ماجرای فسخ از ابتدا پایه و اساس نداشت!

جلسه درویش – بیرو؛ شماره یک اوکی شد

بالاخره موعد جلسه علیرضا بیرانوند با رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برگزار شد تا خیال هواداران پرسپولیس از بابت جدایی احتمالی شماره یک موفق‌شان راحت شود.
بعد از ظهر دیروز در حالی که ابتدا قرار بود جلسه این دو نفر ساعت 14 در محل باشگاه انجام شود ناگهان محل جلسه تغییر کرد. این جلسه در حالی برگزار شد که گفته می‌شد بیرانوند صبح شنبه (دیروز) برای فسخ قراردادش اقدام خواهد کرد و پرسپولیس را در منگنه خواهد گذاشت.
حوالی ساعت 16 و بعد از برگزاری جلسه درویش و بیرانوند رسانه رسمی باشگاه در خبری بسیار کوتاه ضمن اعلام برگزاری جلسه بین طرفین اعلام کرد: در این جلسه، بیرانوند درباره شرایط خود با درویش صحبت کرد و در پایان قرار شد که دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس بعد از طی مراحل درمان خود به تمرینات تیم اضافه شود.
بعد از پایان مسابقات فصل قبل اعلام شد بیرانوند از یکی دو تیم عربستانی پیشنهاد دریافت کرده و احتمالاً برای ادامه فوتبالش راهی این کشور خواهد شد اما پیگیری‌ها نشان داد که این پیشنهادها صحت نداشته و شایعه این پیشنهاد به‌دلیل دیگری منتشر و پخش شده است. گویا بیرانوند که سال گذشته قرارداد دو ساله‌ای با پرسپولیس امضا کرده بود به‌دنبال بالا بردن مبلغ قراردادش برای فصل جدید بوده که این موضوع با مخالفت رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس روبه‌رو شده است. درویش به مدیربرنامه‌های بیرانوند گفته از آنجایی که پرسپولیس زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی است اگر بخواهد قرارداد این دروازه‌بان را بالا ببرد دچار مشکل خواهد شد و به همین خاطر درخواست بیرانوند رد شد. این مسأله باعث شد تا دروازه‌بان پرسپولیس 2 اخطار (نوتیس) به باشگاه ارسال کند که البته پیگیری‌ها نشان می‌دهد این اخطارها جنبه قانونی نداشته است.
گفته می‌شود طبق قانون فیفا یک بازیکن اگر چهار ماه قراردادش را نگیرد، می‌تواند فسخ کند اما این قوانین نقل‌وانتقالاتی فیفا فقط برای بازیکنان خارجی حاضر در ایران است. قوانین فیفا شامل حال بازیکنان ایرانی نمی‌شود و بازیکنان ایرانی باید از قوانین نقل‌وانتقالات فدراسیون فوتبال ایران پیروی کنند.
در قوانین فیفا اگر یک بازیکن دو ماه حقوق نگیرد، می‌تواند یک نوتیس (هشدار) ۱۵ روزه بدهد و بعد از آن قراردادش را به‌صورت موجه و یکطرفه فسخ کند. بازیکنان و مربیان ایرانی در این رابطه اشتباه می‌کنند. این قانون به هیچ عنوان شامل حال بازیکنان ایرانی نمی‌شود و ماده ۱۳ قانون نقل و انتقالاتی فدراسیون فوتبال هیچ حق فسخی به بازیکن یا مربی نمی‌دهد و قانون به این شکل است که اگر حقوق یک بازیکن یا مربی به‌مدت ۳۰ روز داده نشود، این فرد می‌تواند به کمیته تعیین وضعیت شکایت کند و این کمیته در این رابطه رأی می‌دهد.
اگر یک باشگاه به‌مدت چهار ماه نتواند مطالبه آن فرد را بدهد، آن فرد نوتیس ۱۵ روزه بدهد و بعد قراردادش را فسخ کند. این قانون برای فصل بعد است. امسال هیچ بازیکن یا مربی ایرانی نمی‌تواند بواسطه دریافت نکردن حقوق قراردادش را فسخ کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی