صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و چهل - ۱۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل - ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

نسخ کشی از هوادار به ضرب و زور اشرار

تحویل بگیر آقای وزیر!

سیدمهدی فاطمی
روزنامه نگار

اتفاقات عجیب اولین تمرین استقلال با جواد نکونام یک بار دیگر بر مشکلات عدیده مدیریتی این باشگاه صحه گذاشت. حضور اراذل و اوباش شرور روی سکوها و ضرب و شتم هواداران مخالف با حجت کریمی از جمله صحنه‌های سیاه و ننگینی بود که هرگز از چهره فوتبال ایران پاک نخواهد شد. جالب اینکه سرکرده این افراد قبل از شروع تمرین خوش و بشی جانانه با سرپرست مدیرعاملی استقلال داشته و تصویر دیدار سرپایی این دو در رسانه‌های مختلف انتشار یافته است. استقلال تیمی با میلیون‌ها هوادار عاشق و قدمتی نزدیک به هشتاد سال که افتخارات زیادی از جمله دو عنوان قهرمانی آسیا و ده‌ها قهرمانی در جام‌های مختلف داخلی و خارجی به دست آورده است، چرا و چگونه به چنین وضعیتی دچار شده که چنین افرادی معرکه‌گردان سکوهای تماشاگران شده‌اند؟!
حجت کریمی کیست و از کجا به اینجا رسیده؟ آیا کسی از سوابق ورزشی و فوتبالی نامبرده اطلاعی دارد؟ یا علی امیری که امروز معاون باشگاه شده است به جز آنکه روز و روزگاری افتخار رانندگی رئیس وقت و البته بی‌ربط هیأت مدیره استقلال را عهده‌دار بوده، کدام گل را به سر استقلال زده است!
چه بلایی بر سر این باشگاه بزرگ آمده است که جای منصور پورحیدری‌ها و ناصر حجازی‌ها و... را به افراد بی‌نام و نشانی همچون کریمی، افضلی و امیری داده‌اند؟!
آقای حمید سجادی وزیر به اصطلاح تخصصی ورزش چه جوابی برای این روسیاهی و ننگ دارند؟! آیا انتخاب مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره استقلال توسط ایشان صورت گرفته است یا از مراجعی فرا ورزشی و فرا قانونی با اهداف کاملاً مغایر با روح ورزش به این مسند رسیده‌اند؟!
این وضعیت اسفناک پیش آمده برای استقلال، حاصل تصمیم‌گیری غلط و به بیان درست‌تر، دسیسه‌چینی کدام فکر پلید بوده است؟! انتخاب مدیران سیری‌ناپذیری همچون آجورلو و فتح‌الله‌زاده و قبلی‌هایی که گره روی گره‌های بی‌شمار این تیم زده و اجازه یک روز حیات بدون حاشیه و مشکل را از بازیکنان و هواداران تیم گرفته‌اند، با چه کسی بوده است؟! با این همه نابسامانی و سوء‌مدیریت رخ داده، این غول مغروض و بیمار چگونه می‌تواند دوباره سر بلند کرده و در ایران و آسیا آقایی کند؟! استقلال دست‌کم در ده سال اخیر اینگونه اداره شده است که در شروع فصل با تیمی نیم‌ بند و ناقص راهی مسابقات شده و تا به خود آمده و به ترکیب ایده‌آل خود برسد مهم‌ترین امتیازات را از دست داده، آنقدر که رسیدن به رقبا در پایان فصل خیلی سخت و ناممکن گردیده است. از آن بدتر پایان فصل بوده که با کوچ ستاره‌های تیم همراه بوده است! یعنی استقلال تقریباً همه فصول گذشته را با نفرات تازه‌وارد و ترکیبی جدید آغاز کرده است. چنین شیوه مدیریتی تنها از کسانی برمی‌آید که نیت‌شان خیر نبوده و یا از سر نادانی و بی‌کفایتی تیمداری می‌کنند!
اینچنین دشمنی و کینه‌ورزی نسبت به تیمی که بخش عمده و پرشماری از مردم ایران را به عنوان طرفدار پشت سر خود دارد نه اخلاقی است و نه حرفه‌ای! فوتبال ایران زمانی رشد کرده و دوباره به بالاترین قله‌های آسیا تکیه می‌زند که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس قدرتمند و با ثبات باشند. باید مدیرانی بالای سر این تیم‌ها باشند که پاسخگوی اشتباهات خود بوده و هزینه سوء‌مدیریت خود را بپردازند.
آجورلو و فتح‌الله‌زاده کجا هستند؟! آیا  مرجعی وجود دارد تا از این نامدیران حساب‌کشی کند؟!

 

جستجو
آرشیو تاریخی