم‌ترین تورنمنت فوتبال زنان جهان اما از همین حالا درحال آماده‌سازی نهایی خودشان برای حضور در این تورنمنت هستند.  بازی‌های تدارکاتی نهایی تیم‌ها از چند روز دیگر شروع می‌شود تا تیم‌های مدعی با کسب آمادگی صد درصدی برای حضور در جام جهانی فوتبال زنان به استرالیا و نیوزیلند سفر کنند.  به همین بهانه بازی‌های تدارکاتی تیم‌های اصلی مدعی کسب عنوان قهرمانی این تورنمنت را مرور خواهیم کرد.

برزیل

تیم ملی فوتبال زنان برزیل که تابستان سال گذشته میلادی موفق شد با رقم زدن یک شگفتی به مقام قهرمانی جام ملت‌های فوتبال زنان امریکای جنوبی برسد در جام جهانی هم حاضر است.
شاگـــــــــــردان پیا ســــــــــــوندهاگه که چندی پیــــــــــــش مقابل انگلیــس در فینالیسیما شکست خوردند بــــــرای حضوری قدرتمنــــــــــد در مهم‌ترین تورنمنــــــــــــــــــت فوتبال زنان جهان امروز به مصــــــــــــاف تیم ملی شیلی
می‌روند.
جدالی که البته به نظر نمی‌رسد باتوجه به کیفیت پایین‌تر تیم شیلی نسبت به برزیل کمک چندانی به سلسائو برای حضور در جام جهانی کند.

انگلیس

شاگردان ساینا ویگمن تابستان سال گذشته میلادی موفق شدند با شکست آلمان در بازی نهایی جام ملت‌های زنان اروپا، انگلیس را پس از سال‌ها به یک جام ملی برسانند و حالا فوتبالدوستان در این کشور امید بسیاری به شگفتی‌سازی تیم‌شان در جام جهانی و کسب عنوان قهرمانی دارند. آنها در فیفادی جولای یک مسابقه برگزار کردند و روز گذشته در خانه به مصاف تیم ملی فوتبال پرتغال که یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی است، رفتند.

امریکا

فوتبال امریکا هرچه در بخش مردان عملکرد ضعیفی در مقایسه با ابرقدرت‌ها دارد اما در بخش زنان همیشه یک پای فینال تورنمنت‌های مهم از جمله جام جهانی هستند. شاگردان ولاتکو آندونوفسکی که به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی 2023 به استرالیا سفر می‌کنند در آخرین فیفادی منتهی به جام جهانی تنها یک بازی تدارکاتی برگزار می‌کنند. آنها روز یکشنبه 18 تیر ماه در خانه ولز به مصاف تیم ملی این کشور می‌روند.

فرانسه

شاگردان هروه رنار که به‌عنوان نایب قهرمان دوره گذشته در جام جهانی 2023 حاضر هستند، به علت دیر اضافه شدن رنار به جمع آنها روند آماده‌سازی‌شان برای حضور در جام جهانی را در این مرحله زودتر از سایر تیم‌ها آغاز کردند. رنار و تیم فنی‌اش برای خروس‌ها در فیفادی جولای دو بازی تدارکاتی را در نظر گرفتند. آنها در اولین بازی روز پنجشنبه هفته جاری در دوبلین به مصاف تیم ملی ایرلند شمالی می‌روند و پس از آن با سفر به استرالیا که یکی از دو میزبان جام جهانی است روز جمعه 23 تیرماه و تنها چند روز مانده تا آغاز بازی افتتاحیه به مصاف کانگوروها می‌روند.

استرالیا و نیوزیلند

همواره تیم‌های میزبان جام جهانی بیشترین تدارک را برای حضورشان در تورنمنت مذکور می‌کنند. اتفاقی که برای استرالیا و نیوزیلند دو میزبان جام جهانی 2023 در کمال تعجب رخ نداده است. تیم ملی فوتبال زنان استرالیا که یکی از قدرت‌های آسیا است در فیفادی جولای در یک بازی تدارکاتی آن هم در آستانه آغاز جام به مصاف فرانسه می‌رود. بازی با فرانسه تک مسابقه‌ای است که می‌تواند کانگوروها را به آمادگی صد درصدی برای حضور در بازی افتتاحیه جام جهانی زنان برساند. از آن سو نیوزیلند دیگر میزبان این مسابقات هم مانند استرالیا پیش از آغاز جام جهانی تنها یک بازی تدارکاتی مقابل ویتنام برگزار می‌کند تا میزبان‌های این دوره با کمترین بازی برای آماده‌سازی در مرحله نهایی مسابقات برسند. اتفاقی که در نوع خودش عجیب و جالب است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی